Nederlandse politie moet € 23.000 schadevergoeding betalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Nederlandse politie moet € 23.000 schadevergoeding betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 12:19

nieuwsblad.be

Een man uit Kinrooi krijgt 23.000 euro schadevergoeding van de Nederlandse politie Limburg-Noord. Hij raakte gewond door een gespannen politielint.
Dat oordeelde een rechter over de grens in Venlo. De man krijgt de vergoeding omdat hij zwaar viel door een politietouw.

De feiten dateren van 3 oktober 2010. De politie Limburg-Noord had een interventie van loslopende paarden op de Koelenweg, een parallelweg van de autosnelweg A2, in Thorn. Om de paarden te kunnen vatten spande de politiepatrouille op twee plaatsen een touw om de paarden op te vangen. Het was echter de man uit Kinrooi die tien uur later geveld werd door het touw toen hij over de Koelenweg fietste.

De man merkte het oranje touw te laat op door de overgang van schaduw naar zonlicht en ging tegen de vlakte. Daarbij raakte hij gewond. De politie wilde eerst geen aangifte doen en de man stapte naar een Belgische verzekeringsfirma en zij namen een advocaat onder handen.

Een rechtszaak volgde en die werd door de man uit Kinrooi gewonnen. Voor de medische kosten en schade aan fiets en kleren en de uitkering van 7.500 euro smartengeld kreeg de man 23.000 euro van de rechter. Hij argumenteerde dat de politie meer maatregelen had moeten nemen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:24

Hebben we het dan over politielint of over gewoon een oranje touwtje??
En een loslopende paarden interventie? neem aan dat ze bedoelen dat er gewoon paarden ontsnapt waren..een inteventie is wat anders..

Vind het een hoop geld, maar denk wel dat de politie in dit geval nalatig is geweest.
Na tien uur nog steeds een touw en blijkbaar geen agenten in de buurt..harde les..

Frederique22

Re: Nederlandse politie moet € 23.000 schadevergoeding betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:30

Het is inderdaad raar dat de politie na 10 uur die paarden nog niet gevangen heeft..

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:37

Ik hoop trouwens niet dat de verzekeringsmaatschappij een advocaat onder handen hebben genomen... In de arm lijkt me een beter idee, anders mag de advocaat ook wel aangifte gaan doen denk ik. ;) Of is dit weer zo'n leuke Vlaams-Nederlandse spraakverwarring?

Verder... Tsja, niet handig geweest van de politie!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:40

MeesMo schreef:
Ik hoop trouwens niet dat de verzekeringsmaatschappij een advocaat onder handen hebben genomen... In de arm lijkt me een beter idee, anders mag de advocaat ook wel aangifte gaan doen denk ik. ;) Of is dit weer zo'n leuke Vlaams-Nederlandse spraakverwarring?

_O- _O-

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:00

xSaarSaar schreef:
MeesMo schreef:

_O- _O-

idd hahahaa!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:03

Handig van de politie om een touw te vergeten...
Niet zo netjes dat ze dan geen aangifte wilden doen :n

Of die 23.000 euro terecht is kan ik niks over zeggen, maar vind het wel terecht dat de man de rechtzaak heeft gewonnen. :j

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:11

Dinopino schreef:
nieuwsblad.be
Een rechtszaak volgde en die werd door de man uit Kinrooi gewonnen. Voor de medische kosten en schade aan fiets en kleren en de uitkering van 7.500 euro smartengeld kreeg de man 23.000 euro van de rechter. Hij argumenteerde dat de politie meer maatregelen had moeten nemen.

Zoals ik het lees is het bedrag opgebouwd uit 7500 smartegeld en is de rest vergoeding van medische kosten en schade, dat lijkt niet extreem.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:48

Nou. Zal ik het uitproberen? Om op die manier zoveel geld te krijgen? De pijn lijkt me alleen wat vinden >.<

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:46

MeesMo schreef:

Mijn idee... :D

puppy1128 schreef:
Nou. Zal ik het uitproberen? Om op die manier zoveel geld te krijgen? De pijn lijkt me alleen wat vinden >.<

Ik heb zo'n vermoeden dat je dat liever niet wilt. Niet echt iets om om te lachen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:58

Misschien fietste die man wel heel hard en heeft hij zich serieus bezeerd . Daarbij hoort er geen touw over een fietspad te lopen .

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:27

snap niet dat dit in het nieuws was.... op Bokt.... Alleen omdat het woord paard erin voorkomt? Man was op de fiets!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:33

waarom staat dit op de voorpagina?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:45

Voor dat geld wil ik ook wel tegen een gespannen politielint/koord fietsen. :o