Televisiedebuut voor schimmel uit Grubbenvorst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Televisiedebuut voor schimmel uit Grubbenvorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 11:00

De stichting Sinterklaas de Serie uit Aarle Rixtel, plaatste onlangs een niet-alledaagse oproep via facebook. De organisatie zocht een gemakkelijke schimmel die als hét paard van Sinterklaas wilde fungeren. De 10-jarige schimmel Vladimir uit Grubbenvorst kreeg deze rol onlangs toebedeeld.

Voor de in Grubbenvorst geboren en getogen Lidwien Willems-Rutten (28) was de uitverkiezing van Vladimir geen verrassing. “Vladimir is gefokt door Lia en Fried van Stiphout uit Hegelsom. Daar heb ik vele uurtjes doorgebracht om te helpen in de stal. Zelfs toen ik van Grubbenvorst naar Ysselsteyn verhuisde bleef de paardensport me trekken. Toen Lia en Fried Vladimir wilden verkopen, hebben mijn ouders en mijn zus Siena de schimmel gekocht. Maar goed ook want ik was helemaal verliefd geworden op Vladimir”, zegt Lidwien. In haar dagelijkse leven is de paardenliefhebster werkzaam als medewerkster speciaal onderwijs in Helmond. Een groot deel van haar vrije tijd is zij echter in Grubbenvorst te vinden waar Vladimir gestald staat.

De filmster zelf, Vladimir, heeft inmiddels zijn sporen binnen de paardenwereld al verdiend. Zo werd de schimmel Limburgs Kampioen klasse M 2011-2012 in Helden. Ook behaalde hij een eerste plaats bij het Limburgs Kampioenschap eventing (samengestelde wedstrijden). Kortom een paard waar Sinterklaas nog veel plezier aan kan beleven. Afgelopen zondag was het zover en kreeg Vladimir zijn tv-debuut. Op een groot kasteel in Vught werden de opnames gemaakt volgens een strak schema. Om zolang mogelijk alles geheim te houden mochten noch Lidwien, noch haar ouders foto’s maken van de opnames. “Op zondag 17 november gaat Sinterklaas de Serie in première en wordt dan uitgezonden op verschillend tv-zenders. Welke dat precies zijn kun je zien op de website sinterklaasdeserie.nl. Er komen dagelijks zenders bij dus ook in Horst aan de Maas zal er wel iets van op tv komen. Dan kan iedereen zien hoe lief, werkwillig en wat voor een groot loopvermogen Vladimir heeft. Nou ja, Vladimir? Tijdens de opnames en uitzendingen heet hij natuurlijk Amerigo en heeft hij een Paardenpiet als vaste begeleider”, aldus Lidwien.

De tv-opnames waren vermoeiend voor Vladimir die zich na thuiskomst als een mak lammetje naar zijn stal liet leiden. De warmte, vreemde geluiden en ongewende handelingen uitvoeren in een vreemde omgeving is zelfs voor het paard van Sinterklaas geen alledaagse kost. “Vladimir heeft van nature best wel een vurig karakter. Maar afgelopen zondagavond had hij echt de pijp helemaal leeg. Ik ga er vanuit dat Sinterklaas hem in de weken voorafgaande aan pakjesavond, voorziet van wat extra klontjes, stro en hooi”, lacht Hans Rutten, Lidwiens vader. Het zijn niet alleen kinderhartjes die sneller kloppen wanneer Sinterklaasavond nadert.

Vol verwachting, klopt ook het hart van allen die hebben meegewerkt aan het filmdebuut van Amerigo uit Grubbenvorst.

Bron: http://www.hallohorstaandemaas.nl/Telev ... ubbenvorst

Belle_Siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:05

Haaa, die Vladimir.....hij was al zo all-round, nu ook nog filmster!!!!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:07

Wat een mooi sinterklaaspaard. Echt een plaatje