Zoals verwacht is Adelinde Cornelissen van de FEI dressuurrankingstroon gestoten door de Britse Charlotte Dujardin. Dujardin behaalde met Valegro (v. Negro) tijdens de Olympische Spelen in Londen tweemaal goud. Daarmee verdiende ze genoeg punten om naar de eerste plaatst te klimmen. Dujardin staat nu op 2867 punten. Cornelissen heeft er 2760 punten. De derde plaats is ingenomen door de Duitse Helene Langehanenberg met Damon Hill (v. Donnerhall). Zij heeft van plaats gewisseld met de Britse Laura Bechtolsheimer die nu op plaats vier staat.
De top tien bestaat overigs louter uit vrouwen. De eerste man die we tegen komen is Patrik Kittel met Watermill Scandic HBC (v. Solos Carex) op de dertiende plaats. Edward Gal en Steffen Peters maken een grote sprong omhoog in de lijst, al zal het voor laatste genoemde met Ravel (v. Contango) de laatste keer zijn, aangezien Ravel met pensioen is. Hij klimt van plaats 192 naar plaats 16. Met LEGOLAS (v Laomedon) staat Peters op dit moment op plaats 20. Gal klimt met Glock’s Undercover (v. Ferro) van plaats 198 naar plaats 17.
valentina Truppa staat op 7!, haha ik ben echt fan van die vrouw. maar ik weet niet waarom . sinds dat ik haar kur in den bosch op tv heb gezien ben ik fan:p.
Aranel
Geplaatst: 06-09-12 14:27
mister_m schreef:
Daks schreef:
ja dat was te verwachten. Maar in de top 10 is nog super goed.
Er zijn er bij die erger zijn gezakt bijvoorbeeld 246 plekken.
de zwarte parel hihi
Wie dan?
mister_m
Geplaatst: 06-09-12 14:27
En mijn favoriete belgische staat net buiten de top 50 op nml 52 en dit als eerste Belg
Den toti is ne beetje gezakt
ramboe
Geplaatst: 06-09-12 15:59
Adelinde zal vast zeggen op haar manier: Nou daar lig ik niet wakker van!