Weekblad De Hoefslag wordt maandblad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Weekblad De Hoefslag wordt maandblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:23

http://www.stegen.net

Paardensportblad De Hoefslag was meer dan 60 jaar een weekblad, maar dat gaat vanaf 1 januari veranderen. Het tijdschrift, tegenwoordig in handen van Sanoma Media, wordt een maandblad, dat zich meer op achtergrond gaat richten.

Hoofdredacteur Ton Corbeau zegt de stap volledig te omarmen. Volgens hem is het medialandschap ingrijpend veranderd. Informatie over wedstrijden en ruiters komt tegenwoordig snel via internet en sociale media naar buiten. ,,Soms zelfs voordat de ruiter de ring uit is. Daarom gaan we onze actuele berichtgeving verplaatsen naar onze website.”

De website van De Hoefslag is onlangs al ingrijpend veranderd en maakt volgens Corbeau een stormachtige groei door. ,,We bouwen de site uit tot een groot paardensportplatform voor iedereen.”

Het is onduidelijk wat de nieuwe koers van het tijdschrift gaat betekenen voor de freelance medewerkers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:28

Begrijpelijk. Tijden zijn enorm veranderd natuurlijk.
Dan wordt het meer een soort 'Bit' neem ik aan?

kleinvosje

Re: Weekblad De Hoefslag wordt maandblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:30

Gaat dan de prijs ook aangepast worden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:32

Suzanne F. schreef:
Begrijpelijk. Tijden zijn enorm veranderd natuurlijk.
Dan wordt het meer een soort 'Bit' neem ik aan?

Van wat ik begrepen heb blijft het zich onderscheiden, maar meer weet ik zelf ook nog niet :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:32

Heel begrijpelijk ja, Doen ze goed.
Ik ben wel benieuwd of het een soort "Bit"wordt. Bit is een wat algemeen blad voor de paardenliefhebber en ik verwacht dat Hoefslag meer voor de wedstrijdruiter gaat worden.

Maar we zullen zien.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:38

Jaren geleden was dit al de reden om mijn abonnement op te zeggen.
Naast de actualiteitsproblematiek vond ik de berichtgeving niet vernieuwend (pak maar een hoefslag van een paar jaar geleden en dan kom je dezelfde artikelen weer tegen) en de advertentie artikelen gingen me tegen staan.

Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen met de lopende abonnementen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:42

jury schreef:
Jaren geleden was dit al de reden om mijn abonnement op te zeggen.
Naast de actualiteitsproblematiek vond ik de berichtgeving niet vernieuwend (pak maar een hoefslag van een paar jaar geleden en dan kom je dezelfde artikelen weer tegen) en de advertentie artikelen gingen me tegen staan.

Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen met de lopende abonnementen.

Ik ook. Heb al jaren geleden mijn abbo opgezegd. Actualiteit las ik op internet en de artikelen las ik ook in de IDS of de P&S. Vond het niks meer toevoegen en was nog schreeuwend duur ook.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:57

heb net mijn abbo opgezegd. Heb er nog heel wat ongeopend liggen. Lees het actuele nieuws niet meer en daar staat het vol mee. Denk dat ze een goed stap nemen...ben benieuwd!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:31

Hier idem, de info kwam sinds de laatste jaren met facebook, twitter en diverse andere media altijd te laat in de bus, dus de helft van het boekje sloeg je over. Beetje zonde van een prijzig tijdschrift.
Goed plan dus denk ik, ben heel benieuwd wat eruit komt !

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:36

Het actuele nieuws staat idd op internet en komt op dinsdag met de paardenkrant.
Ben een jaar lid geweest, omdat ik dat abonnement gewonnen had. Had waarschijnlijk wel lid willen blijven als ik niet zo veel problemen met het ontvangen en de vreselijk slechte service van Sanoma had gehad.
Nu het een maandblad word, zal het ook wel een stuk betaalbaarstelling worden.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:52

Dan ga ik mijn ABO opzeggen. Vond t juist fijn dat het een weekblad was

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:19

Tja ze vergeten wel dat niet iedereen op de comp zit te kijken. Zo kan mijn vader dat niet. Vond het juist fijn dat het een weekblad was. Ik wacht af maar het zou wel eens kunnen dat het mijn laatste abonnement was op de hoefslag. Prijs mogen ze dan ook wel doen zakken.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:25

Je vader kan dan toch gewoon een abonnement op de paardenkrant nemen? Heeft ie 2 Z in de week wat te lezen :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:45

petraaken schreef:
Tja ze vergeten wel dat niet iedereen op de comp zit te kijken. Zo kan mijn vader dat niet. Vond het juist fijn dat het een weekblad was. Ik wacht af maar het zou wel eens kunnen dat het mijn laatste abonnement was op de hoefslag. Prijs mogen ze dan ook wel doen zakken.

Ben ik helemaal mee eens!
Ben ook lid vd hoefslag, maar nog de vraag of ik dat nu nog blijf.
Prijs mogen ze dan echt laten zakken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:47

Ik was al jaren geen geen lid meer. De fokkerijartikelen in de IDS waren voor mij interessanter(leuke artikelen van Gemma Janssen) en inderdaad erg duur.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:47

ginouque schreef:
petraaken schreef:

Jre hebt ook de paardenkrant nog he.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:20

Het begin van het einde?

