Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Op die paardenmarkten, waarvan er jaarlijks maar liefst 80 worden georganiseerd, is het van oudsher geen pretje voor de aangeboden paarden. Slechte verzorging, kort aangebonden met dronken bezoekers tegen de achtergrond van een luidruchtige kermis; geen fijne omgeving voor een dier.
Magrathea schreef:En nog steeds staat Bokt vol met mensen die weer allemaal drachtige merries hebben staan. Daar kan ik ook niet echt bij. Als we allemaal echt zo begaan zijn met dierenwelzijn gaan we de komende vijf jaar eventjes geen lief schattig veulentje meer fokken, dat zou al een hoop helpen. Als het aanbod jonge paarden minder is, krijgt die oude dressuurtopper misschien nog een kans bij iemand die gewoon voor de lol wedstrijdjes wil rijden.

Narnia schreef:Magrathea schreef:En nog steeds staat Bokt vol met mensen die weer allemaal drachtige merries hebben staan. Daar kan ik ook niet echt bij. Als we allemaal echt zo begaan zijn met dierenwelzijn gaan we de komende vijf jaar eventjes geen lief schattig veulentje meer fokken, dat zou al een hoop helpen. Als het aanbod jonge paarden minder is, krijgt die oude dressuurtopper misschien nog een kans bij iemand die gewoon voor de lol wedstrijdjes wil rijden.
Das een andere discussie.....we hebben het hier over het (dis)functioneren van de dierenbescherming!
En dat mag allemaal wel wat beter idd...
Het artikel haalt een aantal zaken aan waarvan dit er dacht ik één was.
Marga schreef::. U ziet, stapje voor stapje boeken we vooruitgang, langzaam maar zeker vindt ons geluid weerklank. Drie jaar geleden had niemand het over paardenwelzijn, nu verschijnen er grote stukken in de pers en gaat het beter op paardenmarkten. Toch nog een goede week!
Frank Dales
Narnia schreef:Magrathea schreef:En nog steeds staat Bokt vol met mensen die weer allemaal drachtige merries hebben staan. Daar kan ik ook niet echt bij. Als we allemaal echt zo begaan zijn met dierenwelzijn gaan we de komende vijf jaar eventjes geen lief schattig veulentje meer fokken, dat zou al een hoop helpen. Als het aanbod jonge paarden minder is, krijgt die oude dressuurtopper misschien nog een kans bij iemand die gewoon voor de lol wedstrijdjes wil rijden.
Das een andere discussie.....we hebben het hier over het (dis)functioneren van de dierenbescherming!
En dat mag allemaal wel wat beter idd...

Sammyoo schreef:Vivana, ik heb er eerlijk gezegd moeite mee als paarden 'rommel' worden genoemd.
En ben je serieus over dat je het goed vindt dat 'Italianen het spul opkopen' of is dat cynisch bedoeld?
NatasjavE schreef:De DB moet eens wat minder aan sales en marketing doen en gewoon gaan doen wat ze doen moeten. Gewoon toezichthouden en waar nodig actieondernemen. En graag wat meer kennis over paarden. Zou ook fijn zijn.
Amalarab schreef:wat voor 'allerlei regels' voor andere dieren? een dier is nog steeds een ding in NL, daar moet wat aan veranderen.
Duke schreef:Sammyoo schreef:Vivana, ik heb er eerlijk gezegd moeite mee als paarden 'rommel' worden genoemd.
En ben je serieus over dat je het goed vindt dat 'Italianen het spul opkopen' of is dat cynisch bedoeld?
Weet je dat veel shetlanders door Italianen worden opgekocht om daar tussen de olijfboomgaarden te wandelen en grazen de rest van hun leven? Omdat ze daar niet kunnen maaien, vanwege het heuvelachtige gebied. Dus dan gaat daar een lang transport aan vooraf, wat niet de fijnste plek voor een beestje is, maar daar staat tegenover een levenlang buiten in de vrijheid, geen mens die wat van je moet of wil. Nou, slecht leventje hoor...