Mensen dumpen paarden in asielen (België)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Mensen dumpen paarden in asielen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 18:27

Adri

Re: Mensen dumpen paarden in asielen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:49

Deze reportage's in de media hebben een geweldig succes, met heel veel dank aan de adoptanten en de personen voor de winteropvang.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:53

De twee paardjes in de reportage van Karrewiet, zijn nu de lievelingen van de straat waar de adoptant woont, zelfs de kleine zwarte hebben ze een nieuwe naam gegeven omdat hij zo koddig en lief is. Hij is werkelijk de attractie in de straat, Wiebe, ze noemen jouw nu Swiebertje, maar eigenlijk is dit een gepaste naam voor jou.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:56

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Goed dat ze bestaan hoor maar je dier dumpen....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:58

Ow het kan nog erger.... paard met waarschijnlijk artrose weggeven aan kennisjes met kids.. "leuk toch een oud leerpaard"... Mensen hebben het verstand er niet van, paard wordt hierdoor dus een soort van onbedoeld mishandeld... Dan vind ik misschien slachten nog paardwaardiger...

Het is goed dat ze er zijn, ik snap mensen alleen nooit zo :p

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:08

Dat is idd nog erger, het zijn ook de mensen die ik niet snap hierin.
Ik zou het nooit over mij hart kunnen verkrijgen om een paard met gebrek te verkopen als gezond. Niet voor die mensen maar voor het paard.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:14

Voor het paard is het sneu, die zou in een asiel beter terecht zijn gekomen...

Bij honden en katten, knaagdieren wordt het ook allemaal gedaan... dus het kan kennelijk.. Blijf het raar vinden want het zullen vaak "dieren met problemen zijn"... Een goede lieve pony doe je niet zo maar weg? (leasen, bijrijder weet ik veel wat...)

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:52

Horse Spirit Rescue is een erkend paardenasiel, je kan daar een paard adopteren, het blijft eigendom van de VZW Horse Spirit Rescue, er wordt regelmatig controle gedaan op verwaarlozing en de toestand van de paarden. Indien de adoptant het paard niet kan houden om de een of andere reden gaat het paardje terug naar het asiel. Er worden geen paarden verkocht, of aangekocht, meestal gaat het om in beslag genomen paarden door FOD en personen die hun paard niet kunnen houden om de een of andere reden.De paarden worden verzorgd als eigen paarden, volgend jaar nodig ik jullie uit op het opendeurweekend. Gisteren is er nog een paardje gered van de slacht, voor dit paardje heeft een persoon de aankoopsom betaald en nu verblijft het in het asiel. Als je vragen hebt, geen probleem ik antwoord wel even.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:55

@ Adri, een open dag is wel leuk! Zou er zeker een kijken komen nemen.
Zal er alleen mijn eigen paard nooit heen brengen maar dat is niet omdat het asiel slecht is maar omdat ik vind dat ik zelf voor mijn paard moet zorgen tot zijn oude dag.