Naaldwijkse paardenhouder de cel in voor misbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Naaldwijkse paardenhouder de cel in voor misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:53

http://www.omroepwest.nl/

Een 71-jarige stalhouder uit Naaldwijk is maandag veroordeeld voor het misbruiken van minderjarige meisjes op zijn paardenpension. Bijna tien jaar lang ging hij zijn gang. 'Heel lang heb ik met een geheim gelopen', zegt een van zijn slachtoffers.

Stefanie (23) en Debbie (19) hoorden maandag bij de rechter hoe de man werd veroordeeld tot 36 maanden cel, waarvan twaalf voorwaardelijk. Ook mogen per direct geen minderjarigen meer op zijn terrein komen. 'Het maakt me niet uit welke straf hij krijgt', zegt Stefanie. 'Mij gaat het erom dat het nu boven water is.'

De man runt een paardenpension aan de Vlietweg waar mensen hun dier kunnen stallen, maar hij heeft zelf ook paarden die door anderen verzorgd worden. 'Ik heb geen eigen paard, dus ik zorgde voor een paard van hem', zegt Stefanie. Vanaf 2003 wordt ze slachtoffer van ontucht, ze is dan 14. Toch blijft ze bij de stal. 'Het was mijn grote liefde voor de paarden die mij daartoe bracht. Mijn ouders hadden geen geld voor een eigen paard en dit was voor mij dè kans. Ik mocht de paarden gratis berijden, in ruil voor het doen van klusjes. Om de verdachte tevreden te houden, ging ik steeds meer doen.'

'Andere meisjes'

Als Stefanie na een paar jaar gaat werken, kan ze alleen nog ’s avonds naar de stal komen. De eigenaar is niet blij. 'Op een moment zei hij dat ik moest gaan, of een paard moest kopen. "Ik heb nu toch twee jongere meisjes om mee verder te gaan." Dat was de druppel.' In 2008 gaat Stefanie weg bij de stal.

Pas veel later ontdekken de ouders van Stefanie het misbruik. 'Een vriendin had ik het al verteld, want zij merkte gewoon dat er iets mis was.' Maar haar ouders had ze het nog niet durven zeggen. 'Tot ze een vriendje kreeg', vertelt haar moeder. 'Ik merkte gewoon dat er iets niet lekker zat in die relatie. Dus toen heb ik maar gewoon gevraagd of ze misschien een slechte ervaring had. Achteraf sla je jezelf natuurlijk voor je kop, omdat je zo naïef bent geweest.'

'Hij was niet gestopt'

Een van de 'andere meisjes' is Debbie, die kort na Stefanie ook bij de stal vertrok. 'Ik voelde me gebruikt, dat rotgevoel kwam steeds weer terug.' Het verhaal van Stefanie is dan al bekend, 'omdat iedereen alles van elkaar weet in de paardenwereld', maar ze wordt maar nauwelijks geloofd. 'Maar ik wist zeker dat het gebeurd was', zegt Debbie. 'Ik was tenslotte zelf ook slachtoffer.'

Een jaar geleden neemt Debbie weer eens een kijkje bij haar oude stal. 'Toen verdachte gelijk om een kus vroeg, knapte er iets in mij. Ik werd zo kwaad! Hij is helemaal niet gestopt, dacht ik.' Ze besluit aangifte te doen. Ook de aangifte van Stefanie komt weer boven water. Samen staan de twee meisjes ineens sterk met hun verhaal tegen de man.

'Misschien is dit voor andere meisjes een aanleiding om ook aangifte te doen', zegt Debbie. Of er andere slachtoffers zijn, weten de meisjes niet. 'Maar het zou zomaar kunnen', denkt Stefanie. 'Hij zei tenslotte dat hij jongere meisjes had om mee verder te gaan.' De twee slachtoffers zeggen vooral te balen dat de man alles in de doofpot wil stoppen. 'Hij zegt dat het allemaal niet waar is en dat de zaak is geseponeerd.'

Doorgaan

Voor Stefanie en Debbie is het boek met de veroordeling gesloten. Zij willen vooral verder met hun leven. 'Ik ben nog steeds niet geïnteresseerd in mannen', zegt Stefanie, 'maar daar zit ik eigenlijk niet zo mee. Dan blijf ik maar alleen. Ik wil nu doen wat ik zelf wil en ik wil met niemand rekening hoeven houden.'

'Nu is het iets uit het verleden', concludeert Debbie. 'Het is gebeurd en ik wil het loslaten. Ik ga door met mijn leven.'

(de namen Stefanie en Debbie zijn fictief)

Hope2012

Re: Naaldwijkse paardenhouder de cel in voor misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:00

vreselijk voor die meiden.
gelukkig is het nu boven tafel en is hij gestrafd.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:20

Verschrikkelijk....Ik las dit nieuws 1 min. nadat ik opstond vanmorgen en ben nog steeds misselijk.
Ik heb ook een tijd op deze stal gelopen, en ik zie/zag de man nog bijna dagelijks op mijn werk en ik ken hem ook prive....Heb jaren op zijn kleinkinderen gepast en nu na zo'n verhaal ga je je toch afvragen of zij allemaal in orde zijn zegmaar.
Het verhaal deed zich al een tijdje de ronde en ik "ken" deze meiden, heb het zelf van een van de moeders gehoord en ik ben ontzettend geschrokken en vind het verschrikkelijk voor ze. Maar het is zooooo jammer dat zij niet door iedereen worden geloofd, bah!
Lieve meiden, ontzettend dapper dat jullie je verhaal hebben gedaan, sterkte de komende tijd!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:45

Echt verschrikkelijk. Een tijdje geleden hoorde ik al van de aanklacht. Omdat je iedereen kent en de stal is het vol ongeloof. Ik ben he erg blij dat er nu dan toch een veroordeling is. Ik hoop heel erg dat dit de meiden rust geeft. Het is echt te verschrikkelijk om over na te denken.

