Show me the Money terug bij Chantal en Robbie van Dijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Show me the Money terug bij Chantal en Robbie van Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 21:40

http://www.kwpn.nl

Chantal en Robbie van Dijk hebben vorige week meervoudig kampioen Show me the Money teruggekocht. Op stal Van Dijk behaalde de vos in het verleden in totaal 22 kampioenslinten. Als driejarige werd Show me the Money, wiens stamboeknaam San Franciska is, door de comb. Van Manen/Van Beest voorgebracht op de KWPN hengstenkeuring. Hij werd doorverwezen naar de tweede bezichtiging in ’s-Hertogenbosch maar wegens een veterinaire bemerking kon hij het traject niet voortzetten.

Robbie en Chantal van Dijk waren inmiddels mede-geregistreerden van de vos geworden en Robbie gaf hem de concoursnaam Show me the Money. “Bij ons thuis heet hij Shumy”, zegt Chantal.

De in 1999 geboren vos is een zoon van Lorton uit de keur preferente Franciska (Renovo x Indiaan x Uron). Show me the Money is een halfbroer van de voormalige KWPN-hengst Opgenoort (v.Jochem).

Robbie en Chantal brachten Show me the Money als driejarige uit. Hij werd in dat jaar nationaal competitie-winnaar en FSP-kampioen. Wegens een blessure kon hij daarna twee jaar niet deelnemen aan de concoursen maar één maal hersteld bleef zijn ster stijgen.

In totaal haalde hij dus 22 kampioenstitels binnen waaronder acht Hippiade-kampioenschappen. (Vier maal in de ereklasse en vier maal dameskampioen).

In 2008 verkochten Robbie en Chantal Show me the Money aan Gerrit de Greef en Janine Hendrickx. Het jaar erop kregen zij de vos weer opstal om hem voor De Greef en Hendrickx uit te brengen. Daarna is de vos een aantal jaren niet uitgebracht.

Chantal: “Wij hoorden dat Show me the Money vanwege gezondheidsredenen van De Greef te koop kwam. Nou, die kans wilden wij niet voorbij laten gaan. Het ging allemaal nogal snel. Vorige week heb ik hem gekocht en ik hem ook gelijk opgehaald. Hij liep in de wei. Toen hij mij hoorde kwam hij naar het hek gerend. Hij herkende mij, dat was wel duidelijk. Ik blij maar Shumy ook zou je kunnen zeggen. Ik heb hem alweer gelongeerd. Nou, dat heeft hij nog niet verleerd. Hij herkent alles direct. Hij heeft enkele jaren niets gedaan maar dat is wat mij betreft niet erg. Wanneer hij op heel veel verschillende adressen zou zijn geweest was het misschien een ander verhaal. Nu pakte hij het meteen weer op. Volgende week komt hij op ijzers en dan gaan we proberen om hem weer op het oude niveau te krijgen. Als het allemaal lukt gaan we hem volgend jaar nationaal uitbrengen.”

Van Janine Hendrickx kochten Robbie en Chantal de keurmerrie Bo (Uromast x Fleur keur van Unicum) ook terug. Ook deze merrie brachten zij in het verleden uit en het ligt in de bedoeling dat deze merrie eveneens volgend jaar weer wordt uitgebracht. Chantal: “Bo heeft op Stal Hendrickx twee veulens gebracht, één van Makari Jetsetter en dit jaar zoogde zij een veulen van Patijn. Nu is zij niet dragend. Zij is eventueel ook te koop maar als ze bij ons op stal blijft gaat ook zij volgend jaar weer mee de baan op.”

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:38

Wat leuk! :)
Ik ken hem nog uit de Penny Club van vroeger, toen begon hij net aan zijn carrière :D

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:44

shumy is een pracht paard

X__Trees

Re: Show me the Money terug bij Chantal en Robbie van Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:44

Ik veronderstel dat dit om een tuigpaard oid gaat? Komt uit het artikel niet echt duidelijk naar voren.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:58

Dat kun je toch aan de afstamming wel zien? En daarbij zijn zowel het paard als Robbie en Chantal zeer bekend onder de paardenmensen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:07

Tja als het geen dressuur of springen paarden zijn zijn de mensen de weg kwijt hihi.

