Internationaal springpaard Presley Boy uit de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Internationaal springpaard Presley Boy uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 10:16

www.bokt.nl /www.kwpn.nl

Khaled Al Eid heeft bekend gemaakt dat de hengst Presley Boy (Concorde x Damiro) niet meer terugkeert in de sport.

In juli 2010 kwam de getalenteerde hengst in handen van de Saoedi-Arabiërs, na gereden te zijn door de Mexicaan Jaime Azcarraga die vele successen met hem boekte. Onder Khaled Al Eid werd hij dat jaar individueel twaalfde op de Wereldruiterspelen in Kentucky. Op weg naar hun deelname aan de Olympische Spelen in Londen afgelopen zomer ging het mis: begin juli kreeg de 15-jarige hengst een koliekaanval waarna de hengst ook hoefbevangen raakte. In de afgelopen maanden is hard gewerkt aan zijn herstel, maar helaas met onvoldoende resultaat

Fokker Ad de Koning uit Nuland zag daarmee zijn Olympische droom in duigen vallen. “Presley Boy haalde veel successen wereldwijd en hij nam deel aan de wereldruiterspelen. Ook zijn selectie voor Londen is voor een fokker een zeer mooi resultaat. Maar in de nacht van 5 op 6 juli jl. kreeg Presley Boy een zeer ernstige koliek en was Londen ineen klap weg. Ook voor mij als fokker. Ik heb mijn fokproduct wereldwijd op concoursen of via de media gevolgd,en ook zijn ontdekker Hank Melse hield me altijd op de hoogte. Ik zou samen met mijn vrouw naar Londen gaan om hem weer in levende lijve te zien samen met onder andere Cees Klaver en Dennis Mustert en andere trotse fokkers. Verdriet en geluk staan kort bij elkaar. Na de KWPN Paardendagen zag ik de foto in In de Strengen met de fokkers van de Olympische paarden. Daar had ik ook bij kunnen staan. Ik ben er kapot van, dit doet pijn voor een fokker als ik.”

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:57

Erg jammer! Mooi en goed paard!
Hopelijk kan hij nu meer ingezet worden voor de fokkerij?
Bloedmooi veulentje op stal staan :j

sportfokker

Re: Internationaal springpaard Presley Boy uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:37

Het was een toppaard en het was mooi geweest als hij er in London bij was geweest. Dit is geen waardig afscheid van de sport.