Uthopia en Valegro mogelijk verkocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Uthopia en Valegro mogelijk verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 08:59

* Standard.co.uk / http://bokt.nl
Eddy_Rocks

Afbeelding
Charlotte Dujardin en Valegro
Foto: JudySharrok via Flickr
Valegro (v. Negro), het paard met wie Charlotte Dujardin afgelopen Olympische Spelen individueel en teamgoud won, is volgens de Britse krant De Standard verkocht. Samen met het paard van teamgenoot Carl Hester, Uthopia (v. Metall), is hij verkocht voor een recordbedrag aan vermoedelijk een Arabische royalty. Charlotte Dujardin noemt de verkoop van haar paard “hartverscheurend”.

Charlotte: “Dit paard heeft me geweldige kansen gegeven. Ik zal nooit in staat zijn om hem te bedanken voor alles wat hij voor me heeft gedaan. Het is erg jammer want hij is mijn beste vriend geworden, we waren een erg sterk team.”

“Maar zo zwaar als het gaat worden”, ging ze verder, “En ook al is het hartverscheurend, het was iets waarvan ik wist dat het eraan zat te komen. Het is niet mijn paard en ze hielden hem al lang aan voor mij om te rijden. Zo gaat het nu eenmaal. Hij is een heel erg speciaal paard en het gaat heel erg moeilijk worden om zijn plek in de vullen."

Staleigenaar Hester, die een groot aandeel had in de verkoop van beide paarden had, zei: “Dit is het zwaarste jaar van mijn leven. Ik heb de paarden vanaf jongs af aan gehad en ben erg emotioneel over de verkoop.”

Charlotte zet voor de toekomst in op de achtjarige Don Archie, die op dit moment twee niveaus beneden de Grand Prix loopt. Ze vertelde dat ze er naar uitkijkt samen met hem de uitdaging aan te gaan en het heerlijk vindt paarden tot het hoogste niveau te trainen.

Charlotte: “Het is een hele prestatie om tot zoiets in staat te zijn. Ik begin met een paard dat niks kent, maar aan het einde is wat je presteert als team niet te geloven. Het is magisch.”

Volgens de krant zijn Valegro en Uthopia verkocht voor een recordbedrag van twintig miljoen pond.

Update: op de Facebookpagina van Charlotte staat dat het nieuws waar is.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-09-12 10:39, in het totaal 4 keer bewerkt

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:04

Hebben ze de berijders er ook bij gekocht? :o
Anders voorzie ik toch een Totilas scenario. Wat vreselijk voor die sympathieke Engelse ruiters. Wat hebben we genoten van Charlotte en Valegro..!! <3

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:05

Het zat er natuurlijk aan te komen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:06

Uh, de krant meldt dat een Arabische koper vooraan staat in de rij, niet dat ze al verkocht zijn ;)
Horses loopt op de zaken vooruit.

Anoniem

Re: Uthopia en Valegro mogelijk verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:11

Voor 25 miljoen zouden ze van mij een fles champagne erbij krijgen.

Anoniem

Valt dit niet onder speculaties?

troi

@asyaa: Van mij ook

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:15

Het is een kwestie van tijd voor ze weg zijn. Wel sneu voor Hester en Dujardin :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:17

SplashIsLief schreef:
Het is een kwestie van tijd voor ze weg zijn. Wel sneu voor Hester en Dujardin :(:)

Sneu voor Dujardin ja, sneu voor Hester? Echt niet, die gaat er 25 miljoen op vooruit.
Beide paarden zijn in zijn eigendom.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:17

ik krijg hier meteen weer zo'n totilas gevoel van, Valegro was dan wel niet een nederlandse topper maar wel een werkelijk geweldig paard om na te kijken samen met Charlotte natuurlijk!! -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:18

Ben benieuwd wat er van waar is en hoe het verder gaat. Wie ze gaat rijden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:21

Heel erg jammer maar wel begrijpelijk. Toch jammer dat het altijd maar weer om geld gaat. Hopelijk loopt dit verhaal niet zo treurig af als het Totilas drama.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:22

Valegro is inderdaad Nederlands gefokt, maar in Engeland geboren dacht ik. Dus hij is nooit voor Nederland uitgebracht :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:24

ach ja, waar rook is, is vuur (en dit vuur was al aangekondigd) ...dus binnenkort zal de definitieve boodschap wel komen...

