Meisje bekneld onder paard in Westzaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Meisje bekneld onder paard in Westzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 18:55

http://www.dichtbij.nl

In een grasveld langs de Guisweg is een meisje zaterdagmiddag onder een paard terecht gekomen. Ze raakte hierbij bekneld aangezien het paard bleef liggen.

Met behulp van de brandweer kon het meisje uit haar benarde positie worden bevrijd. Ze is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Haar moeder ging met haar mee. De verwondingen leken mee te vallen.

Een dierenarts is ter plaatse geweest om het dier te verdoven. Hierna is het paard weer overeind geholpen.

Klik hier voor foto's en een filmpje.

Ra_chel

Re: Meisje bekneld onder paard in Westzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:59

wat apart dat het paard bleef liggen.....
gelukkig zijn de verwondingen waarschijnlijk meegevallen.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:01

Meisje lag idd in een erg gevaarlijke positie. Ik vraag me dus ook af of het paard iets had waardoor het is blijven liggen. Of dat het zo super paard is dat het is blijven liggen om het meisje niet te verwonden (die lieve dieren bestaan volgens mij ook)

Gelukkig dat beide er goed vanaf gekomen zijn.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:03

jeetje das ook wat. gelukkig dat er iemand in de buurt was om haar te helpen! hopen dat het echt mee valt met het meisje...paard is nou niet bepaald licht. Maar laten we maar niet gaan speculeren etc heeft geen nut. We gaan er vanuit dat het goed is afgelopen!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:09

Was geloof ik met haar moeder. Ze was kort daarvoor nog aan het galopperen in het veel te natte gras. Ik denk dat se samen een hele heftige glijer hebben gemaakt. Paard is later omhoog gehaald.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:14

Bizar zeg. Waarom dat dat paard nou zo rustig blijft liggen...

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:18

Tjee!! Echt bizar dat het paard bleef liggen!
Misschien dat daardoor wel de verwondingen minder zijn, dat het paard gewoon bang was om te bewegen.
Heb ik bij die van mij toen ook gehad, ook samen gevallen en paard bleef doodstil liggen totdat ik opstond en aangaf dat ze op kon staan..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:21

Een paard kan door een val ook even van de kaart zijn.
En je niemand weet of misschien iemand ervoor heeft gezorgd dat hij niet op kon staan totdat er hulp kwam.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:22

Toen ik inderdaad zag hoe het meisje lag denk ik dat het paard ook is blijven liggen om het meisje niet te verwonden. Paarden verwonden niet zomaar een mens, en ik denk dat dit paard zich daar wel bewust van is. :j

Hoop dat de verwondingen meevallen voor beide partijen. :) Maar ik vraag me af, hadden die het paard niet kunnen omrollen?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:24

Ik heb dit in een manege les ook wel eens gehad. Paard gleed uit en viel bovenop een meisje. En bleef doodstil liggen... Doodeng maar ook heel fijn, want met opstaan kunnen ze behoorlijke schade aanrichten.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:25

Vid het ook vreemd dat ie blijft liggen en dat ie juist opstaat als ze hem verdoofd hebben, je zou eerder zeggen dat ie blijft liggen omdat ie verdoofd was.
Wat ik ook zo vreemd vind dat het paard op moet staan met allemaal touwen aan zijn benen, voor hetzelfde geld raakt ie paniek en wil ie vluchten en breekt ie zijn benen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:25

Gelukkig wel een op een plek die goed bereikbaar is voor ambulance en brandweer. Je zal midden in het bos liggen joh.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:36

Is idd een bereikbare plek maar ook mega gevaarlijk met de weg ernaast mocht hij wel in paniek raken al lagen ze onder aan de dijk. Hoop dat ze beiden er goed vanaf zijn gekomen

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:50

jeetje wat rot.. ik heb vaker gehoord dat als je een ongeluk krijgt met paard dat het paard wel vaker blijft liggen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:05

wat ligt dat apart.. ze ligt bij de buik van het paard..me t een been ernog onder en een overheen?

