Reizen te paard blijkt gemakkelijker dan per auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Reizen te paard blijkt gemakkelijker dan per auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 15:58

www.bokt.nl / www.gelderlander.nl

Een hele dag stond Noud Dirks (62) uit Malden op zijn terugreis naar Nederland stil aan de Turkse grens met Bulgarije. Over zijn reis te paard van Nederland naar Istanbul, Turkije deed Dirks vijf maanden (Dirks vertrok in april). De terugreis die per auto plaats vond, waar een week voor was uitgerekend, had beduidend meer voeten in de aarde. Eindeloos wachten, papieren die niet in orde waren en als klap op de vuurpijl knalde bij Wenen een band onder Nouds caravan uit.

Dirks: "In vijf maanden reizen te paard heb ik nog geen kwart van de ellende gehad van de afgelopen week met de auto."

Vorige week kwam Dirks na 140 dagen op z'n bestemming aan: het Turkse strand van Silivri, Istanbul. Na een helse reisweek, is Noud eindelijk weer thuis . "In de nacht van afgelopen donderdag op vrijdag ben ik eindelijk aangekomen vanuit Turkije. Ruim een week hebben we erover gedaan, veel langer dan gepland. Alleen al bij de Turkse-Bulgaarse grens hebben we 24 uur staan wachten op het bloedonderzoek van de paarden, de goede papieren, verordeningen, van alles.", zegt Dirks in gesprek met de krant De Gelderlander.

En alsof het lange stil staan en de controles niet genoeg was, kreeg Noud in de buurt van Wenen een klapband. "Een enorme knal, het was een puinhoop. Met veel moeite heb ik de wagen aan de kant kunnen zetten. Was de hele wielkast verdwenen. Eigenlijk kun je ook maar beter op een paard zitten.", aldus Dirks in gesprek met de krant.

De komende weken pakt Dirks de draad weer op.. "Zo snel mogelijk ook. Volgende week al weer de eerste vergaderingen bij Union", zegt Noud, die voorzitter is van de Maldense hockeyclub. "Voor mijn vertrek heb ik eigenlijk gezegd dat ik van 1 maart tot 1 oktober niets doe voor de club. Maar ik ga het nu toch maar zo snel mogelijk weer oppakken, denk ik. Daar is het toch te leuk voor."

Verwant artikel
[VN] Noud Dirks te paard aangekomen in Silivri, Turkije
[VN] Horse Event eindstation na 3.000 kilometer te paard

CoonArt

Re: Reizen te paard blijkt gemakkelijker dan per auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:20

Nog een voordeel: paard slurpt geen benzine (kost je alleen maar geld), gras is gratis en beweging is gezond! OK, paardlief poept / plast zo nu en dan maar dat is alleen maar goed voor de plantjes!

Erica_Risje

Re: Reizen te paard blijkt gemakkelijker dan per auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:36

Ben het helemaal met je eens!

CHippique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:47

Hop hop! Gewoon met je paard naar je werk :)