Paard met wagen rijdt over koetsier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard met wagen rijdt over koetsier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 12:57

www.rtvnoord.nl

Bij een ongeluk in Vries met een paard en wagen is een man zwaargewond geraakt.

De man reed over de Tynaarlosestraat en daar stapte hij af om te voet het paard over een brug te leiden. Aan de overkant van de brug schrok het paard kennelijk ergens van en sloeg op hol.

De man viel waarbij de wagen over hem heen reed en vervolgens werd hij nog enkele meters meegesleurd. De man is met onbekend letsel naar het Universitair Medisch Centrum Groningen gebracht. Het paard bleek een beenbreuk te hebben opgelopen, een dierenarts heeft het dier laten inslapen.

Een tweede passagier viel van de bok en kwam hard op straat terecht. Deze man, een 49-jarige man uit Yde, is met verwondingen aan zijn voet naar het Martiniziekenhuis gebracht.

cariena1

Re: Paard met wagen rijdt over koetsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:04

Sterkte voor de famillie, gelukkig is het paard uit zijn lijden verlost

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:12

Ik vraag me af wat voor een letsel het paard had, waarom die moest worden ingeslapen.

Sterkte!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:14

Een beenbreuk, staat er toch!

Lynn_Nikita

CalvinenGino schreef:
Ik vraag me af wat voor een letsel het paard had, waarom die moest worden ingeslapen.

Sterkte!

Het paard bleek een beenbreuk te hebben opgelopen, een dierenarts heeft het dier laten inslapen.

gohya

CalvinenGino schreef:

Sterkte!

Gebroken been.[staat er ook].
Oeps,jullie waren me al voor.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:15

Bah, zo dichtbij ook.. Hopelijk komen de mannen er weer bovenop.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:18

overheen gelezen, slim.
Zou toch niet willen, dat ze zomaar mijn paard in zouden laten slapen. Ook al heeft die een beenbreuk, soms kan het nog verholpen worden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:19

Ik ben benieuwd of de andere op de bok de leidsels in zijn hand had terwijl de menner het paard aan het leiden was.. dus hoe het verder heeft kunnen gebeuren.

Sterkte voor de menner(s) en wat naar voor het paard :(:)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:21

Bah naar ongeluk! T kan zomaar gebeuren...sterkte voor de betrokkenen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:31

CalvinenGino schreef:
overheen gelezen, slim.
Zou toch niet willen, dat ze zomaar mijn paard in zouden laten slapen. Ook al heeft die een beenbreuk, soms kan het nog verholpen worden.

Wie zegt dat ze dat zomaar gedaan hebben?
Ik hoop dat als duidelijk is dat mijn paard bv een open beenbreuk heeft zo snel mogelijk wordt ingeslapen om verder lijden tot ik er ben bespaard is

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:33

Ehh. Stomme opmerking Calvin.
Ten eerste zou ik het zeer kwalijk vinden als je een paard met beenbreuk laat herstellen. Dat is echt geen fijne weg voor zo'n dier.
Ten tweede uit je twijfels over een dierenarts die erbij is geweest en de keuze gemaakt heeft. Je was er niet bij en kent de DA niet, dus hou gewoon lekker je mond. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:35

MelanieB schreef:
Ik ben benieuwd of de andere op de bok de leidsels in zijn hand had terwijl de menner het paard aan het leiden was.. dus hoe het verder heeft kunnen gebeuren.

Dat dacht ook. Het is niet heel gebruikelijk dat menners afstappen om het paard aan de hand verder te geleiden. Dus waar was de groom dan. Op de bok met leidsels in de hand en voet bij de rem, of nog vrolijk achterop terwijl de menner het paard begeleidde aan de hand.

