Cornelissen genomineerd voor verkiezing Sportvrouw 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Cornelissen genomineerd voor verkiezing Sportvrouw 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 13:06

www.knhs.nl

Adelinde Cornelissen behoort samen met zwemster Ranomi Kromowidjojo, zeilster Marit Bouwmeester en wielrenster Marianne Vos tot de genomineerden die kans maken uitgeroepen te worden tot Sportvrouw van het Jaar 2012.

Turner Epke Zonderland, windsurfer Dorian van Rijsselberghe en schaatser Stefan Groothuis zijn genomineerd voor de titel Sportman van het Jaar 2012. De genomineerden voor de titel sportploeg van het jaar zijn het vrouwenhockeyteam, de dames estafettezwemploeg en de estafette mannen 4 maal 100 meter sprint. Mas Caldas (vrouwenhockey), Jacco Verharen (Kromowidjojo) en Daniël Knibbeler (Zonderland) maken kans op de titel Coach van het Jaar 2012. Zowel Zonderland als Kromowidjojo werden in 2011 ook verkozen als Sportman en Sportvrouw van het Jaar.

Op 18 december zal tijden het Sportgala in de RAI in Amsterdam bekend gemaakt worden wie de titels voor 2012 hebben gewonnen.

Rienepien_

Re: Cornelissen genomineerd voor verkiezing Sportvrouw 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:15

Ik had eigenlijk wel verwacht dat de springploeg genomineerd zou worden voor Sportploeg van het jaar, maar heb toch altijd het idee dat de paardensport zoveel mogelijk wordt overgeslagen. Om Adelinde konden ze nu niet heen, maar ben er vrijwel zeker van dat zij niet gaat winnen. Toch knap van d'r :).

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:21

Nouja Anky heeft deze titel ook behaald. Dus niets is onmogelijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:33

maar dat gaat ze (terecht) niet redden tegen Vos en Kromowijojo die goud hebben gewonnen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:34

Mijn stemmen zouden toch uit gaan naar Ranomi en Epke.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:36

tja, wat moet ik er van vinden. Ze hebben allemaal mooie prestaties geleverd. Zou echt niet weten wie er zou moeten winnen. Wat een onzin eigenlijk, ze hebben toch al gewonnen.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:42

Het is al mooi dat ze genomineerd is, als ze zou winnen zou het helemaal super zijn :)
Van de mannen zou ik op Epke stemmen :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:42

Ik hoop dat Dorian bij de mannen wint, vind zijn overwinning 100 keer knapper dan die van Epke. Natuurlijk heeft Epke ook een topprestatie geleverd, maar Dorian heeft gewoon [bijna] elke race gewonnen, en dat waren er nogal wat. Bij de vrouwen maakt het me allemaal niet zoveel uit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:46

Voor de vrouwen ga ik toch voor Ranomi of Marianne. Bij de mannen mag Epke winnen :j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:07

__Sannne schreef:
Ik hoop dat Dorian bij de mannen wint, vind zijn overwinning 100 keer knapper dan die van Epke. Natuurlijk heeft Epke ook een topprestatie geleverd, maar Dorian heeft gewoon [bijna] elke race gewonnen, en dat waren er nogal wat. Bij de vrouwen maakt het me allemaal niet zoveel uit.

Ik zou eerder weer kiezen voor Epke omdat wat hij heeft laten zien wel heel bijzonder is in de wereld. Dat is ook het vervelende van dit soort wedstrijden. Dat keuze voor winnaar nooit objectief kan zijn.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:14

Hoeft toch ook niet objectief te zijn. Het is een prijs die je krijgt van je medesporters. En die mogen stemmen op wat zij het bijzonderst vinden, of het meest waarderen. De objectieve prijs heb je al gehad op de Olympische Spelen, Wereldkampioenschappen of wat je dan ook gewonnen hebt. Dit is meer een waarderingsprijs

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:23

piezze schreef:
__Sannne schreef:

Ik zou eerder weer kiezen voor Epke omdat wat hij heeft laten zien wel heel bijzonder is in de wereld. Dat is ook het vervelende van dit soort wedstrijden. Dat keuze voor winnaar nooit objectief kan zijn.

Ik vind wat Dorian bereikt heeft anders wel veel meer bijzonder dan die ene wedstrijd van Epke. Ik vind het alleen zo jammer dat bijna geen enkele wedstrijd van Dorian uitgezonden werd. Als je bedenkt dat hij bijna elke wedstrijd met een flinke voorsprong won.

Epke is alleen populairder.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:28

ik hoop echt van harte dat ze wint, maar helaas gaan tegenwoordig toch de andere sporten toch vaker door, omdat de paardensport nou eenmaal niet zo populair.

Maar de andere sportsters zoals ranomi en Vos die is het ook van harte gegund!