Paspoort van Eurocommerce London wordt niet meer afgegeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paspoort van Eurocommerce London wordt niet meer afgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 15:27

http://www.bokt.nl / http://www.rtvoost.nl

De Rabobank heeft het paard waarmee Gerco Schröder op de Olympische Spelen nog zilver won ‘figuurlijk’ aan de ketting gelegd. Dat bleek vandaag tijdens een zitting in de rechtbank in Zutphen.

Het paard – Eurocommerce London - is al een paar weken geleden in beslag genomen door de bank, maar Schröder mocht er tot nu toe gewoon internationale wedstrijden mee blijven springen. De Rabobank is de grootste schuldeiser van de failliete kantoorontwikkelaar Eurocommerce uit Deventer, dat ook eigenaar was van het paard.

Vandaag bleek dat de Rabobank na een hoogoplopend conflict met de oud-eigenaar van Eurocommerce besloten heeft om het dierenpaspoort van het paard niet langer af te geven. Daardoor kan het paard niet mee naar buitenlandse wedstrijden.

De Telegraaf meldt dat Schröder en amazone Annelies Vosselmans twee weken terug tijdelijk de beschikking over de paspoorten van vijf paarden kregen. Deze tijdelijke regeling moest in een permanente omgezet worden. De landelijke bond KNHS moest akkoord gaan met de voorwaarde dat de paspoorten alleen met toestemming van de stal en de bank van eigenaar verwisselen. Volgens de advocaat van de bond kan de KNHS die garantie niet geven. "Als het paspoort bijvoorbeeld wordt gestolen, krijgt men zo een nieuwe.”

Volgens ingewijden is de Rabobank helemaal klaar met de oud-eigenaar. De oud-eigenaar van Eurocommerce zou telkens zijn schuldeisers tegen proberen te werken. Zo was het paard tot voor kort nog eigendom van Gevi international b.v., maar bleek het paard een paar weken geleden opeens eigendom te zijn van een andere holding. Die holding staat op naam van de dochter van de oud-eigenaar. Het paard vertegenwoordigt een flinke waarde. Volgens de laatste berichten zou een bedrijf uit Qatar een kleine vijf miljoen willen betalen voor London.

De rechter doet binnen twee weken uitspraak.

Neverhere

Re: Paspoort van Eurocommerce London wordt niet meer afgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:38

Toch niet zo heel slim. Als het paard niet meer presteert daalt ook z'n waarde.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:40

ranna schreef:

Precies wat ik ook dacht..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:59

Laat het dier springen en het prijzengeld gaat naar de Rabobank. Paard blijft in beweging en kan presteren en de bank kan er wat mee terugverdienen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:11

als het paspoort wordt gestolen...
dan achterhaalt de chip de identiteit... de KNHS heeft in deze helemaal niets erover te vertellen. Of de afstamming moet onbekend zijn...
ik vind het maar een kul verhaal... en kan over het KNHS gedeelte niets terug vinden in het bron bericht :?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:14

ach men probeert denk ik maar wat ..ik denk dat men wil vermijden dat één vd partijen moedwillig een duplikaatje zou aanvragen ..
met minder bekende paarden gebeurd dit wel eens een keertje ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:17

als je dan de afstamming achterwege laat of een andere naam, dan is het niet meer dan het paard van de buren.....

Dat paard heeft een FEI paspoort, dat gaat voorbij de KNHS.
en de bank heeft een conflict met de oud-eigenaar.... wat heeft dat er nu mee te maken?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:26

Het paspoort hoort toch ten alle tijden bij het paard te zijn? Het eigendomsbewijs is toch voor de eigenaar? Volgens mij is het een europeese regelgeving. Of staat de bank boven de wet?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:37

JJane schreef:
Het paspoort hoort toch ten alle tijden bij het paard te zijn? Het eigendomsbewijs is toch voor de eigenaar? Volgens mij is het een europeese regelgeving. Of staat de bank boven de wet?

