Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CaPrIoLe`79 schreef:Los van de exacte cijfers zie ik liever wat er in de praktijk gebeurd.
Weilanden worden steeds armer aan magnesium en net als bij menselijke sporters hebben ook dierlijke atleten een hogere magnesiumbehoefte als iemand die minder sportief bezig is.
koeke schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Los van de exacte cijfers zie ik liever wat er in de praktijk gebeurd.
Weilanden worden steeds armer aan magnesium en net als bij menselijke sporters hebben ook dierlijke atleten een hogere magnesiumbehoefte als iemand die minder sportief bezig is.
Helemaal mee eens! Je ziet in de praktijk snel genoeg of magnesium werkt (en dat hoeft inderdaad niet duur te zijn). Vraag me af hoeveel mensen grondmonsters nemen en dus weten of er echt voldoende magnesium in hun ruwvoer zit.
connepon85 schreef:Al lijkt het me wel soms moeilijk te meten in welke mate een supplement bijdraagt in de verbeteringen bij een paard. Helemaal als er ook andere veranderingen zijn.
CaPrIoLe`79 schreef:connepon85 schreef:Al lijkt het me wel soms moeilijk te meten in welke mate een supplement bijdraagt in de verbeteringen bij een paard. Helemaal als er ook andere veranderingen zijn.
Als je magnesium aanvult en het was nodig voel je in korte tijd wel een heel duidelijk verschil.
Bij veel andere supplementen is het inderdaad vaak van `Tsja, lijkt wel iets beter`...
connepon85 schreef:[
Ja precies, en dan is het ook nog vaak zo dat je als eigenaar graag verschil wilt zien, waardoor je eerder positief dan negatief bent over het effect. Maar over magnesium is dus eigenlijk wel de vraag van wanneer is het nu eigenlijk nodig? Want kennelijk verschillen de normen per land, wat natuurlijk heel vreemd is.
juliomariner schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Weilanden worden steeds armer aan magnesium e
waar is deze uitspraak op gebaseerd?
Citaat:Vincent Hinnen was recent betrokken bij een onderzoek naar ruwvoer voor paarden. In totaal hebben we de ruwvoeders van 109 stallen onderzocht. Ook hier schrokken we van de resultaten.
46% Van de onderzochte ruwvoeders lag voor wat betreft magnesium onder de minimumnorm
Evelli schreef:Mijn merries krijgen ook magnesium bij
De ene naar aanleiding van een bloedonderzoek, ze had een tekort. Na 6 weken magnesium was het tekort opgelost volgens een tweede bloedtest en had ik een hele andere pony ervoor terug. Geen gestress meer, geen overdreven spierspanning e.d.
juliomariner schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Weilanden worden steeds armer aan magnesium e
waar is deze uitspraak op gebaseerd?
Evelli schreef:Ik voer magnesiumoxide-griest van de Welkoop, 20 kg voor 13.25. Dit op aanraden van mijn veearts, dat het werkt is bewezen met een bloedtest.