Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Alane schreef:Ik heb andere ervaringen met jagers hier, die gaan niet aangeschoten op pad. Hebben echt een doel, en hier nog niets gehoord over vee dat aangeschoten is omdat ze het aanzagen voor wild.
Wel wat gehoord over 2 die op elkaar hebben geschoten, maar dat had niets met drank te maken miscommunicatie en slecht herkenbaar... Hier hebben ze nu een oranje hesje aan als ze drijfjacht hebben, om het te voorkomen.
Ander verhaal zijn de Nederlanders, die ik ken in NL en die hier komen jagen... Dat zijn net mislukte cowboy's .... Rijden veel stuk met hun terreinwagens en schieten op alles wat beweegt.
Dat je een koe nog voor een hert aanziet kan ik nog inkomen maar een everzwijn is toch wel een heel stuk kleiner. Dat je de wildpopulatie in stand moeten houden met jagen ben ik mee akkoord. Alleen moeten ze niet in de nabijheid gaan jagen van weilanden waar dieren lopen zoals koeien en paarden. Bij ons jagen ze op konijnen, fazanten en bosduiven. Jaren geleden schoten er een paar jagers naar een konijn dat door onze wei wegvluchtte. Mijn paarden liepen al buiten. Mijn vader is woest naar buiten gestoven met de melding dat als ze niet maakten dat ze weg waren dat we onze hond gingen loslaten. Bij ons moet de eigenaar van de grond nl toestemming verlenen voor ze over je grond mogen jagen en dat hadden die kerels niet.