Twee wisselingen van de wacht deze week. Een ruiterwissel en een eigendomswissel. Exclusive Touch gaat naar Jos Lansink, West Side van Meerputhoeve blijft bij zijn amazone, maar is wel verkocht.
Na onderling overleg is beslist om de achtjarige Jewel’s Exclusive Touch (Querlybet Hero x Classic Touch) te laten trainen door stal Lansink. Voorheen werd de merrie gereden door Marcus Ehning. De nieuwe ruiters wordt Jos Lansink. Exclusive Touch is de moeder van de AES goedgekeurde hengst Jewel’s Chrystal (v. Nabab de Reve).
“We danken Marcus voor de goede zorgen en resultaten en hopen dat de merrie verder gaat op haar elan onder haar nieuwe ruiter.”, aldus Jewel Court Stud op hun website.
West Side van Meerputhoeve Volgens een persbericht van Comtainment is de 13-jarige ruin West Side van Meerputhoeve (v. Baloubet du Rouet ) verkocht aan de familie van zijn huidige Zwitserse amazone Clarissa Crotta. De ruin was voor enkele jaren in eigendom van Roland Zanotelli en Stamm Co. AG.
“Ik ben blij dat Westi bij mij blijft en dat ik mij kan concentreren op toekomstige wedstrijden”, aldus Crotta in het persbericht. De combinatie is meerdere malen voor het Zwitserse team uitgekomen.