Woklahoma verkocht naar Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Woklahoma verkocht naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:38

http://www.kwpn.nl

Albert Zoer heeft zijn negenjarige KWPN-merrie Woklahoma (Sheraton uit Soklaoma W ster van Calvados) verkocht naar Amerika. “Het is wel jammer, het is een fijn paard en een echte winnaar”, vertelt Zoer.

Woklahoma werd in 2003 op de veulenveiling in Borculo verkocht en was met Zoer succesvol op veel concoursen. De combinatie won onder meer de Grote Prijs van Zuidbroek in 2012.

BigOne

Re: Woklahoma verkocht naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:24

Ze moeten niet elke keer zeggen dat het zo jammer is, Zoer heeft een flinke klapper met Okidoki gemaakt dus als hij gewild had dan had hij het paard wel kunnen houden. Woklahoma zal wel net niet het laatste in huis hebben gehad maar ja, dat word niet openbaar gezegd.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:26

bigone schreef:
Ze moeten niet elke keer zeggen dat het zo jammer is, Zoer heeft een flinke klapper met Okidoki gemaakt dus als hij gewild had dan had hij het paard wel kunnen houden. Woklahoma zal wel net niet het laatste in huis hebben gehad maar ja, dat word niet openbaar gezegd.

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Het wil niet zeggen dat nu een klapper gemaakt is met Oki hij zomaar alle paarden kan houden en wat kan gaan hobby'en. Het blijft zijn werk en daar is de handel een heel belangrijk deel van. Altijd jammer als een fijn paard weg gaat, al is het niet de allerbeste.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:02

Ben het totaal met Bigone eens!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:27

Ben het niet eens met Bigone en Thomas. Zoer bekostigd alles zelf, geen sponsor's etc. Als je dan bovenaan mee wil blijven rijden, op internationale concoursen meedoet, dan moet je af en toe gewoon wel eens wat verkopen. Dat het dan alsnog "jammer" kan zijn, dat geloof ik direct!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:48

Waarom zou je een paard houden, als je hem goed kan verkopen? De stal moet wel draaiende gehouden worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:32

Heb ook helemaal niets tegen de verkoop van paarden maar dan moeten ze het niet "jammer"vinden, als het water je aan de lippen staat, oke, maar daar zal hier geen sprake van zijn, dat bedoel ik te zeggen.
Mensen die hun "topper" moeten verkopen omdat ze het niet meer kunnen betalen, die mogen jammer zeggen.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:01

Vind ik erg zwart wit. Zo gaat dat bij de grote stallen, het blijft jammer dat een fijn paard weggaat. Een goed bod weigeren zou erg onverantwoord kunnen zijn..

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:30

tegenwoordig zal het best moeilijker zijn dan 'vroeger' om een paard echt goed te verkopen. Zo'n ruiter leeft voor een groot gedeelte van de handel, dus ik snap wel dat een goed bod dan niet geweigerd kan worden...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:32

bigone schreef:
Heb ook helemaal niets tegen de verkoop van paarden maar dan moeten ze het niet "jammer"vinden, als het water je aan de lippen staat, oke, maar daar zal hier geen sprake van zijn, dat bedoel ik te zeggen.
Mensen die hun "topper" moeten verkopen omdat ze het niet meer kunnen betalen, die mogen jammer zeggen.

Wat ben ik blij dat jij dit land niet leid, je zou een prima dictator zijn als jij mag bepalen wanneer mensen het woord "jammer" mogen gebruiken :\

Vind het erg kortzichtig. Als hij een goed bod krijgt dan is het inderdaad 'jammer' maar een weloverwogen beslissing. Het paard kan morgen ook een koliek aanval krijgen en dan kan je hem niet eens voor de slachtprijs verkopen...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:09

Wat een kortzichtige reacties staan er tussen. Bij Zoer moet de schoorsteen ook brandden en als zij een goed bod krijgen op een goed paard en zij hebben er meerdere op dat niveau staan dan is het logisch dat hij het verkoopt en het "jammer" vindt. Gelukkig staan er nog een paar leuke op stal..