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:12

de touwen om de benen zijn denk ik om het paard te kunnen "besturen", dat ze hem daarvoor ook verdoofd hebben, zodat ze met zo min mogelijk risico het meisje eronder weg hebben kunnen halen

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:26

Zo eng.. vooral als ik er bij nadenk dat ik vanmiddag nog met pony en al de berm in viel, dit had ook kunnen gebeuren...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:33

Ppfft dat is schrikken zeg.
Beetje offtopic:
Even gekeken op mn eigen horse event foot's en ja hoor man die daar de "leiding" lijkt te hebben is de man die ook de presentaties deed van Horse rescue op Horse Event

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:19

Anoli schreef:
Beetje offtopic:
Even gekeken op mn eigen horse event foot's en ja hoor man die daar de "leiding" lijkt te hebben is de man die ook de presentaties deed van Horse rescue op Horse Event

Dat klopt. De man met het grijze haar die de aanwijzingen geeft is Harko Kwakernaat van Horse Rescue Fire Training.
Hij heeft een bedrijf in het redden van grote huisdieren in allerlei situaties.
Hij wordt bij dergelijke gevallen vaak gebeld of hij wilt komen en als hij de mogelijkheid heeft is hij daar altijd toe bereid.

Hij weet als geen ander hoe je een paard het beste kan handelen in zulke situaties. De touwen aan de benen van het paard zullen dan ook met zorg worden aangebracht en zullen zo min mogelijk kwaad doen bij het paard. Deze zijn inderdaad om het paard in de goede richting te sturen zodat iedereen zo veilig mogelijk hulp kan verlenen/werken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:33

Jeetje, ben wel benieuwd hoe het meisje nou onder het paard vandaan is gehaald en of het paard uit zichzelf is opgestaan of dat het paard is geholpen?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:35

Evelli schreef:
Anoli schreef:
Beetje offtopic:

Dat klopt. De man met het grijze haar die de aanwijzingen geeft is Harko Kwakernaat van Horse Rescue Fire Training.
Hij heeft een bedrijf in het redden van grote huisdieren in allerlei situaties.
Hij wordt bij dergelijke gevallen vaak gebeld of hij wilt komen en als hij de mogelijkheid heeft is hij daar altijd toe bereid.

Hij weet als geen ander hoe je een paard het beste kan handelen in zulke situaties. De touwen aan de benen van het paard zullen dan ook met zorg worden aangebracht en zullen zo min mogelijk kwaad doen bij het paard. Deze zijn inderdaad om het paard in de goede richting te sturen zodat iedereen zo veilig mogelijk hulp kan verlenen/werken.

Super dat ze dit zo serieus hebben aangepakt!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:44

Jeetje wat een nare situatie :oo Maar wat een geluk dat zowel ruiter als paard niet heel erg gewond zijn geraakt!
Ik heb ook eerder gehoord (via Bokt ;) ) dat het paard bleef liggen. Ben benieuwd of ze het dan echt door hebben dat ze een mens kunnen verwonden.

Simonee1101x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:00

Hallo mensen,

Wat lief al die reactie's
ik was het meisje dat onder het paard heeft gelegen!
Het paard is 3 weken overleden, het ging niet goed met der!
Met mij gaat het goed, ik mankeer niks!
Ik was aan het rijden op het grasveld, dat was niet zo slim..
Mijn lieve paardje gleed uit en ik kwam eronder te liggen!
Het was heel raar om het allemaal mee te maken! ik was zo erg geschrokken!
maar als er nog vragen zijn, ik ben nu lid op deze site omdat ik dit heb gelezen!
Afbeelding

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:05

Hè dat is toevallig! Ah wat erg van je paard :(:) Wat had hij?

Simonee1101x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:09

Dankjewel! Ze had een ontsteking in der oog & in der been, dit kwam niet door de val hoor! ;) Ze kreeg ook koliek dus hadden de eigenaren besloten om haar in te laten slapen :(