Henk Bleker: 'Paardensport bij Spelen hoort in Twente'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Henk Bleker: 'Paardensport bij Spelen hoort in Twente'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 13:22

www.knhs.nl

Als de Olympische Spelen in 2028 aan Nederland worden toegewezen, moeten de paardensportdisciplines in Twente worden gehouden. Dat is de stellige mening van demissionair staatssecretaris Henk Bleker, die vrijdag met een delegatie van het CDA op bezoek was bij de BWG Stables.

Bleker kwam onder meer op visite bij het bedrijf van de broers Schröder om Gerco, tweevoudig winnaar van Olympisch zilver met Eurocommerce Londen, nogmaals in het zonnetje te zetten. Dat ging echter niet door omdat de kleine ruiter uit Tubbergen met zijn toppaarden op concours was in Duitsland. "Hij heeft groot gelijk", vond Henk Bleker, "de business moet gewoon doorgaan. Bovendien zijn die zilveren medailles ook niet alleen het succes van Gerco, maar van de hele familie."

Met zijn uitspraak over de regio Twente als beste Olympische kandidaat voor de paardensportdisciplines in 2028, is Bleker het oneens met premier Mark Rutte. "Die heeft inderdaad gezegd dat ook de paardensport zich in en rond Den Haag moet afspelen. Hij is een heel goede minister-president, maar door dat te zeggen, maakt hij een belangrijke fout. Als we de Spelen krijgen, is er maar één plek geschikt en dat is Twente. Dan moet het hier gebeuren. Net zo goed als het wielrennen dan in Limburg thuishoort."

De bijeenkomst in Tubbergen stond mede in het teken van een rapport dat de bewindsman kreeg aangeboden. Onder de titel 'CSI Twente , een katalysator voor topsport en economie' presenteerde de organisatie van het internationale springconcours in Geesteren de plannen voor de toekomst. Het CSI Twente wil zich nog breder manifesteren en daarbij ook thema's buiten de paardensport om nadrukkelijker betrekken. Zo zoekt het steeds meer samenwerking met partijen in onder meer de sectoren natuur, cultuur, recreatie en zorg.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:28

We hebben niet voor niets het Twense Ros op de vlag he! :Y)

Zou leuk zijn, maar in principe ben ik tegen de O.S. in Nederland. De afgelopen jaren is er alleen maar verlies gedraaid op de O.S voor d organiserende landen. Het kost klauwen vol geld en de resultaten qua tourisme-boost enzo blijken in de praktijk tegen te vallen.

Ayasha
Blogger

Re: Henk Bleker: 'Paardensport bij Spelen hoort in Twente'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:45

Kom er niet helemaal uit waarom het nu precies in Twente moet zijn. Omdat er een tweevoudig medaille-winnaar woont?

Lijkt me dat ze dan naar Erp moeten. Zit eentje met meer medailles.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:35

Haarbal schreef:
We hebben niet voor niets het Twense Ros op de vlag he! :Y)

Haha volkomen mee eens! ;)

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:06

Ayasha schreef:
Kom er niet helemaal uit waarom het nu precies in Twente moet zijn. Omdat er een tweevoudig medaille-winnaar woont?

Lijkt me dat ze dan naar Erp moeten. Zit eentje met meer medailles.

ja in oost-brabant stikt het er van. Voor mij hoeven die hele spelen niet in NL. Zoals hierboven gezegd draaien landen er alleen maar verlies op. Laat ze dat geld maar lekker voor iets belangrijkers gebruiken.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:27

IK STEM IN :D.

Nee maar serieus, waar het wordt georganiseerd moet niet te maken hebben met 'er woont een medaillewinnaar' maar met 'Hoe proppen we hier nou zo veel mogelijk mensen ietwat comfortabel in.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:32

badeendje schreef:
Nee maar serieus, waar het wordt georganiseerd moet niet te maken hebben met 'er woont een medaillewinnaar' maar met 'Hoe proppen we hier nou zo veel mogelijk mensen ietwat comfortabel in.'

Dit :P
Of je het nou in Groningen doet of in Zeeland, zolang het maar goed georganiseerd wordt voor een fatsoenlijke prijs (vergane hoop ik weet het) dan komen de mensen wel.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:49

Nee het moet in haarlemmermeerse bos gehouden worden. Korte rit vanuit Schiphol. Dat is toch beter?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:23

De keuze voor Twente snap ik helemaal. Maar ik heb liever geen OS in NL, kost klauwen met geld :').

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:22

kijk, al het geld wat het kost om dingen te bouwen en te organiseren verdwijnt niet. ik vind wel dat ze echt moeten proberen om uitsluitend nederlandse bedrijven moeten 'inhuren'.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:55

Hier in Limburg is al een sterkte lobby bezig samen met provincieraden, zakenlui etc, krijgt Twente nog een kluif aan. Limburg/Brabant is van oudsher een sterke paardenregio, Twente heeft wel wat springruiters maar de profs zitten toch merendeel hier in de regio :j CH met 3 springringen is hier normaal, Haarlemmermeer haalt met moeite 1 ring voor alle klasses :o

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:19

Oeh, dan dan de cross van Boekelo als O.S parcours! :))

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:42

Het maakt mij allemaal niet zoveel uit, als je maar weet: ik ben hoe dan ook van de partij, zal eerste rij zitten!! jihoe, laat die spelen maar komen!!!!!!!!!! (nou is Twente natuurlijk wel de mooiste plek om zoiets te doen, hihi) :Y)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:59

Haarbal schreef:
Oeh, dan dan de cross van Boekelo als O.S parcours! :))

Haha goed plan ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:02

PocoGaucha schreef:
kijk, al het geld wat het kost om dingen te bouwen en te organiseren verdwijnt niet. ik vind wel dat ze echt moeten proberen om uitsluitend nederlandse bedrijven moeten 'inhuren'.

Goed plan! Denk met een perfect plan dat er best een goed project uit kan rollen voor de nederlanders.
Met oog op werkeloosheid, uitkeringen enz enz.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:05

Doe het maar in Friesland, daar hebben ze meer ruimte. :')

Het zou inderdaad mooi zijn als het op de manier van NienSCHaap zou kunnen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:20

magda_90 schreef:
Doe het maar in Friesland, daar hebben ze meer ruimte. :')

Het zou inderdaad mooi zijn als het op de manier van NienSCHaap zou kunnen.

Ja tuurlijk gaat zoiets geld kosten maar als je niet alleen om de belangen van de OS denkt maar er een soort groot project mee maakt voor de nederlanders, waardoor het toch een hele positieve kant heeft om het naar Nederland te halen.
Zeker gewoon met het oog op de werkeloosheid, het hoge aantal mensen met uitkeringen of wat je allemaal kunt bedenken.
Maar hoe krijg je zoiets op papier en van papier naar de werkelijkheid. Lastig maar als het kan? Denk dat we zoiets ket beide handen moeten aangrijpen en niet doelloos met geld moeten smijten laar echt 10x beter erover na denken.