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:24

Ik vind het voornamelijk weer erg knap. Carl heeft zijn hele leven keihard moeten werken voor zn geld. En als je dan twee paarden zo kunt op leiden en zo kunt verkopen heb je dat gewoon super knap gedaan. Ik hoop alleen dat er wel een beetje ruiters op komen en dat de paarden het goed blijven doen in de sport. Anders zou dat eeuwig zonde zijn. En voor zulke bedragen kun je ze gewoon niet houden!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:26

Asyaa schreef:
SplashIsLief schreef:

Sneu voor Dujardin ja, sneu voor Hester? Echt niet, die gaat er 25 miljoen op vooruit.

Geld is heel leuk, maar daar koop je geen eer, prestaties en dromen mee. Maar ergens ligt een grens die je moet trekken, omdat de paarden ook opeens dood neer kunnen vallen en er geen garantie is dat ze nog 10 jaar mee gaan.
Ik kan me voorstellen dat het voor Hester een hele zware keuze is, ook al krijgt hij een hele zak geld mee.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:28

Het is zonde maar het zat eraan te komen. Nu maar hopen dat als het echt zo is er een leuke nieuwe passende combinatie van gemaakt wordt.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:29

RoWi schreef:
Valegro is inderdaad Nederlands gefokt, maar in Engeland geboren dacht ik. Dus hij is nooit voor Nederland uitgebracht :)

hij is ook in nederland geboren dacht ik, zeeland volgens mij.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:31

Ik hoop dat dit idd nog vooruit lopen is op zaken die niet bevestigd zijn. Wat een zonde zeg... ;(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:35

miicchhellee schreef:
RoWi schreef:

hij is ook in nederland geboren dacht ik, zeeland volgens mij.

Valegro (geboren als Vainqueur Fleur) werd in 2002 geboren bij zijn fokkers Joop en Maartje Hanse in het Zeeuwse plaatsje Burgh Haamstede.

Aldus bokt Wiki :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:36

Hester heeft een stal die moet draaien en hij had er ook 1 kunnen verkopen en de ander kunnen houden :D
Eerst maar kijken of het waar is, maar dat ze verkocht zijn/gaan worden zit er wel in,ja....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:37

Zou fijn zijn dat als ze echt naar Arabische ruiters gaan, dat ze in training blijven in GB bij Carl Hester, dan hebben de arabieren ook de meeste kans dat ze ook zo veel mogelijk kunnen genieten van de kwaliteiten van deze 2 paarden... Het zijn geen machines... En voor de paarden denk ik ook fijn als ze gewoon in de wei mogen en kunnen blijven lopen... Als je paarden alleen maar de hele dag wil tentoonstellen in een stal kun je beter een Breyer paardje nemen.

Had Charlotte "meeverkocht" willen worden? Doen ze met voetballers toch ook? Waarom niet met Kampioen paard/ruiter combinaties :P

Ben heel benieuwd wie er allemaal in de race zijn of waren voor dit stel paarden!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:41

Als ze inderdaad verkocht zijn, is het dan niet mogelijk dat Dujardin en Hester ze blijven rijden?
Ik zie niet direct een Arabier die mee kan op GP niveau in de dressuur, maar ik kan mis zijn ook natuurlijk :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:41

RoWi schreef:

Valegro is in Zeeland geboren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:42

Asyaa schreef:
SplashIsLief schreef:

Wat je zegt klopt van geen kant. Hij is slechts voor een (niet eens evengroot) gedeelte eigenaar.
Vraag me dus af waar je in vredesnaam 25 miljoen euro vandaan haalt. Denk je dat de mede-eigenaar alleen een bosje bloemen en een doos merci aanpakt? :D