www.knhs.nl
Het oudste internationale indoor concours van Nederland, het NIC, dat nu voor de derde maal in Assen werd gehouden, kende een uitermate spannend verloop van de Grote Prijs. In de barrage kwamen negen combinaties aan de start. Vincent Voorn, die met Audi's Gestion Priamus Z als eerste van start moest, wond er geen doekjes om en wilde graag de 10.000 grote eerste prijs mee naar huis nemen.
Toch was Voorn toen hij de piste verliet er al zeker van dat iemand anders met de hoofdprijs huiswaarts zou gaan keren. "Ik reed in vijf galopsprongen van de eerste naar de tweede hindernis en dat had in vier gemoeten. Daar verloor ik een seconde, die ik in het verdere verloop van de barragerit niet meer goed kon maken". De tweede starter was Leon Thijssen met Tyson en die deed tussen hindernis een en twee dat wat Voorn had nagelaten, waardoor hij ruim drietiende van een seconde onder de tijd van Vincent dook. "Ik heb echt voluit gereden en dat kon je vooral zien in de laatste lijn naar een enorme oxer. Het was daar alles niets en dan is het mooi dat een hengst als Tyson over een enorme dosis ervaring beschikt en mij daar wist te redden", aldus Thijssen, die het parcours van de Grote Prijs als technisch moeilijk en zeer delicaat omschreef.
De Brit Tim Stockdale eindige met Fresh Direct Kalico Bay als derde, voor Rabo Talententeamlid Sjaak Sleiderink met La Toya, die vorige week nog de Grote Prijs van Indoor Salland wisten te winnen.
Meer info zie: www.nichassen.nl
Uitslag Grote Prijs van Drenthe (1.45m) (zo):
1) Leon Thijssen (Baarlo) - Tyson (Numero Uno x Voltaire) - 0 / 0 - 33.53
2) Vincent Voorn (Dinteloord) - Audi's Gestion Priamus Z (Pucci x Grannus Z) - 0 / 0 - 33.87
3) Tim Stockdale (Eng) - Fresh Direct Kalico Bay (Limmerick x Crusing) - 0 / 0 - 34.00
4) Sjaak Sleiderink (Weeselo) - La Toya (v. Le Cou Cou) - 0 / 0 - 34.44
5) Suus Kuyten (Laren NH) - Don Juan (Flameco de Semilly x Lagano) - 0 / 0 - 34.93
Uitslag Gemeente Assen Prijs (1.45m) (za):
1) Harrie Smolders (Hooge Mierde) - Exquis Powerfee (Fedor x Erdball) - 0 / 0 - 37.42
2) Chantal Regter (Albergen) - Rapide Viando SFN (Heartbreaker x Concorde) - 0 / 0 - 37.64
3) John Whitaker (Eng) - Argento - 0 / 0 - 38.25
4) Eric van der Vleuten (Mierlo) - VDL Groep Zandorra (Zandor Z x Kalypso) - 0 / 0 - 38.98
Uitslag Rabobank Prijs (1.45m) (vr):
1) Stephanie Brugman (Hengelo Ov.) - Waldo (Darco x Saygon) - 0 / 0 - 36.36
2) Chantal Regter - Rapide Viando SFN - 0 / 0 - 36.60
3) Leon Thijssen (Baarlo) - Tyson (Numero Uno x Voltaire) - 0 / 0 - 36.99