Ruiter voor rechter nadat hij meisje gewond achterliet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ruiter voor rechter nadat hij meisje gewond achterliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 09:43

www.nieuwsblad.be / www.bokt.nl

J.D.C., de ruiter die in dronken toestand het achtjarige meisje Franice uit Kerksken achterliet nadat zijn paard haar een stamp in het gezicht gaf, verscheen gisteren voor de politierechtbank in Aalst, België.

De feiten dateren van 27 juni 2011. Het meisje,Franice was samen met haar elfjarig broertje buiten aan het spelen toen twee ruiters passeerden, een man en een vrouw. Franice wou net haar fiets oprapen toen het paard, om nog onbekende reden, schrok en het meisje een trap in het gezicht gaf. De twee ruiters, onder wie beklaagde J.D.C., keken achterom, maar reden vervolgens verder. Toen de vader en de moeder van het meisje, François Kiawa en Manya Ngombadan, de ruiters op weg naar het ziekenhuis opnieuw tegenkwamen, zeiden ze eerst dat ze alles zouden betalen, maar reden daarna lachend en scheldend verder, zonder iets van gegevens achter te laten. De kleine Franice liep zware verwondingen op waarvan ze nu nog steeds de gevolgen draagt. Haar gebit was voor een groot deel weg en ze had breuken in de neus, kaak, kin en oogkas. Volgens haar vader, die gisteren ook in de rechtbank aanwezig was, gaat het momenteel de goede kant op met zijn dochter, maar is ze sinds het ongeval niet meer helemaal dezelfde. ‘Ze is minder opgewekt dan voorheen, ze lacht minder', zegt hij.

Franice, die ondertussen negen jaar is, onderging sinds het ongeval al verschillende chirurgische ingrepen aan het aangezicht. Haar neus, mond, kin en kaak werden geopereerd en ze werd ook behandeld aan de huid. ‘De volgende stap is een tandvleesprothese. Momenteel is ze daar nog te jong, maar als haar mond volledig ontwikkeld is, komt ook die operatie in zicht', zegt vader François.

De zaak kwam gisterenmiddag voor de politierechtbank in Aalst, maar werd quasi onmiddellijk opnieuw uitgesteld, nadat duidelijk werd dat de beklaagde wel gedagvaard werd voor dronkenschap en roekeloos rijgedrag, maar niet voor vluchtmisdrijf. ‘De man zou vandaag dus niet terechtgestaan hebben voor vluchtmisdrijf, wat toch wel een van zijn grotere fouten is', verklaart de advocate van het meisje, Mireille Fabré. Ze heeft ook vertrouwen in de goede afloop. ‘Er zijn getuigen die beweren dat de beklaagde stomdronken op zijn paard zat en zich roekeloos gedroeg.'

De zaak is uitgesteld naar 17 januari.

original

Re: Ruiter voor rechter nadat hij meisje gewond achterliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:46

Wat een bizar verhaal..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:48

:r Wat een walgelijk verhaal.......
Hoop van harte dat het uiteindelijk allemaal goed gaat komen met het meisje en dat die sukkel goed gestraft gaat worden voor zijn mis gedragingen!!!

Mi_AmoreJarig

Hmm inderdaad een raar verhaal.

Ik hoop dat het meisje snel terug geneest van alles en dat ze hier geen trauma aan overhoudt.

bobbymp

Noou idd.......bizar.
Je rijd toch niet door als je paard een meisje in het gezicht trapt!!!!!

Pikkepor

Jeetje, wat erg voor dat meisje zeg, verschrikkelijk!

dekeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:53

die vent overal voor laten betalen ,laten ze hem de laatste cent afhalen en als schade vergoeding aan het meisje geven

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:54

Ik kan me hier nog vaag iets van herinneren. Er heeft toen der tijd een oproep gestaan of getuigen zich wilde melden omdat de ruiter inderdaad wegreden zou zijn...

