Rubin Cortes in training bij Christoph Koschel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Rubin Cortes in training bij Christoph Koschel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 20:36

Eurodressage / http://bokt.nl

De 11-jarige goedgekeurde Oldenburger hengst Rubin Cortes is terugverhuisd naar Duitsland. Hij is in training gezet bij de winnaar van de zilveren teammedaille op de WEG, Christoph Koschel, in Hagen.

“Een paar weken geleden vroeg mevrouw Wespe of ik geïnteresseerd was in het rijden van Rubin Cortes,” vertelt Koschel tegen Eurodressage. “Twee weken geleden probeerde ik hem in Lodbergen en ik vond hem meteen erg leuk. Een dag later arriveerde hij op onze stal.”

Rubin Cortes werd in 2003 reservekampioen en stamt af van Rubin Royal x Calmiro. Hij werd gefokt door Arsene Weiler in Luxemburg en is eigendom van het Dressage Performance Center Lodbergen. De hengst werd oorspronkelijk ontdekt door Harli Seifert, die hem in 2009 verkocht aan de Zwitserse eigenaar van Lodbergen.

Het jaar daarvoor verhuisde de hengst al naar Zwitserland om getraind te worden door Hendrik Lochthowe onder de supervisie van Silvia Ikle, maar in 2011 werd hij verplaatst naar Nederland waar hij in training kwam bij Edward Gal.

Bij de Oldenburger Hengstenshow afgelopen zaterdag werd hij verassend genoeg niet getoond door Edward Gal, maar door Christopt Koschel. Die de training heeft overgenomen: “De hengstenshow kwam te snel om alle knoppen te vinden,” legt Koschel uit. “Ik kijk er naar uit om hem in de toekomst uit te brengen op wedstrijd omdat hij een heel erg fijn karakter heeft en gewoon een erg fijn paard is.”

Anoniem

Re: Rubin Cortes in training bij Christoph Koschel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:45

Oh wat jammer! Had gehoopt dat hij bij Edward zou blijven.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:51

er gaan steeds meer paarden weg bij edward ik zie voice en united ook niet meer staan bij edward op z`n site
maar wel jammer vond edward er goed mee rijden

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:55

Jammer! Vind het een gaaf paard, had ook gehoopt dat Edward hem wat langer zou blijven rijden.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:45

was een super mooi paard en vond Edward hem enorm fijn rijden op de hengstenkeuring vorig jaar of begin dit jaar, dat weet ik niet meer. Het was voor mij al een echte combinatie. Hoop heel erg dat ik hem een keer mag zien bij een wedstrijd. Ik verwacht niet dat Edward snel last zal krijgen van te weinig paarden. In het contract met Glocks was het toch de bedoeling dat op een gegeven moment edward alleen maar paarden van hun zou gaan rijden of had ik dat verkeerd gelezen op een nieuws bericht.

Niet alle paarden volgens mij staan op de site, hij wordt de laatste tijd vind ik zowizo al weinig ge updated. Want hij rijd nog steeds Romanov en die staat er niet bij..

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:50

aansprekend stoer paard, fijn voor Christoph

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:27

Mooi paard, jammer dat hij bij Edward en uit NL weg is. Meer paarden weg lees ik..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:16

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:51

De heren gaan steeds exclusiever voor Glock rijden, was al aangekondigd dat dit zou gebeuren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:56

Vindt hem bij Christoph wel wat hectisch en soms overhaaster lopen.. Blijft wel heel mooi aansprekend paard.

Exclusiever voor glock, zouden er dan nog meer paarden bij komen en welke paarden blijven er nu eerst dan over?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:24

fargo schreef:
Vindt hem bij Christoph wel wat hectisch en soms overhaaster lopen.. Blijft wel heel mooi aansprekend paard.

Exclusiever voor glock, zouden er dan nog meer paarden bij komen en welke paarden blijven er nu eerst dan over?

ja dat vraag ik me ook echt af, want hij start ook nog steeds met asther de jeu, waar die zeer succesvol mee is, zou het echt sneu vinden als dat ook stopt, maar wie weet wil Glock die wel overkopen,, je weet maar nooit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:09

Ik zou niet al mijn geld op één paard inzetten als ik hem/hen was....