Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miracle_ schreef:Tja als je al weet dat een pad er zo ontzettend slecht bij ligt, waarom ga je er dan nog rijden?
Gini schreef:Miracle_ schreef:Tja als je al weet dat een pad er zo ontzettend slecht bij ligt, waarom ga je er dan nog rijden?
Ruiterpaden zijn niet dikbezaaid in België. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat in een straal van 20 km rond mijn gemeente geen enkel, maar dan ook geen enkel ruiterpad ligt. Vaak is er dus geen alternatief voor en "moet" je over dat pad.
Onlangs is er in het noorden van Limburg gelukkig wel een heel ruiterroutenetwerk uitgebouwd. Hopelijk is dat het startschot voor meer.
Miracle_ schreef:Gini schreef:
Ruiterpaden zijn niet dikbezaaid in België. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat in een straal van 20 km rond mijn gemeente geen enkel, maar dan ook geen enkel ruiterpad ligt. Vaak is er dus geen alternatief voor en "moet" je over dat pad.
Onlangs is er in het noorden van Limburg gelukkig wel een heel ruiterroutenetwerk uitgebouwd. Hopelijk is dat het startschot voor meer.
Ja maar is dat dan een reden om ongelukken op te zoeken?
Gini schreef:Tja, ik weet niet. Ik ken de situatie daar ook niet. Ik kan me wel voorstellen dat het nu ook weer geen staatsgevaarlijk pad is waar paarden dagelijks hun benen breken. Maar dat het onderhoud gewoon niet voldoende is. Rondslingerend afval, laaghangende takken,.. Ik weet niet, ik zeg maar iets. Ik zeg gewoon maar dat je in België meestal niet kan zeggen: ow, dit ruiterpad vind ik niet leuk, laat ik die andere pakken. Omdat er dus meestal geen andere is.
Bo_Cassey schreef:Alle paden, of dat nu wegen, trottoirs, fietspaden of ruiterpaden zijn, zijn er voor de gemeenschap. Ik vind het dus heel normaal wanneer dit gewoon van gemeenschapsgeld wordt gedaan. Wanneer ruiters niet apart hoeven te betalen, dienen de paden evengoed op orde te zijn. We betalen belasting en mogen (of moeten, ligt eraan) daar rijden met onze paarden.
Ik vind dit schandalig.
Bo_Cassey schreef:Ik zie het al: ons geld moet niet naar Afrika, maar naar België!
, wel een lang en breed maar met veel kuilen ook, echter een echt ruiterpad als dusdanig is niet want rijden dnek ik 10x meer mountainbikers dan ruiters en dan overdrijf ik niet
wandelaars ook dus jah het is gewoon een gezamelijk pad, ik gebruik dus ook fietspaden anders kom ik nooit van A naar B zonder langs wegen te rijen waar ze asociaal met de auto rijden, zolang je alleen rijdt is op fietspaden goed te doen, immers ze kunnen altijd gemakkelijk langs je rijden, braaf paard wel een vereiste