Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

loveSaros schreef:Klopt het dan dat je vanaf januari 2013 in het Z1 wel gewoon met hoedje mag starten?
Er wordt namelijk in het openingsbericht niet gepraat over het niveau dat de ruiter moet hebben.
Izzy19 schreef:Ja het gaat inderdaad wel over FEI, KNHS kan wel zelf hoedje verbieden voor de Z. Maar voor FEI zou het dus wel nog mogen als KNHS het niet verbiedt denk ik dan?
Izzy19 schreef:Op het inrijterrein mag je ook al je hoedje op hé, toch als je meteen wedstrijd start. Niet als je gewoon een trainingsrondje doet. Dat staat duidelijk in de FEI reglementen, juist omdat ruiters en amazones niet net voor het binnengaan nog van hoofddeksel moeten wisselen. Gewone nationale wedstrijden mag KNHS volgens mij wel een cap verplichten ook al mag voor FEI nog het hoedje. Internationaal is iets anders, maar zo mag je in Nederland toch op trens GP starten om het zo te zeggen maar internationaal is toch s&t verplicht voor GP dacht ik? Zelfde met de kleuren van de dressuurjassen. Nationaal mag je meerdere kleuren kiezen, internationaal beperkter? Dus volgens mij kan KNHS zeker strengere eisen opleggen dan FEI wat betreft het dragen van een cap?
unihorses schreef:Citaat:waarom voltige niet?
omdat het niet handig is met een cap op je hoofd. straks sla je met het uitstekende deel ergens tegen aan.
als je het eens gedaan heb snap je wel dat een cap niet handig is
vibabu schreef:Duidelijker vind ik het er niet op worden... Nationale wedstrijden geen hoedje en internationale wel?
Citaat:waarom voltige niet?