Wout-Jan van der Schans grijpt net naast zege in Oldenburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Wout-Jan van der Schans grijpt net naast zege in Oldenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 21:20

www.knhs.nl

Als laatste van een dozijn barrageruiters ging Wout-Jan van der Schans met Eurocommerce Seoul van start in de Grote Prijs van Oldenburg. Vanaf de start vroeg van der Schans een zeer hoog tempo van Seoul en op de eindstreep was hij dan ook ruim een volle seconde sneller dan de winnaar, de Duitser Holger Hetzel met Little Tinka.

In zijn haast om aan de eindstreep te komen tikte Seoul de bovenste paal van de één na laatste hindernis (een steilsprong) af, waardoor Wout-Jan genoegen moest nemen met de zesde plek in de uitslag. Dat was net één plaatsje hoger dan Albert Zoer die met Wollie Bollie (v. Cantos) ook tegen een springfout aanliep. De overwinning ging naar de Duitse ruiter Holger Hetzel met de van Tinka's Boy afstammende Little Tinka, die over het parcours steeplede. Marc Bettinger en Jorg Naeve, beiden ook uit Duitsland, legden met ZZ Top van het Schaarbroek en Calado beslag op de plekken twee en drie.

Wout-Jan van der Schans had een logische verklaring voor het foutje op de oranje steilsprong. "Er werd in de barrage erg hard gereden en in de lange lijn naar deze steilsprong toe, de één na laatste hindernis, overreed ik Seoul misschien iets. Door de hoge snelheid sprong Seoul net iets te vlak. Op weg naar de laatste sprong, ook weer een steilsprong, ging ik net zo hard en toen sprong hij er feilloos over. Het verschil was wel groot. De eerste prijs was een auto en ik moest nu met 1.650 euro tevreden zijn. Aan de andere kant kan ik terug kijken op een goed concours, want op zaterdagavond werden Seoul en ik nog tweede in een zware wedstrijd", aldus Van der Schans.
Albert Zoer, die ook nog sneller was dan Hetzel: "We kwamen in de barrage net even te dicht onder die witte oxer, waardoor we daar een fout kregen. Maar Wollie Bollie begint steeds sneller te worden en ik ben erg blij met hem".

Meer info zie: www.escon-marketing.de

Uitslag Grote Prijs (1.50m) (zo):

1) Holger Hetzel (Dui) - Little Tinka (Tinka's Boy x Fiorello) - 0 / 0 - 36.09
2) Marc Bettinger (Dui) - ZZ Top van het Schaarbroek Z (Zandor Z x Latus I) - 0 / 0 - 36.52
3) Jörg Naeve (Dui) - Calado - 0 / 0 - 37.16
6) Wout-Jan van der Schans (Nijkerk) - Eurocommerce Seoul (Thunder van de Zuuthoeve x Lancer II) - 0 / 4 - 34.92
7) Albert Zoer (Echten) - Wollie Bollie (Cantos x Zuidhorn) - 0 / 4 - 36.05

Uitslag springen 1.45m (za):

1) Anna-Maria Jakobs (Dui) - Georgenhof's Lausejunge (Landfriese x Pilot) - 0 / 0 - 32.13
2) Wout-Jan van der Schans - Eurocommerce Seoul - 0 / 0 - 33.09
3) Andras Knippling (Dui) - Cassius (Canturo x Aloube) - 0 / 0 - 39.35

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:49

spannend.
Wat ik me afvraag: heeft Wout-Jan geen last van al die troubles met Eurocommerce?
Volgens mij heeft hij al de tijd gewoon doorgereden, zou de Rabobank dat paspoort niet ingenomen hebben?

veronique100

Re: Wout-Jan van der Schans grijpt net naast zege in Oldenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:02

wat goed

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:12

Knakker schreef:
spannend.
Wat ik me afvraag: heeft Wout-Jan geen last van al die troubles met Eurocommerce?
Volgens mij heeft hij al de tijd gewoon doorgereden, zou de Rabobank dat paspoort niet ingenomen hebben?

Neehoor hij heeft niet doorgereden. ;) Dit was het eerste weekend dat hij Seoul weer meenam.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:20

oke, duidelijk, dank je!