Man vrijgesproken van paardenverwaarlozing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Man vrijgesproken van paardenverwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 12:49

http://www.nieuwsblad.be

Een Nederlandse man uit Helchteren gaat vrijuit in een zaak van paardenverwaarlozing in Geetbets. In de periode van 5 tot 14 december 2010 troffen vertegenwoordigers van Dierenwelzijn enkele zwaar verwaarloosde paarden aan in een weide in Geetbets. Het was barkoud en de dieren hadden geen eten en drinken. Volgens de Nederlander is de verwaarlozing de fout van een koppel uit Borgloon die de viervoeters op pension had. Op basis van de bevindingen in het dossier volgde de rechter de redenering van de Nederlander die door de verre verplaatsing van Helchteren naar Geetbets via e-mail contact hield met de twee andere beklaagden. De twee andere beklaagden kwamen niet opdagen op hun proces. Ze moeten elk 550 euro boete betalen.

Frederique22

Re: Man vrijgesproken van paardenverwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:55

Waarom zou je dan tegen zo'n man zeggen dat je zijn paarden zal verzorgen als je dat toch niet gaat doen.. Mooi dat ze iig een boete hebben.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:11

Zo durf je toch bijna nergens meer je paard in verzorging te zetten...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:36

idd eng dit, denk je ergens goed te staan, dat komt toch op vertrouwen aan en die is hier duidelijk geschonden ten koste van die dieren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:38

Waarom moet zo'n onderzoek zo lang duren?

stephanie_vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:17

Dan vraag je je toch af waarom sommige mensen in hemelsnaam paarden hebben. Lijkt me dat als je je paard ergens anders gestalt hebt dat je er zelf ook regelmatig komt en in de gaten houdt of er wel goed voor je beesten gezorgd wordt..
Terecht dat de verzorgende een boete hebben gekregen, maar wat mij betreft had de eigenaar ook een boete gehad

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:04

stephanie_vs schreef:
Dan vraag je je toch af waarom sommige mensen in hemelsnaam paarden hebben. Lijkt me dat als je je paard ergens anders gestalt hebt dat je er zelf ook regelmatig komt en in de gaten houdt of er wel goed voor je beesten gezorgd wordt..
Terecht dat de verzorgende een boete hebben gekregen, maar wat mij betreft had de eigenaar ook een boete gehad

Wat een onzin, er kunnen verschillende redenen zijn dat iemand niet veel tijd heeft om naar zijn paard te gaan.
Als je iemand BETAALT om voor je paarden te zorgen, dan zou je er toch vanuit mogen gaan dat dit ook daadwerkelijk gebeurt??
Hoe denk je dat het met dekhengsten gaat die in het buitenland op een dekstation staan, daar ga je ook niet elke week bij kijken hoe het gaat.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:08

stephanie_vs schreef:

als je paard aan de andere kant van het land in de opfok, revalidatie, training of met pensioen staat, moet je eervan op aan kunnen dat je paard goed verzorgd word, je kan er dan gewoon niet 24/7 bovenop zitten, vind ik niet gezond ook eigenlijk als mensen dat wel doen, houd ze dan thuis