Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

OlympicOrry schreef:Ik ken betreffende wandelroute erg goed en kom daar zelf vaak met mijn paard. Ik geef deze meneer groot gelijk. Er zit veel rommel tussen het steenpuin en het is er voor paarden echt gevaarlijk. Deze weg waar het over gaat is eveneens ruitteroute. Het pad ligt er eveens erg ongelijk, wordt idd tijd dat ze daar eens wat aan gaan doen.
xxCYNNxx schreef:hoezo suffe belgen? Ik geef die man groot gelijk dat hij de gemeente aansprakelijk wil stellen, als idd verkeerde soort puin is gebruikt.
En de reactie van de gemeente? Nou durf er mn jaarloon om te verwedden dat in Nederland de gemeente zich er net zo uit had proberen te draaien.
Mijn ervaring is dat als een overheid ergens aansprakelijk voor is, zij heel hard hun best doen om er onder uit te komen.
En dat dat pad al weer anderhalf jaar geleden is aangelegd en er nu pas wat gebeurt zegt ook niks: aangezien dat soort dingen zich langzaam omhoog werken. En daar kan idd wel ruim een jaar overheen gaan. Jaren zelfs als het erg diep in de grond zat.
edit; die woordspeling die je aanhaalde was idd erg grappig
OlympicOrry schreef:Ik ken betreffende wandelroute erg goed en kom daar zelf vaak met mijn paard. Ik geef deze meneer groot gelijk. Er zit veel rommel tussen het steenpuin en het is er voor paarden echt gevaarlijk. Deze weg waar het over gaat is eveneens ruitteroute. Het pad ligt er eveens erg ongelijk, wordt idd tijd dat ze daar eens wat aan gaan doen.
En dat is wat me tegen de borst stoot in dit bericht.luckyfarm schreef:Ik ben een keer in een bouwgat gestapt bij het station, was niet afgezet met linten cq pionnen of iets dergelijks en verloor hierdoor mijn hak van mijn schoen. Heb het volledige aankoopbedrag van mijn schoenen zonder enig probleem van de gemeente terug gekregen, geen enkel probleem. Gemeentes zijn verzekerd voor dit soort ongevallen en horen verantwoordelijkheid te dragen.
WhySoWhite schreef:belachelijk, Als het vriest en ik ga buiten rijden en mn paard glijd uit dan ga ik ook niet naar de gemeente dat mn paard op zn bek gaat omdat ZIJ niet gestrooid hebben..
Hij kiest er zelf voor dat hij daar gaat rijden met dat paard.. Paard kan even goed in een konijnen hol trappen en een been breken...
Ayasha schreef:WhySoWhite schreef:belachelijk, Als het vriest en ik ga buiten rijden en mn paard glijd uit dan ga ik ook niet naar de gemeente dat mn paard op zn bek gaat omdat ZIJ niet gestrooid hebben..
Hij kiest er zelf voor dat hij daar gaat rijden met dat paard.. Paard kan even goed in een konijnen hol trappen en een been breken...
Dan klaag je het konijn aan. Kan dan samen in de rechtbank met die herten die de hindernissen van dat goede doel op vreten. Hebben ze bosgenootjes om steun bij te zoeken.
Tja. Ik snap dat ze het slim proberen te spelen door nu de gemeente verantwoordelijk te stellen. Het is natuurlijk wel enorme pech, maar ja je kunt de gemeente niet voor dit soort pechgevallen aansprakelijk stellen. Tenzij ze echt bewust een puinpad aan hebben laten leggen voor paarden..