De FEI heeft vandaag haar nieuwe paardensport pictogrammen onthuld. Voor de zeven disciplines van de FEI: springen, dressuur & para-dressuur, eventing, mennen & para-mennen, reining, endurance en voltige zijn nieuwe pictogrammen uitgekozen. Deze pictogrammen benadrukken het samenspel tussen mens en ruiter.
Vorig jaar organiseerde de FEI een wedstrijd, waarbij werd gevraagd wie de nieuwste pictogrammen het best kon uitbeelden. Uit 85 inzendingen uit 17 landen werd het ontwerp van Peter Frederiscon gekozen. Frederiscon is grafisch ontwerper en springt zelf ook op het hoogste niveau. De inzendingen werden anoniem beoordeeld door een jury.
Het zijn mooie pictogrammen, maar ik vind ze lastig uit elkaar te houden. Bijvoorbeeld endurance en dressuur! Je moet best veel van de sport weten om het verschil er in te zien denk ik...
Paris_
Geplaatst: 08-11-12 15:32
Wat een vreselijk deuntje. Die ben ik de eerste dagen nog niet kwijt. Vind de logo's niet zo heel denderend... beetje onduidelijk voor niet-paardenmensen.
Ja het enige wat je zou kunnen doen is denk ik een galopperend paard met neusje lekker eruit en een ruiter in een (semi) verlichte zit. Maar dan zou je moeten uitkijken dat het niet gaat lijken op paardenraces.
Ik vind ze mooi, maar ik mis de logo's voor de para-dressuur en het para-mennen.
Voor niet-paardenmensen zijn ze misschien wat lastig te herkennen, maar dat heb ik waarschijnlijk met het herkennen van bijvoorbeeld allerlei vechtsport-logo's.
Bij endurance en dressuur zie je het verschil dat het bij endurance wat ontspannen en 'ongecontroleerd' is, (simpele houding) en bij dressuur is het 'perfect', niet zo heel lastig toch.
Ik vind het knap bedacht. Ik vind ze ook duidelijk. Bij de dressuur zie je duidelijk een paard met een hoog geheven been. Dit zie je niet tijdens de endurance.