Jur Vrieling springt een leuk bedrag in Zweden bijelkaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Jur Vrieling springt een leuk bedrag in Zweden bijelkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 16:41

www.knhs.nl

Jur Vrieling kwam dit weekeinde in de Zweedse hoofdstad Stockholm tot een winsom van ruim een kwart miljoen Zweedse Kronen, vooral dankzij een weer fabelachtig springende VDL Bubalu. Maar ook omdat hij op vrijdagavond samen met Robert Whitaker de puissance wist te winnen. Daarbij sprong Vrieling op de ongezadelde Aniviero Z (Animo x G. Ramiro Z) foutloos over 1.94 m. Naast het winnen van de Zweedse Kronen (ca. 30.000,-- euro) werd Vrieling uitgeroepen tot beste ruiter van het concours en dat leverde hem als extra ereprijs een Volkswagen Passat op.

Vrieling eindigde in de Grote Prijs als derde. "Ik moest als eerste van start en tijdens het parcourslopen dacht ik dat de tijd ruim genoeg stond om achter een hindernis langs te rijden naar de dubbelsprong. Dat kostte mij als enige een strafpunt voor het overschrijden van de tijd. Logisch, want alle combinaties na mij gingen richting driesprong binnendoor. In de tweede manche liep ik opnieuw tegen een tijdfout op en kregen we een springfout, maar dat vond ik in het geheel niet erg, omdat VDL Bubalu weer als vanouds sprong", vertelde Vrieling.
Na de teleurstellende resultaten van Jur Vrieling en Bubalu in de wereldbekerwedstrijden in Verona en Stuttgart had de Groninger geen seconde gewanhoopt. "Net als vorig jaar hebben we Bubalu na het CSIO in Calgary rust gegeven. Daarna had hij een paar wedstrijden nodig om weer in het ritme te komen. Dat lijkt dit jaar net zo te zijn. Ik was op zaterdagavond wel even ziek toen ik met Bubalu binnen één seconde van de winnaar als tweede eindigde. Dat kostte me een auto", aldus Vrieling.
Wel wilde Jur toegeven op vrijdagavond voor het eerst van zijn leven bang te zijn geweest. "Ik was met de ongezadelde Aniviero Z foutloos over 1.94 m. gesprongen. Daarna werd de muur opgetrokken tot de wereldrecord hoogte van 2.14 m. Ik reed binnen en toen werd ik echt bang. Ik ben gestopt en daarop besloot Robert Whitaker met Waterstone, die vorig jaar de wedstrijd won over 2.13 m., ook te stoppen. Die overgang van 1.94 m. naar 2.14 m. is erg groot", aldus Vrieling.

De Grote Prijs op zondagochtend werd in Stockholm een Zweeds feestje. Malin Baryard-Johnsson wist tot groot enthousiasme van het Zweedse publiek als enige beide manches met de in Nederland gefokte H&M Tornesch (Lux Z x Libero H) foutloos af te leggen en verdiende daarmee ook een auto. Haar landgenoot Peder Fredricson eindigde met H&M Cash In als tweede, voor Jur Vrieling.

Meer info zie: www.stockholmhorseshow.com

Uitslag Grote Prijs (1.50m) (zo):

1) Malin Baryard-Johnsson (Zwe) - H&M Tornesch (Lux Z x Libero H) - 0 / 0 - 38.77
2) Peder Fredricson (Zwe) - H&M Cash In (Cash and Carry x Corofini I) - 0 / 4 - 37.96
3) Jur Vrieling - VDL Bubalu (Baloubet du Rouet x Nimmerdor) - 1 / 5 - 48.62

Uitslag springen 1.50m (za):

1) Hendrik von Eckermann (Zwe) - Gut Neuenhofs Bacarole (Baloubet du Rouet x Weinberg) - 0 / 58.02
2) Jur Vrieling - VDL Bubalu - 0 / 58.95
3) Malin Baryard-Johnsson (Zwe) - H&M Tornesch - 0 / 59/05

Uitslag springen 1.45m (vr):

1) John Whitaker (Eng) - Argento (Arko III x Gasper) - 0 / 0 - 25.86
2) Jur Vrieling - VDL Bubalu - 0 / 0 - 26.45
3) Philippe Lejeune (Bel) - Boyante de Muze (Kashmir van het Schuttershof x Darco) - 0 / 0 - 26.98

Bob1976

Re: Jur Vrieling springt een leuk bedrag in Zweden bijelkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:52

Ongezadeld over 1.94.. WAUW... Dan kun je goed zitten! (en ben je een beetje gek.. ;-))

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:52

Op die manier heb je nog eens een leuk weekend

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:59

ha mooi, daar is Bubalu weer, hij kan het wel!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:35

Het verhaal leest een beetje moeiijk.

Begrijp ik nu dat hij een auto heeft gewonnen, maar dat als hij een andere dag ook goed gepresteerd had hij nóg een auto had gewonnen?

Jur blijft goed rijden, en ongezadeld over 1,94, dan snap ik best dat je dan ''bang'' wordt.

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:06

Ik heb het gezien - wat een fantastische zit heeft hij, ook of misschien beter zelfs, zonder zadel!
En Annastasia, er waren in een aantal categoriën auto's te winnen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:09

Heel bijzonder, zo hoog zonder zadel!
Hulde aan Jur!

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:51

wouw! kunnen we dat ook terug kyken? dat wil ik zien! _/-\o_

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:13

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:16

Mooi figuur die Jur Vrieling ook :) Fijn dat hij weer lekker mee draait met Bubalu.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:32

Ik kan het filmpje helaas niet bekijken.