Eric Lamaze neemt break

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Eric Lamaze neemt break

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:20

www.galop.be

Oud Olympische kampioen Eric Lamaze zegt de paardensport vaarwel. Althans voorlopig, zo laat hij uitschijnen via een officieel bericht op zijn Facebook. Lamaze had al meerdere keren laten uitschijnen dat hij van plan was ermee te kappen. Toen zijn tophengst Hickstead eind vorig jaar in Verona om het leven kwam, nam hij al enkele dagen bedenktijd over het vervolg van zijn carrière. Zijn sponsors overtuigden hem om door te gaan door diverse toppaarden voor hem aan te schaffen. Na de Olympische Spelen in Londen, waarin hij met de jonge merrie Derly Chin de Muze de individuele finale haalde, komt er nu toch de aankondiging dat de rijlaarzen aan de haak gaan. Lamaze zegt Vrasene even gedag en gaat herbronnen in California, waar hij een huis heeft gehuurd. Hij gaat ook golfen en reizen in Afrika. Lamaze spreekt over enkele maanden waarin hij de batterijen wil opladen. Wellicht komt er daarna een comeback

Anoniem

Re: Eric Lamaze neemt break

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:37

Heerlijk dat je dat allemaal maar zo kan doen, financieel gezien :D

Ik hoop dat ie hierna weet wat ie wil :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:19

Ik las het op hoefslag. Lijkt me inderdaad lekker om er 'zo even tussenuit' te gaan. Hoop dat ie erna weer een goed besluit kan nemen wat ie dan wil. Lijkt me ook lastig om gelijk na het overlijden van je paard weer door te gaan op een ander paard op dat niveau..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:23

Kan het hem niet kwalijk nemen dat hij even de tijd neemt om na te denken wat hij verder met zijn leven wil. Even de focus op zijn gezin.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:44

Eric Lamaze : Non Kamel, je prends simplement quelques semaines de vacances pour me reposer. Et dans quelques mois, je reviens en forme. Je vais même chercher des jeunes chevaux pour l'avenir !

Kamel : tu ne songes donc pas du tout à la retraite et à raccrocher tes bottes?

Eric : non vraiment pas ! Même si l'info est sur la page "Eric Lamaze". C'est pourquoi j'ai voulu te téléphoner pour modifier cette nouvelle et pour rassurer mon équipe.

ter verduidelijking
hij neemt gewoon een paar weekjes vakantie :))

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:44

Tja niet zo gek..ff opladen nadat je zo afscheid hebt moeten nemen van een paard...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:23

zou me toch echt verwonderen, zo'n accomodatie gekocht in België door zijn sponsor, dat hij dan simpelweg de laarzen ad haak hangt.

Inderdaad gewoon eventjes eruit zeker, na een druk jaar.