Dat Zenyatta nog lang niet is vergeten bewezen de vele fans die afgelopen zaterdag aanwezig waren in het Santa Anita Park in Arcedia Californië waar een uur voor de eerste race haar standbeeld werd onthuld. Voorzien van hoeden versiert met Zenyatta oren keken ze toe hoe het laken van het levengrote standbeeld werd getrokken. De hoogte en het gewicht van het bronzen stanbeeld zijn hetzelfde als van Zenyatta tijdens haar carriere. Beeldhouwer Nina Kaiser heeft meer dan twee jaar aan het beeld gewerkt.
"Het beeld is prachtig" zegt Jerry Moss, samen met zijn vrouw fokker en eigenaar van Zenyatta, "We zijn er stil van. Ze ziet er geweldig uit, het is een fantastische eer en ze verdient het."
De aanwezige fans wilde weten hoe het met Zenyatta's eerste veulen gaat, een hengstveulen met als vader Bernardini. Volgens Moss is hij gespeend en loopt hij met hengsten van zijn leeftijd in de wei. Het echtpaar Moss heeft nog geen naam bedacht voor deze hengst en zijn er ook nog niet over uit met welke hengst ze volgend jaar wordt gedekt. Zenyatta is nu drachtig van de hengst Tapit.
Ik vind het een erg mooi standbeeld, maar door de houding waarin ze is afgebeeld kan ik er moeilijk Zenyatta in herkennen. Persoonlijk had ik misschien een galopperend paard mooier gevonden.
Enorm gaaf!! Echt awesome! Staan wel 2 fouten in met haar naam. 1e kopje, Derde zin (Zenyatte) 2e kopje eerste zin (Zeyatta) Misschien even verbeteren? Mooi stukje!
EeCee
Geplaatst: 02-10-12 09:33
Helemaal eens met Casca! De beeldhouwster heeft Zenyatta precies zo gemaakt in haar meest typerende gang Prachtig!
Darley
Geplaatst: 02-10-12 10:13
Wauw, echt heel gaaf!!
Malenka
Geplaatst: 02-10-12 10:24
Casca schreef:
Ik vind het juist wel zenyatta, zoals ze voor een race helemaal vol adrenaline naast de voorbrenger liep te maaien met haar voorbenen
Helemaal mee eens. Ik was blij verrast toen ik de foto bekeek. Ik had een galopperend paard verwacht.