Onderzoek naar communicatie over infectieuze ziekten paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Onderzoek naar communicatie over infectieuze ziekten paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 15:45

*NHK, Bokt

In samenwerking met de Sectorraad Paarden (SRP) is het Nederlands Hippisch kenniscentrum (NHK) bezig met een onderzoek naar het ontwikkelen van een communicatiekanaal via social media gedurende een mogelijk uitbraak van infectieuze ziekten. Met infectueuze ziekten wordt bedoeld ziekten die meldplicht hebben en/of bestrijdingsplichtig zijn. Hiervoor hebben zij de meningen van zoveel mogelijk Nederlandse ruiters en paardenhouders nodig.
Zouden jullie de vragenlijst willen invullen? Dit kost ongeveer vijf minuten en zorgt ervoor dat er gewerkt kan worden aan betere communicatiesystemen bij een mogelijke uitbraak van infectieuze ziekten. Door middel van snelle en betere kennisoverdracht kan verdere verspreiding bij een mogelijke uibraak van infectieuze ziekten immers worden tegengegaan.

De vragenlijst is te vinden via de volgende link.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:13

Ik heb de vragenlijst ingevuld ingevuld. Ik hoop dat de sectorraad paarden goed nadenkt voordat ze social media (een gewone website valt daar toch niet onder?) gaan gebruiken als communicatiemiddel. Wat een hysterie hadden we vorige winter bij de rhino uitbraak. Volgens mij wordt dat nog erger als hierover berichten verspreid gaan worden via facebook.

Cookies

Re: Onderzoek naar communicatie over infectieuze ziekten paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:49

Dat is wel zo, maar er werd ook heel geheimzinnig over gedaan zodat niemand wist waar nu wat aan de hand was. Op het moment dat alles open op tafel ligt en goed gecommuniceerd wordt zal de angst en hysterie een stuk minder zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:54

Ik heb gezegd dat ze maar een meldingsplicht moeten invoeren voor zowel eigenaar als dierenarts bij dergelijke ziektes.

Vond de vragenlijst erg vaag, en denk niet dat social media de oplossing is.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:09

zag hem op facebook al voorbijkomen, maar heb besloten niet mee te doen aan deze overheidsinventarisatie. De MKZ ruimingsplicht staat mij nog helder voor de geest. Ergens bekruipt mij gedachte dat het toch wel erg handig is, als je precies weet wie waar staat, als er weer eens geruimd moet worden.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:42

Als er geruimd moet worden dan weten ze je toch wel te vinden :(
Niet alleen via de sociaal media weten ze de paardeneigenaren wel op te sporen, of je nu wel of niet de vragenlijst invult.
Het is niet anders.