Bokt op Horse Event: verslag van vrijdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Bokt op Horse Event: verslag van vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:18

*
Afbeelding

Bokt.nl

De eerste dag van Horse Event dit jaar zit er op en is te omschrijven als prachtig zonnig en warm. De sfeer op het terrein is goed en de eerste dag is heel succesvol verlopen. De vrijdag stond net zoals vorig jaar in het teken van de mensport. Er werden vandaag naast een uitgebreid seminarprogramma diverse clinics en demonstraties gegeven over deze tak van de paardensport.

Op het terrein waren op deze eerste dag diverse andere demonstraties en clinics te zien. Nieuw dit jaar was Working Equitation, die te zien waren in de Bit Piste en in de Showhal met hun imposante paarden. Zaterdagochtend om 10.30 is de Dutch Working Equitation Vereniging te zien en horen in de Bokt Lounge.

Annemarie van der Toorn was vandaag aan het werk te zien met Vjuri van Bokker Mylou in de Bit Piste en de NH cirkels. De sessie met het trailerladen kon heel positief worden afgesloten door de eigenaresse toen zij zelf met de pony enkele keren de trailer op kon lopen. Tevens kwam Annemarie in de Bokt Lounge vertellen over haar werk met probleempaarden.

In de Bokt Lounge werd de spits vanmorgen afgebeten door Bokker Jolliegirl, die een presentatie gaf over het afscheid nemen van je paard. Waar kies je voor als het zo ver is; inslapen of slachten?
Aansluitend heeft Bokker Lielle in de Lounge een introductie gegeven over SGW, waarna zij in de Mensport Piste een clinic heeft gegeven aan de eerder geselecteerde Bokkers Ilse_123, Myour, Japielover en maaike1991 met hun paarden, om kennis te maken met de samengestelde sport. Een zeer geslaagde en leuke clinic, waar de ruiters en hun paarden veel van hebben geleerd!

's Middags kende de Bokt Lounge het drukste moment van de vrijdagen ooit sinds Bokt op Horse Event staat, toen Anne Muller haar presentatie kwam geven over rechtrichten voor ruiters. Zij gaf een ontzettend leuke en leerzame presentatie waar zeer veel belangstelling voor was!

Tevens was vandaag Rieky Young in de Bokt Lounge te horen over western rijden. Machteld van Dierendonck gaf samen met Danielle Meyboom (Bokker Amable) een presentatie over hoe paarden leren. Aan het einde van de middag heeft het Horse Rescue Fire Team een uitgebreide presentatie gegeven over hun werk bij levensbedreigende situaties met paarden.

De hekkensluiter in de Bokt Lounge was de interactieve bespreking van een L2 dressuurproef, waarbij iedereen de kans kreeg te jureren en achteraf werd deze nabesproken met twee deskundige juryleden. Je kunt zelf ook online mee jureren en discussiëren! In dit topic kun je de proef bekijken en meedoen!

De prachtige dag werd afgesloten met de eindshow door Clémence Faivre en haar ' Dans van de Vrijheid', een ongekend spektakelstuk.

Wij kunnen terugkijken op een zeer geslaagde en vooral erg mooie eerste dag!
Ook zaterdag is er weer een gevarieerd programma te volgen in de Bokt Lounge. Gedurende de hele dag heb je weer de kans om een dressuurproef te jureren. Aan het einde van de dag zal een deskundige jury hun mening over deze proef geven en hier met jullie over in gesprek gaan. Verder zal Karin de boo een kennismaking met TREC verzorgen in de Lounge, gevolgd door een clinic met de geselcteerde Bokkers in de Mensport piste. Ook kun je morgen in de Bokt Lounge in gesprek gaan met onder andere Elaine Pen en Patrick van der Meer.

We zien jullie morgen graag in de Lounge! Nog geen kaartje? Je kunt nog steeds kaarten met 20% korting bestellen!

Wat foto's van de dag:

Vrijdag, mensportdag!
Afbeelding

Riny Rutjens op pad
Afbeelding

Het is al lekker druk bij de Bokt Lounge:
Afbeelding

Mylou onder begeiding van Annemarie van der Toorn aan het werk met haar pony:
Afbeelding

Lielle heeft een puntje neergezet voor de deelnemers van de SGW-clinic:
Afbeelding

En rustig door het greppeltje stappen werd door deze combinatie creatief opgepakt:
Afbeelding

Heerlijk in het zonnetje (of juist in de schaduw, want het was stiekem best warm :D )
Afbeelding

Anne Muller in actie in de Bokt Lounge
Afbeelding

De eindshow: Clemence Faivre met Gotan
Afbeelding

Sani

Re: Bokt op Horse Event: verslag van vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:22

Het was een leuke en interessante vrijdag! Kijk nu al uit naar morgen!

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:28

het was zekker een leerzame dag vandaag

hahaha ik sta ook op de foto's
Laatst bijgewerkt door meagen op 07-09-12 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:30

Leuke verslag! :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:32

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:36

leuk verslag! Ik baal echt dat ik er morgen niet bij kan zijn.. Khad een gratis kaartje omdat ik mee heb gedaan aan de zitcompetitie, maar ik woon in het noorden van friesland en zit met vervoer ;s ben 16 jaar dus mag niet alleen reizen van mn ouders & ik zou met vriendinnen maar die waren net te laat met kaarten bestellen vanwege vakantie enzo! Dusja helaas kan ik dr niet bij zijn, balen! Maar wie weet kom ik volgend jaar :D

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:36

Was zeker een leuke dag!
En ik heb mezelf ook gespot op de foto's :D

0Carolien01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:57

Fantastische dag gehad, clinic ging super! :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:09

Zeer geslaagde dag!
Tot morgen! :)

Mylou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:22

Haha ik sta ook op de foto met mijn pony met het trailerladen :)
Het was een hele leerzame dag voor mij

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 06:58

Ook ik vond het een geslaagde dag gisteren! Ik heb ook een clinic gereden, zie onderschrift :D

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:08

maartje_h schreef:
Was zeker een leuke dag!
En ik heb mezelf ook gespot op de foto's :D

Zie ik ineens dat je in de achterhoek woon ik ook haha ga hopelijk zondag naar het horse event.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:13

Was een hele leuke dag gister! zonde dat ik er vandaag niet bij kan zijn..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:23

Ook ik heb een fantastische dag gehad. Zondag ga ik weer, en ik heb er meer als heel veel zin in!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:28

het was een leuke dag gister. Ik was met Myour mee naar de SGW clinic en heb ook foto;s gemaakt. dus ook van de andere bokkers die hebben meegereden. :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:37

Het was zeker een leuke en geslaagde dag, heerlijk "rustig" ook in vergelijking met de zaterdagen en zondagen die ik voorgaande jaren ben geweest :D

Heerlijke dag gehad en leuke foto's gemaakt, en interessante dingen geleerd :j
Baal alleen dat sommige shows alleen de zaterdag en zondag gegeven worden, die hebben wij dus gemist gister -O-

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:22

Wat een leuk verslag, zo te zien een geslaagde dag en lekker drukg bij de boktlounge. Ik ga zondag, zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen? Daar moet je zeker een kijkje gaan nemen?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:25

wat een leuke impressie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:48

mooie impressie :D ik wou zo graag maar is niet te doen op verschillende vlakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 07:58

Was er leuk! Was wel al vroeg weg omdat ik al een hele week daar was :)) Maar had Clemence 's ochtends al zien oefenen en die show was dus ongetwijfeld erg mooi om te zien.