Heb het ook al jaren geleden opgezegd, vond het geen toevoeging op de andere bladen die ik lees.
Actualiteit: Paardenkrant
Fokkerij: IDS
anders: BIT (Hoewel ik dat ook eigenlijk een veredelde Penny vind)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:35

Ik zag vandaag dat de automatische incasso was afgeschreven. Ik had een proefabonnement en zit er dus nog een jaartje extra aan vast.

Die artikelen zijn zo geschreven dat ik halverwege het lezen altijd bedenk dat ik het zelf ook zou kunnen verzinnen. Ze durven geen stelling in te nemen zoals Dirk Willem Rosie doet en het Sportpaard deed. Ik hoop dat de inhoud en vorm met de nieuwe opzet verandert. Nu blader ik er even door en dan gooi ik het weer weg. De Paardenkrant heb ik om dezelfde reden opgezegd. De helft heb ik al gelezen en uitslagen opzoeken kan ik zelf wel.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:37

NatasjavE schreef:
ginouque schreef:

Jre hebt ook de paardenkrant nog he.

Klopt, die kan ik ook wel lezen bij mijn instructrice, maar ik vond de hoefslag altijd een fijn blad om te lezen en daarnaast praktischer (ik ben een kluns haha)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:40

Vudress schreef:
Ze durven geen stelling in te nemen zoals Dirk Willem Rosie doet en het Sportpaard deed.
De Paardenkrant heb ik om dezelfde reden opgezegd. De helft heb ik al gelezen en uitslagen opzoeken kan ik zelf wel.

Als je Dirk Willem graag leest met je de Paardenkrant niet opzeggen. Elke dinsdag lees ik zijn columm als eerste.
Ik ben het niet altijd met hem eens maar hij heeft wel feitenkennis en veel inside information. Daarnaast heeft hij een vlijmscherpe pen hoewel ik soms wel eens vind dat hij over het KWPN een beetje met persoonlijk rancune schrijft (tenminste dat idee krijg ik wel eens)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:57

Jammer, ik vond het altijd wel leuk om wekelijks iets te kunnen lezen. Maar uiteraard wel begrijpelijk, vaak was het nieuws niet echt nieuws meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:16

Uitstekende beslissing, uiteindelijk zullen alle nieuwsbladen verdwijnen( daarbij zonde van het papier)
Een tijdschrift, of je dat nu op een tablet of op papier leest is voor achtergronden en verdieping.

Ze zouden een prachtige combi kunnen maken met een tableteditie waar het nieuws automatisch dagelijks update. Waarbij je als eerste het nieuws ziet wat voor jou van toepassing is ( als endurance ruiter met interesse in eventing zie je liever dat nieuws op pagina 1 , en zoek je even verder voor het overige nieuws als je daar nog aan toe komt).

Ik werk bij een. Bedrijf wat zulke dingen kan maken. Als je eens wist wat er technisch al mogelijk is.
Iedereen zou elke dag de krant kunnen krijgen waar de nadruk ligt op wat jouw interesseerd, wat in jou buurt gebeurd is etc etc etc. Ik hoop van harte dat de Hoefslag die kant op durft te gaan. En als ze dat doen, neem ik gelijk een abonnement.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:04

Helaas focussen die mediabladen zich tegenwoordig teveel op de jongere generatie die het liefst met de allernieuwste snufjes werken. Ze slaan de oudere generatie over die weinig of niets met computers doet. Zelf zit ik ook liever gezellig op de bank bij de kachel een tijdschrift te lezen dan dat achter dat scherm zit s'avonds. Al die apparaten zijn maar energie verslinders. Hoewel wij minder energie verbruikt hebben vorig jaar is de rekening wel weer hoger dan vorig jaar. Dus weer een reden om liever papier te hebben dan al die apparaten. Mijn ouders hebben geluk dat ik met een computer kan omgaan maar anders zouden zij veel dingen niet kunnen.

Marjolijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:00

Wat grappig dat meerdere mensen over de prijs 'klagen'. Een jaarabonnement op de Hoefslag kost 121,50. Daarvoor krijg (kreeg) je 50 edities waarvan vier bewaarnummers. Dat betekent dat het je per week 2,43 euro kost :) Dat is toch niet zo'n wereldbedrag? Losse verkoop is duurder :)

Dat abonnementsgeld zal vanaf januari echt wel aangepast worden. Ik kijk er iig naar uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:38

@petraaken ik denk zomaar dat papier een hoop meer energie kost dan je tablet .. boom kappen, verwerken tot papier, de auto die het blad naar jouw huis toebrengt en daarna het oude papier dat weer opgehaald wordt en weer verwerkt moet worden.

Jammer voor jou ouders natuurlijk ... maar je bent jonger dan ik. En mijn ouders hebben zelf ook een tablet. Dus het zegt meer over de verander bereidheid van een mens dan over zijn leeftijd.

We doen het zelf. winkels stoppen omdat we alles online kopen , en tijdschriften stoppen omdat we alles online lezen. Het is niet rendabel meer.
Ze kunnen beter nu de verandering doormaken dan wachten tot ze failliet gaan.