Meiden ontzettend veel sterkte!! En respect dat julie er zo goed over kunnen praten en juist hopen dat ook andere meiden nu hun verhaal durven doen.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:20

Goedzo, opsluiten die mafkees. :r
Ik wens de meiden heel veel sterkte, hopelijk komen ze er weer een beetje bovenop. :(:) Erg knap dat ze aangifte hebben gedaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:25

Hopelijk kunnen jullie nu weer enigzins verder met jullie leven en het misbruik nu een plekje geven, lieve meiden! Heel dapper dat jullie de aangifte doorgezet hebben en heel veel goeds voor jullie toekomst gewenst..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:56

:r Wat een vieze, vuile smeerlap :r
Van mijn part openlijk aan de schandpaal nagelen en met naam en toenaam overal vermelden.
Dat iedereen weet wat voor vieze rat hij is. Omdat het paardenwereldje maar klein is hoop ik dat iedereen te weten komt wat hij gedaan heeft en dat hij door iedereen geboycot wordt. Smeerlap.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:06

Jeetje dames, sterkte met de verwerking van dit misbruik. Heel goed dat jullie aangifte hebben gedaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:10

Wat een ontzettende viespeuk ...
Zo'n vies oud mannetje en dan aan die jonge meiden zitten :r

Ken ze ook wel van vroeger, een vriendinnetje zat helaas in een soortgelijke situatie en wat had ze het er moeilijk mee !
Die mannen zijn zo gemeen ... dreigen zo'n kind met het wegdoen van "haar" pony en laten haar beloven niks aan wie dan ook te vertellen, dus ze weten donders goed dat ze fout zitten _-:(

Vind die straf eigenlijk veel te mild, wie weet hoeveel slachtoffertjes hij gemaakt heeft of misschien nog steeds wel in zijn ban heeft ... zou daar ook op staande voet vertrekken, mocht ik er een paard in pension hebben staan }:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:22

Goed dat jullie de aangifte gedaan hebben, en misschien dat als er meer slachtoffers zijn, hun zich nu ook melden.
Schandalig dat iemand liefde voor paarden gebruikt om slachtoffers terug te laten komen, walgelijk.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:55

Het rare is dat de mensen die daar in pension staan nog steeds achter de staleigenaar blijven staan ondanks de harde bewijzen. :(

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:59

Heel goed dat jullie er werk van hebben gemaakt. Er zijn meerdere stallen waar ouders hun kinderen naartoe sturen, maar niet weten wat zich er allemaal afspeelt.
Zelfs de liefde voor een paard is het niet waard om je te laten misbruiken.
Kom op voor jezelf.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:12

He bah, wat een vieze kerels zijn er toch in paardenland.
En wat een arme meiden. Ik kan me niet voorstellen dat het bij 2 is gebleven maar ik vind het al heel knap dat er twee meiden sterk en dapper genoeg geweest zijn om het hele proces tegen die man aan te gaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:42

Blackbinky schreef:
Het rare is dat de mensen die daar in pension staan nog steeds achter de staleigenaar blijven staan ondanks de harde bewijzen. :(

Dat meen je niet :roll: ?

Zou daar niet eens over de vloer willen komen ... kijken hoe vriendelijk ze blijven als hij straks eens één van de pensionklanten grijpt, of misschien wel één van de paarden bij gebrek aan beter :r

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:04

Helaas wel Shirley........

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:58

Daar kan ik echt met mijn petje niet bij -O-
Ik zou zo'n persoon nog geen goedemorgen kunnen wensen ...

Weet wat het doet met de jeugd van een meisje en de jaren erna :(

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:01

Gadver wat een creep!
Die mag van mij de rest van zn leven de cel in...arme meiden!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:04

Inderdaad shirley, bah. Ik weet nu niet precies wat die heeft gedaan met beide meiden, maar 36 maanden waarvan 12 voorwaardelijk? Waar blijft de grote boete, een lange(re) (taak)straf? Is dit alles, serieus?

Pluimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:49

Opsluiten die man!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:08

Helaas blijven er in dit soort gevallen altijd mensen die ondanks welk bewijs dan ook het niet willen geloven. Triest voor degenen die het overkomen is.

Sterkte meiden mochten jullie dit lezen !

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:34

Verschrikkelijk!!

Ik hoop dat de 2 meiden nu eindelijk verder kunnen met hun leven.

Ranoeschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:27

Ja het is echt zonde dat er nog steeds mensen lopen die vierkant achter hem staan.
En dat terwijl er 10 getuigen zijn gehoord. En er nog meer getuigen rondlopen die nog niet gehoord zijn.
En er zijn zelfs nog een meid op die stal aanwezig die zelf ook zijn gevraagd is iets te doen bij die man. En dan is er ook nog iemand daar op stal die het hele verhaal ook kan bevestigen. En beide personen houden hun mond... En waarom? Angst? Ik zou het niet weten.

Maar ben inderdaad ook erg trots dat deze meiden naar buiten zijn getreden. Super stoer!
En qua straf: het gaat niet eens om de celstraf. Die oude man gaat dat never nooit niet trekken. Maar het feit dat er geen minderjarigen meer op zijn terrein mogen komen, is toch de grootste winst in mijn mening.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:13

Mijn god!
Mijn verzorgpony stond daar!
Ik heb daar verleden jaar op zijn stalletje gelopen!

Ranoeschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:17

Ja zo zie je maar...

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:03

Heel dapper van die meisjes dat ze aangifte hebben gedaan!!!!