Paardenbelasting in Lauterbach(dld) van de baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Paardenbelasting in Lauterbach(dld) van de baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 11:17

reiterrevue.de/ bokt.nl

De gemeente Lauterbach had het plan opgevat om hun huishoudspotje te spekken met het heffen van paardenbelasting. De paardeneigenaren zouden dan 200,00 euro per jaar voor hun viervoeter als belasting aan de stad mogen afdragen.

Dit plan is nu gelukkig helemaal komen te vervallen. De stad heeft dit officieel aan de pers meegedeeld. Het was wel spannend, want hiermee zou Lauterbach in Duitsland, de eerste stad zijn geweest die paardenbelasting zou heffen. En waar een schaap over de dam is volgen er zoals bekend meerdere.

Gedurende enige tijd voerden ruiters en de Duitse ruiterbond (FN) en het paardensportverbond Hessen al akties tegen deze paardenbelasting. Helaas kunnen ze nog niet op hun lauweren gaan zitten, want in Bad Sooden en in Lichtenau vindt er nog heftig discussie plaats om deze belasting in te voeren.

verwante artikel: [VN] Duitsland: protest tegen paardenbelasting update

idefix4

Re: Paardenbelasting in Lauterbach(dld) van de baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:21

't Moet niet gekker worden! Ik ben wel al jaren voorstander van kattenbelasting vooral in steden. Maar dat is meer om de overlast in kaart te kunnen brengen en om het gelijk te trekken met hondenbelasting. Net zo nutteloos.

Maar voor een paard! Dan wordt dat ook letterlijk een melkkoe! Of ze moeten er een gemeentelijke paardenbak voor aanleggen, waar alle ruiters profijt van hebben?? En dan in de winter laten vollopen en er een ijsbaan van maken! Hebben we er allemaal plezier van. Zo werkt het ook bij onze vereniging. :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:24

Volgens mij ging het eerst nog om 750 euro per jaar? Of is dat in de andere gemeenten? Ik hoop in ieder geval dat het overal snel van de baan is, want het sloeg echt nergens op om zo'n kleine groep zo zwaar te gaan belasten... (zeker gezien de belasting voor je auto in DL echt heel laag is vergeleken met NL, wat dus als mogelijkheid voor innen van meer belasting meer voor de hand ligt)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:41

Zo veel? En wat krijg je er als paardeneigenaar voor terug? Want dan gaat het wel heel erg lijken op uitmelken.
Men staakt momenteel niet voor niks tegen alle bezuinigingen. Het kon al die tijd niet op en nu blijken er geen reserves te zijn. Waar kan dat nou aan liggen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:51

niets... er was echt geen plan dat er ook maar iets tegenover zou staan voor de paardeneigenaren.

Ik betaal hier al belasting op mijn grond, BTW op mijn voer, BTW op mijn paardenspullen (net als in NL), heb een extra WA verzekering voor mijn paarden (want zit hier niet bij je gewone WA in) en betaal aan de gemeente 30 euro per jaar om in het bos te mogen rijden. Ze verdienen al meer als genoeg aan de paardenhouders, dit is gewoon een uitmelk mogelijkheid, en je krijgt er echt 0 voor terug.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:06

750 euro is voor veel mensen niet te doen en dan zouden er heel wat paarden weggedaan worden..... hier ook want dat is niet te doen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:13

Gelukkig is het van de baan! Maar idd zou het gewoon weer een melkkoe meer zijn. Ik merk om me heen steeds vaker dat mensen het wel genoeg vinden wat ze naar de staat brengen. Maakt niet uit welk land. In NL gaan we naar de 3e recessie (was de 1e al om dan?) Ik sta er niet van te kijken. En nog steeds zitten ze in Den Haag in mooie pakken, dure auto's te zeuren dat we toch echt meer moeten gaan betalen. En daarvoor wordt natuurlijk nog een extra minister aangesteld. Ik weet wel waar we kunnen bezuinigen. En tja, op de A2 is de afgelopen 2 maanden 13,5 miljoen euro verdiend met bekeuren....