Chantal Regter grijpt Grote Prijs van Wierden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Chantal Regter grijpt Grote Prijs van Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 18:38

www.knhs.nl

Maar liefst negen combinaties hadden zich geplaatst voor de barrage van Grote Prijs van Wierden, die zaterdagavond werd verreden in manege de Vossenbos in de buurtschap Hoge Hexel bij Wierden. Van de negen combinaties bleek uiteindelijk Chantal Regter met Rapide Viando SFN (v. Heartbreaker) de snelste en zij eiste daardoor ook de daarbij behorende geldprijs van 5.750,-- euro op.

De eerste combinatie in de barrage was de Duitser Alexander Hinz met Can Fly en hij zette direct een goede tijd neer. Regter: "Ik moest als vijfde combinatie van de negen vans start en mijn doel was een vlot foutloos parcours te rijden, om dan af te wachten waar ik uit zou komen. Na mij kwamen nog een paar zeer snelle ruiters. Viando heeft een zware peesblessure gehad en ik ben nu ruim een jaar bezig om hem weer op niveau te brengen. Ik ben dus uiterst voorzichtig met hem. Toen ik onze tijd hoorde van 32.97 sec. dacht ik niet snel genoeg te zijn geweest voor de hoofdprijs. Gelukkig hadden wij met onze tijd de concurrentie zo onder druk gezet dat zij fouten maakten, waardoor we hebben gewonnen", aldus een stralende Chantal Regter, voor wie deze zege de tweede overwinning betekende in een Grote Prijs. In januari 2011 won ze de Grote Prijs van Zuidbroek met Eurocommerce Vigo. "Deze overwinning betekent veel voor me, ook al omdat is als kind hier al reed met de pony's".

De tweede plaats ging naar Harrie Wiering met World Wide. "Ik heb het echt geprobeerd om Chantal op tijd te kloppen, maar als ik het ergens heb laten liggen dan was het in de lijn van de dubbel. Er voor en in de wending erna heb ik fracties van seconden laten liggen". De Duitsers Alexander Hinz, die als eerste van start moest in de barrage, eindigde met Can Fly als derde.

DanaDeen

Re: Chantal Regter grijpt Grote Prijs van Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:27

Super Chantal, het is je gegund!