Paard te water in Vondelpark

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Paard te water in Vondelpark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 12:46

Bron: AT5

In het Vondelpark belandde vrijdagmiddag een paard in het water. Een omstander legde de hele reddingsoperatie vast.

De brandweer moest er aan te pas komen om het dier weer op de kant te krijgen. Een woordvoerder van de brandweer liet vrijdag al weten dat het paard gelukkig niets mankeert.

Na afloop van de reddingsoperatie was de eigenaar van het paard nog altijd erg in shock. 'Ik ben aangevallen door een hond, die liep los en pakte mijn paard in zijn achterbeen. Het paard rende in paniek weg en toen gleed ik uit op het asfalt. Toen is 'ie gewoon het water in gesprongen. Meer is er eigenlijk niet gebeurd. De hond liep los. Het was een Amerikaanse vechthond', aldus de hevig geëmotioneerde jongen.

http://www.at5.nl/artikelen/90352/paard ... de-beelden

Esmeralda

Re: Paard te water in Vondelpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:04

ja dat filmpje, op het eind die jongenman, ach wat was die van leg, zo sneu.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:09

tsal je maar gebeuren zeg ..
pff

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:09

Ik hoop dat het paard er ook echt inderdaad echt niet iets aan over gehouden heeft

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:10

VRESELIJK zeg. Wat een vreselijke ervaring voor paard en ruiter. Volgens mij had die redding ook niet veel langer moeten duren.. En nu maar hopen dat het paard weer hersteld!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:10

Zou ik ook zijn, zeker hoe ze dat paard het water uit trekken ik zou bang zijn dat me paard alles breekt wat in dr zit. Al die mensen erom en aan het eind geklap toen die eruit was.. ik denk dat de mijne gelijk doorgerend was naar huis met al die drukte. Fijn dat die niets heeft, had ik eigenlijk niet verwacht aan de hand van de beelden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:11

Echt sneu, vond het wel beetje hardhandig van de brandweer, ze trekken maar door terwijl de achterbenen van het paard vast liggen achter de kant. Die gaan echt niet meebuigen hoor...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:12

Ach gos die arme ruiter... helemaal overstuur. Dat gaat wel even duren voordat hij weer normaal een ritje kan maken :(:)

Alleen de manier waarop het paard eruit gehaald werd :oo
Precies díe fout werd gemaakt waarvoor Horse Rescue voor waarschuwt...
De band moet over de staart heen niet eronder... zat halverwege het filmpje echt :oo

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:15

Ach jee wat sneu, en die jongen ook! Die is zich echt kapot geschrokken :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:15

Jeetje, het zal je maar gebeuren.
En wat een hoop hulpverleners zeg. Arme jongen aan het eind van het filmpje.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:17

Jeetje wat heftig! Ik moest zelf net ook even een traantje wegpinken bij het zien van het filmpje :(
Arme jongen en arm paard! Gelukkig is het goed afgelopen en heeft het paard volgens de bron niks..

Dimple

Ik hoop dat de eigenaar van die hond flink op zijn donder krijgt. Aso gedrag. Wat sneu voor paard en eigenaar.

_Nelleke_

Arme jongen, die was echt van de leg.

De reddingsactie gaat niet helemaal lekker, eerst aan het bit eruit trekken en vervolgens z'n achterbenen klem. Nougoed, iedereen heeft wel z'n best gedaan en het dier is uit het water, daar gaat het om. :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:18

_Nelleke_ dat is zeker waar en hoe vaak komt een brandweer in amsterdam dit nu tegen?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:25

Agos arm dier!
Alleen dat trekken aan het bit in het begin zag er niet zo prettig uit. (Auw!)
Gelukkig is het goed gekomen!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:25

Ik werd zelf wel wat geirriteerd over die agente, wat denkt ze nu zelf of die jongen dat niet geprobeerd heeft... En tja dat laatste stukje, was ik erg bang voor de achterbenen van het paard.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:34

Arme jongen :n

Ze deden hun best allemaal. Gelukkig kwam hij er 'goed' uit

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:42

Zag er niet heel fijn uit hoe ze hem uit het water hebben gehaald maar gelukkig heeft het paard er zo te lezen niets aan over gehouden.

Hoop dat de eigenaar van de hond nog wordt gevonden en aangesproken want een hond die grijpt hoor je vast te hebben. Dit is natuurlijk onacceptabel.

Die jongen was inderdaad enorm geschrokken en logisch. Zo sneu. Hoop dat hij zelf ook aan de val lichamelijk niet wat heeft overgehouden. Het zal nog wel even duren voor dat die weer relaxed een buitenritje gaat maken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:50

Dobel schreef:
_Nelleke_ dat is zeker waar en hoe vaak komt een brandweer in amsterdam dit nu tegen?

Reken maar dat ze dit heulll vaak tegen komen. Welliswaar niet in het Vondelpark, maar wel in omliggende gebieden.

Ik wil de eigenaar even heel veel sterkte wensen; ik ken hem nog van vroeger op de manege, die jongen was altijd erg begaan met zijn paarden. Is toch even flink schrikken zo.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:01

jeetje wat was die jongen in shock toestand zeg...
hier in de polder liggen er met regelmaat paarden in de sloot dus ik kijk er niet meer van op...wat me wel opviel is dat niemand het water in ging pas de hulpverleners gingen er in.

Vorig jaar lag er ook een pony in de sloot maar mijn vriendin en ik hebben geen 2 tellen hoeven na te denken en zijn de sloot in gegaan om hem eruit te krijgen..( is overgens ook gelukt..) wel met behulp van een auto om hem er verder uit te trekken maar wij gingen wel direkt de sloot in om hem rustig te houden en om touwen en banden om hem heen te doen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:06

Weet je wel hoe koud het water nu is ??
Dat houdt je echt niet lang vol om daarin te staan.

En het grootste probleem voor het paard is de dikke bagger laag in de sloot of singel.
Ze kunnen zich daarin niet afzetten.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:25

Jeetje wat erg. Vind 't echt sneu voor beiden! pff... echt niet leuk als je zoiets overkomt

Hoop dat ze die eigenaar van die hond nog even goed aan zullen pakken :).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:28

AmyII schreef:
Dobel schreef:

Reken maar dat ze dit heulll vaak tegen komen. Welliswaar niet in het Vondelpark, maar wel in omliggende gebieden.

Ik wil de eigenaar even heel veel sterkte wensen; ik ken hem nog van vroeger op de manege, die jongen was altijd erg begaan met zijn paarden. Is toch even flink schrikken zo.

Ik denk dat de brandweer divisie vondelpark dit niet zo vaak meemaakt hoor. Aalsmeer (aan de kant van amsterdamse bos/amstelveen) wel weer wat vaker.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:36

He gatver, tranen springen spontaan in mijn ogen.
Blij dat hij niks mankeert, vond dat hij zich nog aardig lang goedhield.
Ik was wrsch al eerder lichtelijk in mekaar gestort

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:43

Ach, wat ontzettend sneu... 'T zal je maar gebeuren :(:)
Gelukkig zijn ze er beiden goed vanaf gekomen!

Dobel schreef:

Gebeurt nog best vaak! Hier op stal hebben we in ieder geval vaak zat de brandweer langs gehad omdat er een paard in de sloot lag :(