Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vudress schreef:Het zou pas interessant worden als er vier deelnemers per team mee mogen doen en dat de topdressuurlanden als bijvoorbeeld Nederland, Duitsland, Engeland en Denemarken, nog een extra individuele deelnemer mogen aanbrengen. Die apendressuur uit de dressuurontwikkelingslanden is natuurlijk absoluut niet interessant voor het publiek. Soms is het zelfs gênant om te zien hoe sommigen rondrijden terwijl andere topruiters aan de kant staan.
Tendance schreef:Ik vind het allemaal helemaal niet zo verkeerd, hoe het nu is.
Als je dan toch gaat kijken naar aantal deelnemers en regels om je te kwalificeren, ga dan eerst eens aan de gang met het turnen.
Iemand die gewoon bijna een garantie op goud heeft, mag niet meedoen omdat hij op een wk 2e wordt ipv 1e, doordat hij toen nog terug moest komen van een blessure, of wat was het ook alweer?
Nou dan hebben de paardensportmensen volgens mij geen klagen.
Tendance schreef:Jawel hoor, maar eerst verbetering daar waar het echt belachelijk is, hoe het gaat.
Met 5 deelnemers aan de start en 50 starts in het totaal vind ik prima.
Waarom zou je dat willen verbeteren? Waarom zou je meer starts willen hebben?
Naar Nederland kijkend, omdat je dan meer kans maakt? Dat lijkt me niet. Nederland had momenteel van de 5 starts, 4 starts, die geen kans maakten op individueel goud. Moet daar dan nog een extra bij?
En dat dan ten koste van wat? Springen? Eventing?
Ik heb liever dat ze zich hard gaan maken voor het feit, dat een topsporter, bijvoorbeeld turner, die echt kans maakt op goud, zilver of brons, mee mag, dan een ruiter mee te nemen, die geen kans maakt op een medaille.
En dat zegt dus iemand, die eigenlijk altijd achter de paardensport staat.
Vudress schreef:Het zou pas interessant worden als er vier deelnemers per team mee mogen doen en dat de topdressuurlanden als bijvoorbeeld Nederland, Duitsland, Engeland en Denemarken, nog een extra individuele deelnemer mogen aanbrengen. Die apendressuur uit de dressuurontwikkelingslanden is natuurlijk absoluut niet interessant voor het publiek. Soms is het zelfs gênant om te zien hoe sommigen rondrijden terwijl andere topruiters aan de kant staan.