Dat vraag ik me ook af.
Einde is iig nog lang niet in zicht en vraag me af wat er zolang met het paard gebeurd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:45

Tja, zolang mr Visser het absoluut vertikt om van zijn eigen privevermogen een aantal schuldeisers te betalen zal de Rabobank er bovenop zitten en terecht. Visser had een aantal maanden geleden de mogelijkheid om een faillesement af te wenden maar dan moest hij prive bijpassen en dat wil hij niet.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:15

Moest even goed lezen wat er staat. "nog zilver ‘figuurlijk’ won aan de ketting gelegd" is denk ik niet wat er bedoeld wordt...? ;-)

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:54

Dallista schreef:
Moest even goed lezen wat er staat. "nog zilver ‘figuurlijk’ won aan de ketting gelegd" is denk ik niet wat er bedoeld wordt...? ;-)

Ik denk dat er moest staan: ....nog zilver won "figuurlijk aan de ketting gelegd". Een paard letterlijk aan de ketting leggen is nu niet bepaald diervriendelijk en die medaille is ook letterlijk gewonnen ;) .

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:50

bigone schreef:
Tja, zolang mr Visser het absoluut vertikt om van zijn eigen privevermogen een aantal schuldeisers te betalen zal de Rabobank er bovenop zitten en terecht. Visser had een aantal maanden geleden de mogelijkheid om een faillesement af te wenden maar dan moest hij prive bijpassen en dat wil hij niet.

Natuurlijk doet hij dat niet. 8)7

Waarschijnlijk zat er een verklaring achter waarin hij aangeeft privé volledig aansprakelijk te zijn. Dat zou zijn ondergang betekenen. Al denk ik dat die ondergang onmogelijk af te wenden is. Het FD publiceerde een paar weken geleden het rapport van de curator en hetgeen daarin stond was erger dan iedereen kon bedenken. Eurocommerce blijkt een nog grotere farce te zijn dan iedereen kon verwachten?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:58

Is dit nou het 'Rabobank Talentenplan' :o

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:09

wat een gedoe zeg, maar ja, de Rabobank staat in zijn recht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:41

GaitMonster schreef:
ranna schreef:

Precies wat ik ook dacht..

Kan de Rabo hem goedkoper aankopen voor zn eigen talentenplan :+

Rabo staat in zn goed recht om dit soort ristricties op te leggen, of ze er nu goed aan doen of niet. Er zijn zakelijke afspraken gemaakt, overeenkomsten getekend en als dat niet wordt nagekomen dan wordt er beslag gelegd. Het verschuiven van London door allerlei BV's is ook op zn minst verdacht te noemen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:16

Een paspoort moet toch ten alle tijden bij het paard zijn? Ook als je het vervoert en misschien wordt aangehouden?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:58

Ergo, ze mogen het paspoort niet eens achter houden....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:15

Agja, op hoog niveau worden er vieze spelletjes gespeeld. Dit is daarvan een mooi voorbeeld. Helaas zijn er altijd onschuldige mensen bij betrokken maar ja that's life, niets eerlijks aan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:19

Ronduit Achterlijke Beslissing. Maar ach, als er geld mee gemoeid is, gaat het verstand (en het gevoel) down the drain....

Sneu van een dergelijk talentvol paard. Een paar achterlijke geldgeile malloten verknallen de toekomst voor een dergelijk dier.
Maar ach, uiteindelijk is het een dier he? Dus lekker dwarsbomen, politieke en financiele spelletjes spelen. Uiteindelijk is geld toch de beslissende factor en maakt talent, inzet, werk, geluk geen ene moer uit.
Een imbeciel aan de geldkraan en alles is voor niets geweest.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:32

Dus als er dieren in het spel zijn telt het recht niet meer?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:35

Als Geld in het spel is, dan geldt recht niet meer.
En dan maakt het niet uit of het in dit geval om dieren of om mensen gaat.
Het rechtssysteem in Nederland zit krom in elkaar....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:40

Een paspoort behoort bij de mens of paard.
Niemand mag een paspoort in beslag nemen.
Jouw paspoort niet, maar ook het paspoort van het paard hoort bij het paard te blijven.

Dus weer een bluf verhaal van iemand die niet door enige kennis en kunde geremd wordt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:51

Ach, de imbecielen die dit soort verhalen de wereld in helpen worden wel gehoord.
Het staat immers op de eerste pagina van vooraanstaande kranten.
De rectificatie op pagina 6 van dezelfde krant een aantal dagen later leest geen hond....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:06

En wat is de toegevoegde waarde van een paarden paspoort ??
Raak je het paspoort kwijt ??
Vraag een nieuwe aan, 100 euro bij een duur stamboek ??