Idd zijn tuigpaarden en een hele goede. Top dat die er weer is en weer uitgebracht gaat worden. Zo zie je maar je kan een goed paard kopen maar zegt niet dat het ook lukt.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:30

Volgens mij hadden die mensen 'm ook niet echt voor de sport aangeschaft meer om recreatief mee te rijden.

Maar hoop dat ze 'm weer klaar krijgen voor de sport!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:36

Wat leuk dat ze hem weer terug hebben, vond het jammer dat ie destijds verkocht werd en vrijwel niet meer in de baan kwam.
Ben benieuwd of hij weer op zn oude niveau terug gaat komen, maar het verhaal klinkt mooi.
En misschien is het niet eens zo verkeerd geweest dat hij het een paar jaar rustig aan heeft mogen doen, we zullen het zien.
Sowieso een prachtig paard!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:25

Geweldig dat Shumy weer terug is, ik miste hem toch wel op de concoursvelden. Ik heb het altijd een genot gevonden om hem te zien lopen, en kijk uit naar volgend jaar om hem weer te zien. En Chantal en Robbie kennende komt hij gewoon weer op zijn oude nivo.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:54

Jord schreef:
Dat kun je toch aan de afstamming wel zien? En daarbij zijn zowel het paard als Robbie en Chantal zeer bekend onder de paardenmensen.

Als je daar niet in thuis bent, valt dat hélemaal niet af te leiden. Ik ben van België, dus ik denk dat het vrij normaal is dat ik ene Robbie en Chantal in Nederland niet ken. Heel ander wereldje hoor..
ik kon het idd wel afleiden, maar het ontbreekt in dit artikel gewoon aan achtergrond info (of foto oid), waardoor een leek dus niet helemaal doorheeft waarover het gaat.
Jammer, want zo ontloop je een publiek die zich daarin zou kunnen gaan interesseren.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:31

Er staan hier op bokt ook regelmatig verslagen van tuigpaardconcoursen, dus als je er in geinteresseerd bent kun je die lezen en dan zou je Show me the Money ook wel regelmatig tegengekomen moeten zijn.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:04

Ik heb echt nog nooit van Robbie en Chantal van Dijk gehoord :+ , dus ik ben geen paardenmens :D

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:14

Dat ga je toch niet menen? Kom je uit een ei? 8-) Robbie heeft al zoveel hengsten gereden heeft nu bv succes met Cinzandro, ook maken ze veel paarden keuringsklaar waaronder Zara Obertje die kampioene was op de NMK paar jaar geleden.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:18

Dat meen ik wel maar ik moet erbij zeggen dat wedstrijden, keuringen, hengsten gedoe etc me ook helemaal niks meer interesseren(behalve de bijbehorende strodorpen :D ), heb ook geen enkel paardenblad meer ofzo, en ik vind het heerlijk! Zara Obertje ken ik wel die is op de centrale keuring voorgebracht door iemand die ik dan wel weer ken maar Cizandro zegt me he-le-maal niks. Zoals ik al zei, geen paardenmens meer dus *\o/*(tenminste als de definitie van paardenmens is dat je deze mensen allemaal moet kennen...)

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 08:51

Tja als ik naar mezelf kijk dan lees ik heel veel ook takken van sport die me niet zo interesseren zoals western en endurance maar de echte grote NL namen daarin die zeggen me toch echt wel wat. Tuigpaarden interesseren me nu net weer wel.

Degene die jij bedoelt heeft Zara in het begin gereden maar zowel op de CK als NMK is ze door Robbie voorgebracht.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 08:58

Ooh dat zou geweldig zijn als hij terug in de sport komt. Altijd een genot om naar te kijken.