Derde Grote Prijs op rij voor ponyamazone Romy Morssinkhof

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Derde Grote Prijs op rij voor ponyamazone Romy Morssinkhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:11

www.indoortwente.nl

De Belgische ponyamazone Romy Morssinkhof knijpt zichzelf nog net niet in de armen na afloop van de Grote Prijs voor pony’s op Indoor Twente. Het is nu al de derde Grote Prijs op rij die ze met haar pony Diamond wist te winnen. “Diamond is echt in vorm, maar ik dacht van tevoren ‘dat kan niet waar zijn’ om ook hier te winnen”, lacht ze .

In de sfeervolle piste met een volle tribune sprongen de pony’s fantastisch in de Grote Prijs. Parcoursbouwer Jos Brinkman zette de hindernissen niet op maximale afmetingen neer, maar had wel een paar technische lijnen uitgedacht, wat de moeilijkheidsgraad verhoogde. Van de 51 start kwamen er dertien terug in de barrage, waarin Romy Morssinkhof als één van de eersten van start ging. Tweede werd Sjoerd Kommers uit Lepelstraat met Atlanta (v. Oklund), voor de Britse ruiter Alex Chitty op Amilie JR Z (v. Artos Z).

“Diamond is van zichzelf al heel snel en kan heel kort draaien”, vertelt Romy, pupil van Lucy Allen. “Zij heeft nu wel wat rust verdiend. De laatste twee Grote Prijzen die we ook wisten te winnen, waren in Neeroeteren en Chevenez.” Morgen zal ze zich weer op school moeten melden. “Dan moet ik alles weer inhalen wat ik afgelopen week gemist heb. Ik probeer tussen de rubrieken door wel te leren, want ik zit in het examenjaar.”

De familie Morssinkhof is in hippische kringen een bekende naam. Romy’s zus en broertje reden eveneens internationaal op Indoor Twente, net als nichtje Micky. “Het is een heel mooi concours”, vertelt Romy. “Ik heb hier heel fijn kunnen rijden en alles was goed geregeld.”

De Grote Prijs voor Children op 1.20m niveau werd vanmiddag gewonnen door Louise Van Laer uit België met Stefanie (v. Corland). Beste Nederlander was Lars Ksersten op de vierde plaats met Zinnia (v. Oramé).

Uitslag Indoor Twente Prijs (Grand Prix voor pony’s, 1.25m niveau)
1. Romy Morssinkhof (BEL), DIamond, 0/0-31.91
2. Sjoerd Kommers (NED), Atalanta, 0/0-32.52
3. Alex Chitty (GBR), Amilie JR Z, 0/0-34.13
4. Laurie Touw (NED), Gieltje, 0/0-35.67)
5. Isabelle Bendriss (NOR), Kamaro van Orchid’s, 0/0-36.57
6. Noah Unen (NED), Venery Dew Drop, 0/0-36.61
7. Molly O’Shea (IRL), More Clover, 0/0-37.41

monica42

Re: Derde Grote Prijs op rij voor ponyamazone Romy Morssinkhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:35

Wow!!!!!!!!