Voor de 32e maal zullen tussen Kerst en Nieuwjaar alle paardenliefhebbers verzamelen in de Mechelse Nekkerhal. Het zijn er inmiddels zo’n 90.000 en dat aantal krijgt Jumping Mechelen bij elkaar omdat ze elke liefhebber aan zijn/haar trekken laat komen, in alle niveaus over diverse disciplines. Tot vorig jaar stonden drie wereldbekers op het programma; jumping, mennen en dressuur. Deze laatste discipline werd om nog steeds onbegrijpelijke reden van de kalender geschrapt. Verontwaardiging en boosheid van de organisatie werd omgezet in een volwaardig alternatief.
Geen WB dressuur in Mechelen dit jaar, wel de World Dressage Masters, een initiatief van Exquis van Ton Kies, een dressuurliefhebber die de sport wil ondersteunen. ‘WDM’ startte in 2008 met CDI vijfsterren wedstrijden in Amerika en Europa. Ton Kies werd nu bereid gevonden om met zijn ‘WDM’ naar Mechelen te komen, de eerste maal dat WDM indoor gaat. Mechelen heeft geen WB meer, maar daartegenover staat wel een verdrievoudiging van het prijzengeld, dat nu 100.000€ bedraagt, en daar hebben topruiters oren naar. De Belgische top zal er rijden tegen de absolute wereldtop, zoals de nummer één en vice Olympisch kampioene Adelinde Cornelissen. De WB’s mennen en jumping blijven in Mechelen en alvast Olympisch kampioen Steve Guerdat heeft zich al gemeld voor de Belgische wereldbeker. Afspraak in de Nekkerhal vanaf 26 december tot en met 30 december
Ik ben benieuwd! Maar ik vind het nog altijd even jammer dat ze de WB dressuur in Mechelen hebben afgeschaft, vorig jaar was die WB echt fantastisch. Ik heb er zwaar op zitten kwijlen
Oh dan ga ik maar snel kijken om kaarten te bestellen. Zat nl in twijfel of ik wel zou gaan zo zonder de wereldbeker maar dit is een waardig alternatief.