Duitsers verzetten zich tegen paardenbelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Duitsers verzetten zich tegen paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 11:58

st georg/bokt.nl

Ruiters en paardenbezitters in Duitsland worden opgeroepen om op 14 December voor een demonstratie zonder paarden bijeen te komen in Bad Sooden. Onlangs werd bekend dat in Hessen in de gemeente Bad Sooden, voor het eerst paardenbelasting, in 2013 wil gaan invoeren.

"Deze willekeurige beslissing gaan we niet accepteren" aldus Christoph Cortis en Gerd Kniese. Zij vertegenwoordigern de plaatselijke rijverenigingen. Zij willen ruiters in heel Duitsland oproepen om hun solidariteit te tonen en massaal naar Bad Sooden te komen.
Zij worden hierbij ondersteund door Thomas Unruhe, die bijj de FN belast is met het thema paardenbelasting.

"Het is juist nu belangrijk dat we ons melden en van ons laten horen, zodat hier niet een precedent wordt geschapen ".

Voor degene die ZDF kunnen ontvangen: op 29 november om 14 uur komt er een bijdrage van 2 minuten over dit thema
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 29-11-12 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: rutte hier toch niets te zoeken had en daarom gewijzigd.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:24

*precedent

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:49

+:)+ Goed initiatief!

Woon dan wel niet in Duitsland, maar áls ik daar had gewoond, was ik er zeker naartoe gegaan!
Hopelijk komen er veel mensen.

Kan wel ZDF ontvangen dus ik zal straks de TV eens aanzetten rond 14.00 uur.

RM94

Re: Duitsers verzetten zich tegen paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:16

hhmmm weinig interessante bijdrage het enige dat de burgemeester te zeggen had was we het is 1 van 40 maatregelen om het tekort weg te krijgen ....... ok maar waarom hebben ze hiervoor gekozen waar is al dat geld gebleven ??????? en zo kan ik dan nog wel een paar hele simpele vragen bedenken