Paardenmiddel Ketamine in opmars als drug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardenmiddel Ketamine in opmars als drug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 11:21

www.msn.be / www.bokt.nl

Ketamine, oorspronkelijk een algeheel verdovingsmiddel voor paarden, wordt steeds populairder als partydrug. Daarvoor waarschuwt toxicoloog Jan Tytgat (KU Leuven) vandaag in de Belgische krant De Morgen. "Dit jaar noteren we voor het eerst enkele tientallen inbeslagnames, terwijl ze vroeger nauwelijks voorkwam." De drugs komt ook in Nederland steeds vaker voor. Soms wordt het verkocht als zogenaamd cocaïne.

Ketamine (2-methylaminocyclohexanon) is een verdovingsmiddel dat door dierenartsen wordt gebruikt om dieren, zoals paarden effectief mee te verdoven.

Ketamine, in lagere hoeveelheden dan gebruikt bij de narcose, heeft bij mensen een antidepressieve werking. Soms ervaren gebruikers hallucinaties. Maar de kans op een psychose, een herbeleving of een overdosis is erg reëel, zegt Tytgat. Ook crystal meth wordt tegenwoordig wel eens gesignaleerd in België . De drug, wijdverspreid in de Verenigde Staten, heeft een zeer verslavende en verwoestende reputatie. Cocaïne boet dan weer in aan populariteit wegens te duur.

Ketamine werd per toeval ontdekt in 1965. De drugs zorgt bij overmatig of langdurig gebruik tot chronische psychische problemen en psychoses. Op de kortere termijn kan Ketamine zorgen voor geheugenverlies.

De genoemde drugssoorten brengen schade toe aan je lichaam en/of de hersenen. Meer informatie over (algemeen) drugsgebruik: http://www.drugsinfo.nl/

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:53

Niet echt een nieuwtje als je het mij vraagt! "Vitamine K" aka Ketamine is al jaren een bekende straat drug.

Odysseus

Re: Paardenmiddel Ketamine in opmars als drug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:55

Dit is toch al jaren bekend? Inmiddels worden ook mensen met een depressie die resistent zijn tegen normale therapie behandeld met ketamine.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:04

Ik vind dit idd ook niet iets nieuws. Dat er ineens inbeslagnames zijn betekend dat men wat minder voorzichtig wordt :') Special K was zeer populair toen ik jonger was.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:18

Hier is het ook niets nieuws hoor (Belg). Ik ken meerdere mensen die K gebruiken/gebruikt hebben.
Maar inderdaad omdat er ineens een paar inbeslagnames zijn gaan ze weer extra waarschuwen.
CM heb ik hier nog niet echt van gehoord.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:42

:D Ik vraag me nog altijd af welke idioot heeft bedacht dat Special K een leuke naam zou zijn voor ontbijtgranen. :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:45

Vudress schreef:
:D Ik vraag me nog altijd af welke idioot heeft bedacht dat Special K een leuke naam zou zijn voor ontbijtgranen. :=

Waarschijnlijk dezelfde die cola Coke is gaan noemen.
En die bedacht dat poedersuiker eruit moest zien als uuuhh poedersuiker :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:01

Er zat vroeger cocaine in Coca Cola dus dat komt daar vandaan :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:02

joh :+

:D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:06

Focussed schreef:
Er zat vroeger cocaine in Coca Cola dus dat komt daar vandaan :D

_O-
Serieus :j
:')

Special K wordt dan inderdaad een heel aparte naam... Hier werd Ketamine niet zoveel gebruikt denk ik, heb er allesinds niet over gehoord (wel over ander populaire partydrugs).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:15

??

Cocal Cola kwam eerst op de markt als medicijn, niet als frisdrank.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:18

Dat is toch al jaren zo?

Al begrijp ik het niet, want ik zag in de goede oude tijd de mensen om me heen er meestal niet echt gelukkiger van worden.

