President Dressage Cup voor Dayano en CC Strider

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

President Dressage Cup voor Dayano en CC Strider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 15:12

http://www.kwpnzuidholland.nl

CC Strider (Son de Niro x Ulster) en Dayano (Jazz uit Urike van Kasparow) wonnen zondag de eerste President Dressage Cup, een wedstrijd voor vier- en vijfjarige dressuurpaarden georganiseerd door KWPN-regio Zuid Holland. Testruiter Gerdine Maree voelde bij CC Strider de meeste aanleg: “Hij neemt je echt mee naar boven en heeft heel veel kracht.”

“CC Strider is van de finalepaarden nog het minst ver in zijn africhting, maar hij pakte heel goed op wat ik van hem vroeg. Ik voelde bij hem gewoon heel veel kracht en potentie.” In de voorronde had de ruin van Kim Huysmans al een lichte voorsprong opgebouwd met zijn opwaartse beeld, correcte model en drie goede basisgangen. CC Strider stond een tijd op stal bij de sponsor van de rubriek President Dressage Stables, die CC Strider aankocht op de KWPN Select Sale. Zijn huidige eigenaresse Kim Huymans stelde die de inmiddels geruinde en voor het verrichtingsonderzoek aangewezen zoon van topmerrie Dolly zelf voor aan Marian Dorresteijn en Jacques Verkerk die de 54 dressuurpaarden beoordeelden.

Gerdine Maree waardeerde NMK-reservekampioen President’s Cabola (elite IBOP-dres v.Vivaldi uit Pabola keur pref van Ferro), die tweede werd, ook met 80 punten. “De merrie is verder in haar opleiding en heel goed afgericht door Philip van Ommen. Voor mijn gevoel mag ze nog iets meer lichaamsgebruik hebben. Ze pakt heel goed op wat ik van haar vraag. Ze heeft veel aanleg, laat zich goed sluiten.”

De aangewezen hengst Crespo RDH (PROK v.Vivaldi uit Wiona B elite sport-dres IBOP-dres van San Remo) kwam na het overrijden op de derde plaats. “Dit is een paard zoals ik gewend ben, omdat ik veel hengsten rijd: veel front en veel paard voor je. Hij heeft een machtige stap en goede basisgangen, maar omdat hij nog iets minder sterk is in de overgangen en het laten sluiten kwam hij bij mij op de derde plaats.”

Bij de vierjarigen koos Gerdine Maree voor de lichtvoetige en expressieve Dayano (Jazz uit Urike van Kasparow) van Danielle van Mierlo. “Dayano is iets neerwaarts in zijn lichaam, maar dat voel je niet als je er op zit. Hij laat zich heel fijn rijden en biedt veel aan. Ik had echt het gevoel dat hij veel kan.” De sympathieke zwarte ruin stapt ruim met veel souplesse en draaft met heel hele mooie voorbeentechniek.

Onder Lisanne der Nederlanden toonde toptalent en IBOP-topper (90 punten) Davina DVB (elite v.Johnson uit Melvira elite sport-dres van Ulft) een geweldige draf, veel kracht en een voorbeeldige houding. “De merrie heeft een hele goede stap. In draf kon ik helemaal niet de klik met haar krijgen. Dan zou ze zich losser moeten laten in het lichaam. Davina is een goed paard, maar nu kies ik voor het rijcomfort op Dayano”, lichtte Gerdine haar keuze toe. Davina DVB, waarvan haar Don Schufro-veulen sinds kort gespeend is, kwam daarmee op de tweede plaats voor de fraaie, hoogbenige Desire (Citango uit Savannah W van Jetset-D) die onder Femke de Laat een opwaarts beeld liet zien. “Als je haar rijdt wil ze het juist meer naar voren oplossen, dan zich sluiten in het lichaam”, was de motivatie voor de derde plaats van Gerdine Maree.

De goed ontwikkelde en fijn te bewerken Davinci (Contango uit Laila elite van Bentley) overtuigde met zijn geweldige galop (9) en goede gedragenheid en souplesse (8,5) maar liet net te veel punten liggen in zijn stap voor een finaleplaats. Simone Kromkamp reed hem naar de gedeelde vierde plaats. De met veel afdruk galopperende Decibel K, ster (Vivaldi uit Wandarieni elite IBOP-dres sport-dres van Rhodium) van KWPN-voorzitter Siem Korver zesde verdiende onder Simone de zesde plaats.

De fraaie Danci (tweede bezichtiging v.Ziësto uit Ufana van Oscar) Daniel Mosterdijk spreekt bijzonder aan met zijn voorhand en lichtvoetige bewegingen met een mooi voorbeengebruik. De finalist (18e) in de Pavo Cup deelde de vierde plaats met Davinci. De sterke Don Johnson DVB (Johnson uit Vinea M ster van Ferro) sloot de rij van zeven prijswinnaars in de geweldige accommodatie van familie Chardon.

Abrahams

Re: President Dressage Cup voor Dayano en CC Strider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:26

Was een leuke competitie en knappe paarden gezien. Ben benieuwd naar de foto's!