Van der Toorn lanceert virtuele leeromgeving over paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Van der Toorn lanceert virtuele leeromgeving over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 11:53

http://www.bokt.nl / Persbericht Annemarie van der Toorn

Tot nu kon je enkel in de praktijk, uit verhalen van anderen, met een boek of op een vakopleiding leren op te gaan met paarden. Morgen, tijdens de eerste dag van Horse Event in Deurne (vrijdag 7 september) komt daar een nieuwe manier bij: e-quine.com.

E-quine.com is bedacht door Annemarie van der Toorn. Zij vertelt: “Al jaren heb ik een droom. Er is heel veel paardenkennis ontwikkeld door trainers, vooraanstaande universiteiten en instituten. Alleen, die kennis is vrijwel niet toegankelijk voor ‘gewone paardenliefhebbers’. Tot nu. Want e-quine.com zorgt dat zij toegang krijgen tot die kennis. En dan op de mooiste manier die er te bedenken is: met losse e-cursussen, in een eigen online leeromgeving, vol filmpjes, interactieve oefeningen, voorbeelden en testen. Zo kan je leren wat je wilt en wanneer je dat wilt, op je pc, je tablet of je smartphone. Met e-quine.com maak ik mijn droom waar: mensen op de mooiste manier leren omgaan met paarden.”

Vanaf morgen komen de eerste vier e-cursussen op de markt: Trailerladen, Grondwerk, Schrik- & Obstakeltraining deel 1 en De zit. In oktober komen Communicatie en Paardenpsychologie deel 1 beschikbaar. Iedere e-cursus is los van een andere e-cursus te volgen. Komende jaren komen er maandelijks nieuwe modules bij zodat het uiteindelijk mogelijk is een complete bacheloropleiding te volgen. Per e-cursus is ook een praktijkcursus beschikbaar.

De ‘lesstof’ is ontwikkeld in samenwerking met paardenkenners en professoren, waaronder professoren van de Universiteit van Zürich en Academy Bartels. E-quine.com zelf investeert zelf ook in wetenschappelijk onderzoek en zij wil Europees marktleider worden op het gebied van ‘paardeneducatie’.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:36

Al jaren heb ik een droom! mooi dat hij gaat uit komen Annemarie. +:)+ *\o/*

ellehcir

Re: Van der Toorn lanceert virtuele leeromgeving over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:36

Ben heel erg benieuwd! Ga zondag zeker even langs om erover te horen!! :)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:56

Ben benieuwd! Het klinkt in ieder geval heel interessant. :)

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:00

_/-\o_ Heb er al een klein beetje van mogen zien.hoop zaterdag nog meer en ook de praktijk

joyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:01

Klinkt heel goed, mooier dan een boek! Maar ja, ieder paard is anders.... en dat ene paard van jou doet het net even anders dan in het boekje ... of op de video ... Mooie droom!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:05

Hmmm.... het is een mooi doel, maar ik vraag mij af of het wel daadwerkelijk geschikt is voor de 'gewone paardenliefhebbers'.
Aangezien het per e-cursus €34,95 is... dat zie ik niet iedere paardenliefhebber zomaar even neerleggen voor iets waarvan je de inhoud niet kent en of je er ook mee in de praktijk geholpen bent.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 06:22

Citaat:
Hmmm.... het is een mooi doel, maar ik vraag mij af of het wel daadwerkelijk geschikt is voor de 'gewone paardenliefhebbers'.
Aangezien het per e-cursus €34,95 is... dat zie ik niet iedere paardenliefhebber zomaar even neerleggen voor iets waarvan je de inhoud niet kent en of je er ook mee in de praktijk geholpen bent.

Wat had je dan verwacht? Zoiets kan toch niet voor niks?

Als je les hebt van iemand weet je ook niet of je er wat aan hebt. Of je koopt een boek maar je weet ook nog niet of het een mooi/goed boek is

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:47

Onee? Wat doen die gratis e-books dan op internet? En nee die bestaan niet maar uit 1 pagina. :+
En voor zover ik kan rekenen is er toch wel een verschil tussen niets en €34,95.

Ik neem geen les om er niets aan te hebben eigenlijk.
En een boek zoek je reviews van, kan je inkijken als je wil.

Ik gok iig dat er veel mensen zijn die dit geld er niet voor over hebben, niet voor een theorie gedeelte.