Triest ongeluk, ik hoop dat de mannen er snel weer helemaal bovenop komen!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:36

Ach weer zo'n rot ongeluk..
heel naar voor t paard ;( , en ik hoop dat de 2 er weer bovenop komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:41

MelanieB schreef:

heel simpel...600 kilo wat schrikt kun je niet houden.
Triest ongeluk |(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:44

geerke schreef:
MelanieB schreef:

Triest ongeluk |(

Als er iemand op de bok zit met de leidsels in de hand kun je het paard terug tot bedaren nemen.
Degene die nog op de bok is is van de kar afgevallen dus vraag me af of ie uberhaupt de leidsels vast had.
Niet voor niks word altijd erop gehamerd: NIET afstappen van de wagen en ernaast lopen, je hebt dan echt niks meer.
Maar nogmaals; daarom ben ik benieuwd hoe het gegaan is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:53

geerke schreef:
MelanieB schreef:

Triest ongeluk |(

Aan de hand word dat lastig ja, met een kar erachter.
Op de kar kun je veel meer. Of je moet pech hebben dat je omslaat. Maar dat was hier niet het geval, ja uiteindelijk misschien!
Triest hoor!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:57

Heb nu twee keer een paard met een gebroken been gezien, helaas allebei op ons erf, ik zal je de details besparen maar je hebt wel een sterke maag nodig om ernaar te kunnen kijken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:01

Chaos schreef:
Ten eerste zou ik het zeer kwalijk vinden als je een paard met beenbreuk laat herstellen. Dat is echt geen fijne weg voor zo'n dier.
Ten tweede uit je twijfels over een dierenarts die erbij is geweest en de keuze gemaakt heeft. Je was er niet bij en kent de DA niet, dus hou gewoon lekker je mond. ;)

Mag wel wat vriendelijker, niet soms?
Als mijn DA mijn paard zonder overleg in laat slapen zou ik niet blij zijn. Ik heb 2 paarden zien genezen met een breuk, en die waren lang niet zo ernstig als sommige beelden die mensen bij een beenbreuk hebben. :n De ene liep na 3 maanden al weer vrolijk wedstrijden onder het zadel met goedkeuring van de kliniek.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:06

Wat een verschrikkelijk en naar ongeluk. Is dichtbij ons ..
Hopelijk komen beide menners er weer goed af. Wat er precies gebeurt is weten wij allemaal niet, misschien klopt het nieuws bericht ook wel niet en is de groom + menner wel verward met elkaar. Maar laten wij misschien meer nieuws afwachten en niet gaan speculeren....

Krijg er kippevel van ... Jakkes. :\

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:08

wat nu als de degene die het stukje heeft geschreven de ballen verstand van paarden had en de groom degene was die naast het paard liep en de koetsier gewoon ten alle tijden de teugels heeft vast gehad. De tweede passagier viel immers van de bok.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:10

Miracle_ schreef:
Chaos schreef:

Als mijn DA mijn paard zonder overleg in laat slapen zou ik niet blij zijn. Ik heb 2 paarden zien genezen met een breuk, en die waren lang niet zo ernstig als sommige beelden die mensen bij een beenbreuk hebben. :n De ene liep na 3 maanden al weer vrolijk wedstrijden onder het zadel met goedkeuring van de kliniek.

Maar als al op locatie gezien wordt dat een been gebroken is, lijkt mij dat dit dusdanig erg is dat dit niet meer te fixen is. dat is anders als het een klein scheurtje is wat pas op de foto gezien wordt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:14

Miracle_ schreef:
Chaos schreef:

Vriendelijker? Kom zeg.

Twijfels uiten en speculeren over de keuze van een DA, die daar notabene voor gestudeerd heeft en echt al meerdere beenbreuken gezien heeft, vind ik not done.

En wat voor een beenbreuk hadden die paarden dan????
Ik werk op een praktijk en heb tijdens werk en stages al zo veel gezien.
Een echte beenbreuk, dus bot helemaal door, komt niet zo makkelijk goed. Omdat het paard niet weet dat het niet mag bewegen gaat het herstel niet zo makkelijk.

Een scheurtje in het bot is wel wat anders als een heftige beenbreuk.

Vanuit mij hulde voor de DA, die het beest ter plekke heeft ingeslapen en er niet nog mee heeft lopen zeulen.

En daarbij: toestemming is hartstikke leuk gebracht hoor, maar als jij in het ziekenhuis ligt gaat dat niet zo makkelijk.
+ Zou nogal oneerlijk zijn tegenover het paard hem medische hulp te ontzien omdat de eigenaar zo nodig toestemming moet geven.

Ik ga er vanuit dat de DA weet hoe en wat en dus goed gehandelt heeft!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:15

En als een paard na 3 maanden al weer wedstrijden liep was de breuk niet zo heftig hoor! :P

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:39

Wat vervelend! Sterkte voor de betrokkenen.