Dat Chrystal Meth in Belgie opduikt vind ik wel een zorgelijke ontwikkeling. Daar heb ik echt nare reportages over gezien.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:37

Ketamine word al jaaaren als drug gebruikt, dat het nu pas veel in beslag word genomen zegt niks over het gebruik voorheen..
Dit middel is DE reden voor de vele inbraken bij dierenartsen, die het vaak flink op vooraad hebben staan, daar alle dieren hiermee onder narcose gaan, dus niet alleen paarden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:43

Erg oud nieuws... de nieuwere toepassingen bij depressie zijn meer van deze tijd :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:23

ach ja zoals altijd lopen media en autoriteiten weer jaren achter...ook dat is niks nieuws :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:23

Maar ketamine is toch al jaren als "Special K" als drugs in gebruik...

Daarvoor heb je toch ook dat opium gedoe dat je alles moet noteren en bijhouden hoeveel je in welk dier spuit...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:42

Oud nieuws idd!

Anoli schreef:

Daarvoor heb je toch ook dat opium gedoe dat je alles moet noteren en bijhouden hoeveel je in welk dier spuit...

Ketamine is trouwens geen opiaat...

Pluimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:48

Idd oud nieuws!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:50

Roos_s schreef:
Oud nieuws idd!

Anoli schreef:

Ketamine is trouwens geen opiaat...

:)* je hebt gelijk... maar ik heb een goed excuus, ik ben alweer 2 jaar uit dat wereldje :')

uhm de diergeneeskundige wereld dan he, niet dat andere wereldje _O-

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:05

Iris82 schreef:
Dat is toch al jaren zo?

Al begrijp ik het niet, want ik zag in de goede oude tijd de mensen om me heen er meestal niet echt gelukkiger van worden.

Dat Chrystal Meth in Belgie opduikt vind ik wel een zorgelijke ontwikkeling. Daar heb ik echt nare reportages over gezien.

Ooit uberhaupt iemand gelukkiger zien worden van welke drugs dan ook ? (langere termijn bedoel ik...)

Chrystal Meth is wel echt heel erg, vreselijk verslavend en vernietigend, zoek maar eens filmpjes op op youtube.
Na 1x ben je echt compleet verslaafd schijnt....
ENG :\

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:09

Iris82 schreef:

Breaking Bad. :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:13

Puissance schreef:
Iris82 schreef:

Breaking Bad. :=

Overigens een hele goede serie :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:17

Verslaafden hebben wel interesse aan meer dingen uit de dierenartsen apotheek en ook ketamine is geen nieuwtje, wel zou ik het goed vinden als er wat aan gedaan wordt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 03:45

Vraag me dan weer echt af alsof er momenteel geen belangrijker nieuws in de wereld speelt, snap echt niet hoe ze het bij MSN bedenken..

"Goh, laten we er weer eens een drugsartikeltje ingooien" 8)7

Ketamine is inderdaad echt oud nieuws, gelukkig aan de reacties te lezen weten de meeste mensen dat ook. Dat valt dan weer mee :)

Net als chrystal meth, is ook gewoon in Nederland verkrijgbaar. Sommige dealers maken het zelf. Er is ook een mengsel van speed en chrYstal meth. Veel goedkoper dan coke ;)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:40

lailapri schreef:
Verslaafden hebben wel interesse aan meer dingen uit de dierenartsen apotheek en ook ketamine is geen nieuwtje, wel zou ik het goed vinden als er wat aan gedaan wordt.

Ja inderdaad, je had die bodybuilder 'maatjes' van mijn vriend eens moeten zien toen ze hoorde dat ik mijn pony Ventipulmin moest geven :') (gebruiken ze om af te lijnen, en in het zwarte milieu betalen ze daar meer dan 100€ voor!!)
Maar van Chrystal meth heb ik hier nog niet gehoord, ik heb wel gehoord dat ze ket en coke soms mengen?