In het Belgische Tongeren en Rekem zijn uitgemergelde paarden in beslag genomen. Zo nam de politie vrijdag in de Heirstraat in Rekem een paard en drie pony's in beslag. De lokale politie werd ingelicht over het geval van dierenverwaarlozing en ging een kijkje nemen.
De agenten trokken naar de woning en troffen de dieren aan in een erbarmelijke toestand. Een dier zat zonder voeding of drinkwater opgesloten in een houten stal van twee vierkante meter en bleek blind aan een oog.
Op verzoek van de procureur in Tongeren werden de dieren onmiddellijk in beslag genomen. De medewerkers van het Vogel- en Zoogdierenopvangcentrum in Heusden-Zolder kwamen samen met een dierenarts ter plaatse. Volgens het dierenopvangcentrum kwam de eigenaar nog aangelopen en zou hij zich verbaal hebben verzet tegen de gerechtelijke inbeslagname.
In Tongeren zijn eveneens drie verwaarloosde paarden aangetroffen.
dat is wel heel klein 2 vierkante meter godzijdank zijn ze dan in beslag genomen. hoop dat ze het gauw beter krijgen.
Jet
Geplaatst: 24-10-12 22:30
Als ik zo tel, kom ik op 7, of zie ik dat verkeerd? In het eerste geval drie pony's en een paard, in het tweede geval 3 paarden. Triest voor de dieren, volgens mij is er nog zoveel leed onder paarden waar we niet echt van weten...