www.knhs.nl
In de Grote Prijs van Stuttgart, tevens de Rolex FEI World Cup wedstrijd, zochten Jur Vrieling en VDL Bubalu net als vorige week in Verona vroegtijdig de stallen op. "Op het voorterrein sprong VDL Bubalu geweldig, maar op hindernis twee toucheerde hij de bovenste paal heel licht en die viel prompt. Daarom besloot ik sneller te gaan rijden, om me met één springfout vooraan in het klassement te kunnen nestelen, maar toen maakten we een fout op de vierde hindernis.
Omdat er niets meer te winnen viel ben ik maar gestopt", aldus Vrieling, die er aan toevoegde dat hij de ring in ging met het gevoel dat VDL Bubalu gemakkelijk foutloos zou blijven. "Ik dacht echt, mede gezien de wijze waarop Bubalu de afgelopen dagen sprong, me hier te kunnen meten in de strijd om de overwinning. Nu maar kijken wat we over twee weken in Stockholm kunnen laten zien".
Ook Leon Thijssen en Tyson hadden niet hun sterkste optreden. Zij verlieten met drie springfouten het parcours met een 37e klassering. Elf combinaties plaatsten zich voor de barrage, waarin de Fransman Kevin Staut met de KWPN gefokte Silvana (v. Corland) de snelste was, voor de Duitser Marcus Ehning met Noltes Küchengirl, terwijl de Portugese Luciana Diniz met Winningmood beslag legde op de derde plek.
In de tussenstand om de wereldbeker punten wordt de eerste plaats nu gedeeld door de Spanjaard Sergio Alvarez Moya en de Fransman Kevin Staut, terwijl Jeroen Dubbeldam nog de derde plaats inneemt en Maikel van der Vleuten (Mierlo) op plek zeven te vinden is.
Uitslag Rolex FEI world cup, Grote Prijs (1.60m) (zo):
1) Kevin Staut (Fra) - Silvana HDC (Corland x Widor) - 0 / 0 - 42.66
2) Marcus Ehning (Dui) - Noltes Küchengirl (Lord Z x Cambridge Cole) - 0 / 0 - 42.67
3) Lucian Diniz (Por) - Winningmood (Darco x Cassini) - 0 / 0 - 43.90
37) Leon Thijssen (Baarlo) - Tyson (Numero Uno x Voltaire) - 12
--) Jur Vrieling (Holwierde) - VDL Bubalu (Baloubet du Rouet x Nimmerdor) - opgegeven.
Tussenstand World Cup:
1) Sergio Alvarez Moya (Spa) - 58
1) Kevin Staut (Fra) - 58
3) Jeroen Dubbeldam (Weerselo) - 38
7) Maikel van der Vleuten (Mierlo) - 23
Uitslag springen met winning round (1.50m) (za):
1) Ben Maher (Eng) - Aristo Z - 0 / 0 - 39.85
2) Leon Thijssen - Quintera (Kannan x Quick Star) - 0 / 0 - 41.75
3) Marcus Ehning (Dui) - Cornado NRW (Cornet Obolensky x Acobat I) - 0 / 0 - 42.11
Uitslag springen 1.45m (vr):
1) René Tebbel (Dui) - Pacolino (Pageno x Finalist) - 0 / 50.12
2) Pius Schwizer (Zwi) - Graciella (Graf Top x Acord II) - 0 / 50.46
3) Leon Thijssen - Quintera - 0 / 50.48
4) Jur Vrieling - Sissi van 't Schuttershof (nabab de Reve x Tenor Manciais) - 0 / 50.91