Menfamilie Van Kekem moet talentvolle pony laten inslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Menfamilie Van Kekem moet talentvolle pony laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:22

www.hetkontakt.nl

Het succesvolle menseizoen is voor de familie Van Kekem geëindigd in een grote deceptie. De uiterst talentvolle pony Bikkel, in september nationaal kampioen met Charissa van Kekem-de Kreij, kwam op een trainingsritje met zijn been tussen het wiel van de wagen. Na een onzekere nacht namen de Van Kekems de moedige beslissing om de pas zesjarige pony te laten inslapen.

“Vreselijk, we zijn er doodziek van. We hebben gehuild als kleine kinderen”, begint vader Karel van Kekem zijn verhaal. “Arjo ging met Domero en Bikkel een rondje rijden. Na een onstuimig begin ging het best goed. Tot Domero ergens van schrok en Bikkel op drift raakte.”

De ongelukkige pony bereikte strompelend de stal aan de Bazeldijk. “In het bijzijn van onze dierenarts Van Riel zagen we dat het goed fout zat. Bikkel had veel pijn en pijnstillers deden nauwelijks hun werk. De andere morgen kregen we na het maken van röntgenfoto’s enige hoop, mogelijk was alleen zijn voet uit de kom. Onze oogjes begonnen weer te glimmen.”

Maar niet voor lang. “In een paardenkliniek werd geconstateerd dat er iets meer aan de hand was met onze Bikkel. Ik zag het eigenlijk zondagavond al, toen hij zijn hoofd in mijn armen lag”, vervolgt schoondochter Charissa het familieleed.

“Er was heel veel kapot in zijn been. De genezingskans werd geschat op maximaal 5%. Bikkel zou voor de rest van zijn leven waarschijnlijk kreupel blijven en nooit meer zijn geliefde sport kunnen beoefenen.”

Charissa had Bikkel enige jaren onder haar hoede.
“Als mens zou je zo’n beestje voor altijd willen houden, maar we hebben voor Bikkel gekozen en zijn niet egoïstisch geweest. Zijn pijn hebben wij overgenomen. Onze troost. Een uitzonderlijke pony met een geweldige mentaliteit, die over een paar jaar in het enkelspan bij Arjo zou gaan lopen. Ik heb drie jaar van hem mogen genieten en was nog lang niet klaar. Tot nu toe hebben we alles gewonnen wat er maar te winnen viel. Ik ben kapot van verdriet en weet even niet hoe het verder moet”, besluit Charissa, een armband als aandenken met daarin een stukje haar van Bikkel om haar pols.

FR_Foto

Re: Menfamilie Van Kekem moet talentvolle pony laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:25

wat zielig
arme pony maar ik denk dat ze de juiste beslissing hebben genomen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:28

heel triest,maar denk inderdaad dat ze een goede beslissing gemaakt hebben.sterkte

Ketaki

Re: Menfamilie Van Kekem moet talentvolle pony laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:13

heel erg zonde om op zo;n manier je geliefde paard/pony te moeten verliezen, maar wel fijn dat het dier geen pijn heeft geleden ( iig niet zo lang)