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:08

Oh mijn god, wat erg. Wie rijdt er nou zomaar weg, echt walgelijk zo'n persoon :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:11

En ruiter 2, wordt die ook niet aangeklaagd wegens niet helpen van persoon in nood of zo? Die komt er ook makkelijk vanaf dan!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:11

Wat een hufters zeg! Laat ze aub dokken en flink ook, echt belachelijk.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:14

arm kind! Ik zeg kaal plukken tot de laatste cent aan toe en die vrouw ook dat ze het meisje niet geholpen heeft moeten zich meer dan schamen!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:17

wat moet dat kind een verschrikkelijke trauma voor paarden opgelopen zijn zeg, heel heel erg voor haar en als ouder zou ik woedend zijn.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:20

Wow, dat arme meisje! Hoop dat die ruiter flink gestraft wordt, te idioot voor woorden dit!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:22

M3lisss schreef:
Wow, dat arme meisje! Hoop dat die ruiter flink gestraft wordt, te idioot voor woorden dit!

Helemaal mee eens!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:24

Pfoe je zou ze maar op je stal hebben staan, daar gaat je stal rep.utatie

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:26

:r :r Een vent om van te kotsen!!
Dat arme, arme meisje is voor haar leven getekend (in haar gezicht notabene!!) en zo'n klootzak kijkt er niet eens naar om :n :r
Als het mijn dochtertje was geweest, had die vent -tot ik 'm te pakken zou hebben- met 1 oog open moeten slapen + ik zou hem financieël helemaal uit (proberen te ) kleden.

Wat een ongelofelijke schoft.

En waar is ruiter 2 in dit verhaal? Die is namelijk geen haar beter, en voor haar zou bovenstaande net zo goed gelden.
Die zou ik ook te grazen nemen en voor de rechter proberen te krijgen.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 30-11-12 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:31

Niet te bevatten dat zulke dingen gebeuren. Ik mis ook ruiter nr 2, net zo goed vluchtmisdrijf!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:44

Ik kan me er nog wel iets van herinneren, het is te idioot voor woorden.
maar ben blij dat het toch wel weer goed gaat met het meisje al moet ze nog heel wat ondergaan. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:51

Oef, dat zijn pittige verwondingen, arm kind :(:)

Komt heel harteloos over zo en had zeker anders gemoeten, maar als je dit als ruiter gebeurt kun je op zich ook niet zoveel doen denk ik? Vader en moeder waren er blijkbaar bij, je kan dan laten merken dat je het heel erg vindt, proberen iets van gegevens uit te wisselen....maar het lijkt me voor alle partijen verder niet haalbaar dat je er vervolgens bij blijft staan?

Meiske moet naar de dokter en aangezien het paard het kind al een klap van schrik gegeven heeft, lijkt het me sowieso wijselijk om snel verder te gaan met het dier zodat het niet verder uit de hand loopt, want de situatie zal er niet relaxedter onder zijn geworden na het toebrengen van de verwonding :=

Straks haalt 'ie nog een keer uit, breekt los, weet ik wat....dan beter verder rijden als de ouders er toch bij zijn, en nadat het paard weer veilig thuis is, verder bekijken hoe & wat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:55

Op zijn mínst kun je je gegevens achterlaten en het daarna netjes afhandelen?!?!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:58

En niet lachend wegrijden?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:59

LoveBodin schreef:
En niet lachend wegrijden?

Nou inderdaad, daarnaast kan je je volle naam geven en zeggen dat je de paard op stal doet en snel terug komt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:02

Ze waren met tweeën. Ze hadden beide af kunnen stijgen, de een de paarden vasthouden en de ander het kind helpen.

Ik begrijp overigens dat ouders er niet bij waren. Onderweg naar het ziekenhuis kwamen ze de ruiters toevallig weer tegen en toen hebben de ouders hun aangesproken.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:08

Kan me het topic van vorig jaar nog goed herinneren.

Echt ziek van die man, en een schande dat hij in eerste instantie niet voor het vluchtmisdrijf word gepakt.
Hoop dat het meisje er boven op komt zowel lichamelijk als psychologisch.