Adelinde Cornelissen walst met overmacht naar winst in de GP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Adelinde Cornelissen walst met overmacht naar winst in de GP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 14:06

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival
Foto: Fei.org

In het Franse Lyon staat dit weekeinde de tweede wedstrijd in het kader van de Reem Acra FEI wereldbeker voor dressuurruiters op het programma. Vandaag werd de Grand Prix verreden en morgenavond (vrijdag 2 november) om 19.00 uur begint de Kür op muziek. In de Grand Prix walsten Adelinde Cornelissen en Jerich Parzival naar een score van 82.766%. Ook het optreden van Edward Gal met Glock's Undercover was indrukwekkend, want hij eindigde als tweede met een score van 78.511%.

In de proef van Adelinde Cornelissen en Parzival liep het vanaf de eerste pas van een leien dakje. "Ik heb nergens het gevoel dat ik iets heb laten liggen. De afgelopen maanden heb ik getracht om in de proeven van Parzival meer lossigheid aan te brengen. In Odense was er daardoor af en toe even sprake van miscommunicatie, maar daar was nu in het geheel geen sprake van. Daar ben ik natuurlijk heel blij om. Parzival loopt alle oefeningen gemakkelijk door, maar er was naar mijn mening nu ook duidelijk meer gedragenheid in de piaffe en de passage, waardoor het beeld nog mooier werd", aldus Cornelissen.

Edward Gal en Undercover lieten hier en daar wat punten liggen. Zo moest Edward in de overgang van galop naar draf even in stap overgaan, om vandaaruit aan te draven. "Dat was inderdaad een storend foutje, maar daar tegenover staat wel dat de piaffe en de passage erg mooi waren, net als de pirouettes. Ook ben ik in staat om bijna gedurende de gehele rit een mooi open front aan de jury te tonen. In de changementen om de twee begonnen we sterk, maar halverwege werd Undercover weer iets eng in het front. Het wordt voor mij wel steeds gemakkelijker om Undercover gedurende de gehele rit optimaal te tonen", aldus Gal.

Hans Peter Minderhoud, die met Glock's Tango van start ging, was duidelijk minder tevreden. "Tango was erg kijkerig in het begin van de proef en daar moet ik nu juist mijn punten pakken. Het was voor hem de eerste indoor wedstrijd van het seizoen en daar ligt denk ik de oorzaak van het kijkerig zijn. Halverwege de wedstrijd kwam de concentratie terug, maar toen was het te laat om een hoge score te realiseren. Hopelijk is hij nu gewend aan de hal en kan ik morgen in de Kür wel vlammen. We hebben morgenochtend de mogelijkheid om nog eens in de wedstrijdhal te trainen en van die gelegenheid maak ik zeker gebruik", aldus Minderhoud, die als tiende eindigde met een score van 68.340%.

De Italiaanse Valentina Truppa legde met Eremo del Castegno beslag op de derde plaats met een score van 76.191%. De Zweed Patrik Kittel eindigde met Watermill Scandic HBC als vierde en haalde een score van 74.957%.

HorseTimeXL

Re: Adelinde Cornelissen walst met overmacht naar winst in de GP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:53

Super goede score voor Adelinde en Edward Gal is ook lekker bezig! Leuk! Ben benieuwd of er weer beeldmateriaal beschikbaar komt.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:55

Dat gaat goed! Ben inderdaad ook benieuwd of er beeldmateriaal komt..

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:46

Dat gaat lekker!
Ben ook benieuwd naar beeldmateriaal.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:26

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:27

Leuk dat je 'm met ons deelt, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:57

Ik vind het beeld er al veel minder gespannen uitzien, zelfs ten opzichte van vorige keer (twee weken geleden?)!

Ro_peace

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:30

Ik zie dat adelinde ook met een cap rijdt.
Vind het persoonlijk erg goed dat ze met cap rijdt.

Het ziet er steeds ontspannender uit.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:34

ja ik vind het toch ook wel goed dat ze steeds meer met cap gaan rijden.. want ja ook zij hebben een hoop kleine fans rondlopen. Ik weet nog wel dat ik ontzettende fan was van Anky en Bonfire en wilde ook graag zonder cap rijden omdat ik haar dat een keer zag doen in een losrijring en ik dat helemaal stoer vond..

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:47

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:34

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:49

Ik was nooit groot fan van Adelinde, omdat ik de combinatie (alhoewel technisch goed uitgevoerd) idd altijd wat strak vond ogen. Die lossigheid die ze zelf noemt miste ik dus. Dit is echt een hele mooie rit, met lossigheid vloeiend en de oefeningen lijken nergens moeite te kosten. Super dus!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:40

Babootje schreef:
Ik was nooit groot fan van Adelinde, omdat ik de combinatie (alhoewel technisch goed uitgevoerd) idd altijd wat strak vond ogen. Die lossigheid die ze zelf noemt miste ik dus. Dit is echt een hele mooie rit, met lossigheid vloeiend en de oefeningen lijken nergens moeite te kosten. Super dus!

het is zeker 1 van haar betere ritten toch vind ik dat de harmonie beter kan. Maar wel super van dr dat ze heeft gewonnen

noaspassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:00

respect voor deze top ruiter!

Mooie gereden!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:00

HorseTimeXL schreef:
Nee nog niet, maar ik zal het wel een beetje in de gaten houden!

Top!! Heel benieuwd naar...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:57

leuke compilatie van youtube

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:32

Ik heb net de proef van Adelinde gekeken. Ik word hier nog steeds niet warm of koud van.