Isabell Werths topper gaat met vervroegd pensioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Isabell Werths topper gaat met vervroegd pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 20:40

www.reiterrevue.de/bokt.nl

Afbeelding
De groom van Isabell Werth met de enorme
Warum Nicht FRH.

foto: http://www.academybartels.nl

Warum Nicht FRH, de veertienjarige vosruin van Isabell Werth, die nu nog op de 27ste plaats staat van de wereldranglijst, zal waarschijnlijk niet meer in de dressuursport terugkeren.
Reden hiervoor is een ongeluk in de stal, waarbij de 1,83 meter grote ruin zijn heup brak.
Hoe dit precies gebeurd is, is niet duidelijk. Warum Nicht FRH heeft maandenlang op pijnstillers geleefd en nu is er dan toch vooruitgang te zien. Hij loopt inmiddels aan de hand in stap mee en heeft er een nieuwe hobby bij. Hij speelt namelijk graag met een rode bal die hij zelfs net als een hond apporteert.

Doel van Isabell Werth is het om Warum Nicht FRH zo te trainen dat hij nog jarenlang van zijn pensioen kan genieten.

Warum Nicht FRH ( Weltmeyer x Wenzel I-Sudan ) behaalde onder andere in 2006 de Nationenprijs in Aken, en behoorde in 2010 tot het succesvolle bronzen team op ðe wereldruiterspelen in Kentucky. Zijn laatste wedstrijd in Mannheim sloot hij met een derde plaats in de Grand Prix af.

De roepnaam van Warum nicht FRH is Hannes, genoemd naar zijn trainer Hannes Baumgurt, die hem reeds als vierjarige uitbracht tot de M-dressuur. Als zevenjarige nam Isabell Werth hem over en startte hem in de Prix St. George.

Feanyth

Re: Isabell Werths topper gaat met vervroegd pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:48

Sterkte voor ze. Heb hem in Mannheim nog zien lopen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:13

Ik miste hem al geruime tijd, super klassepaard!
Gelukkig dat Hannes toch zicht heeft op zijn welverdiende pensioen. Ga je goed.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:01

Erg zonde was een geweldig paard in de baan
Hopelijk kan hij lang genieten van zijn pensioen

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:10

Wat zonde, vond het echt een gaaf paard met een enorme uitstraling. Hopen dat hij nog heel lang van zijn vervroegd pensioen mag genieten dan.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:11

Das heftig een heup breken voor een paard.
Goh dan heeft z'n naam nu echt een diepere betekenis.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:30

Jeetje, dat is toch een naar ongeluk geweest dan! Een heupfractuur is bij een paard toch wel ernstig :=

Heel fijn dat hij nu lekker van zijn pensioen mag genieten, geweldig paard :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:09

Was echt een geweldig paard, en zal het ook altijd blijven. Ik denk dat ze een juiste beslissing genomen hebben! Ik vroeg me ook trouwens altijd al af hoe groot die was, maar die is dus zo groot!

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:31

Heftig zo'n heup breken, vooral bij een paard :(
Wel fijn dat hij lekker van zij pensioen mag genieten met zijn rode bal :D :(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:57

zo zie je maar weer wat een verschil in mening, ik had voor inslapen gekozen na zo'n ongeluk, zo'n lange zware pijnlijke revalidatie alleen voor een oude dag....

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:19

Wat naar! Hij is nog maar 14 jaar, maar het voelt alsof hij al jaaaaren meegaat! In de jonge jaren was het ook echt een topper, laatste jaren wat minder maar toch een bijzonder paard geweest in de sport!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:10

Hannes. Grappig dier. Hij moet altijd zand tot aan zijn stal hebben op de grote wedstrijden. Meneer is bang van Tapijt..
Ik had niet gehoord dat hij een ongeluk had gehad. Als hij maar een pijnvrije oude dag kan hebben..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:21

CarpeDiem schreef:
Hannes. Grappig dier. Hij moet altijd zand tot aan zijn stal hebben op de grote wedstrijden. Meneer is bang van Tapijt..
Ik had niet gehoord dat hij een ongeluk had gehad. Als hij maar een pijnvrije oude dag kan hebben..

oh echt, haha.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:56

fokfanaat schreef:
zo zie je maar weer wat een verschil in mening, ik had voor inslapen gekozen na zo'n ongeluk, zo'n lange zware pijnlijke revalidatie alleen voor een oude dag....

Ik ook maar een kennis van ons heeft ook een merrie die haar heup heeft gebroken op stal. Paard naar buiten gesleept op een metalen plaat en paard in de wei gelegd. Na een paar dagen stond dit paard recht op zijn benen en dient nog steeds als fokmerrie. Je ziet er in haar gangen niets meer aan. Denk dat er van af hangt wat voor breuk het is.

Vroeg me al een tijdje af waarom hij niet meer op wedstrijd uit kwam. Had ook niet gehoord van dat ongeluk op stal.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:50

voor een merrie ( waardevol en mits de breul meevalt ) vind ik een heel ander verhaal dan in dit geval een ruin maandenlang op pijnstillers houden , absolute boxrust en nu enkel minuutjes aan de hand stappen ..enkel om hem zijn pensioen te gunnen :(
ik ben verleden jaar een hele beste jaarlingmerrie verloren aan een gebroken heup ..ik wil dit NOOIT meer meemaken hoeveel pijn ze heeft gehad om anderhalve dag later in mijn armen te sterven ..de dierenartsen dachten ook dat ik ze als fokmerrie nog een aantal jaar zou kunnen aanhouden ..ik belde wel 10 keer perdag om te zeggen dat mijn merrie erg pijn leed maar ik moest 10 dagen op mijn tanden bijten tot de breuk zich zou stabiliseren ..

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:28

Jammer, maar ik denk dat Isabell een wel overwogen beslissing heeft gemaakt. Ik weet niet hoe de situatie was/is dus kan geen oordeel geven over wat ik in die situatie zou hebben gedaan.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:46

Jammer, superleuk paard!

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:29

Super paard, en zeker met karakter!
Paar keer op jumping amsterdam gewerkt, elk jaar werd er een mooi zandpad over het tapijt gemaakt
van de stal naar de baan, speciaal voor Warum Nicht, omdat ie echt niet over het tapijt durfte.
Is ook heel eng, zeker als je 1.83 m bent :D