Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moment! Ayasha schreef:Dat lijkt in het artikel zo inderdaad maar de mental coaching die ik heb gehad, ging eigenlijk maar heel beperkt in op spanning. Eigenlijk enkel toen één van mijn collega-ruiters vroeg hoe dat nu precies zat. Maar daar voor ging het vnl over hoe onze geest werkt op het wedstrijd-terrein.
Hoe we kijken, inschatten waar we welke figuren zullen gaan rijden en waar we op letten tijdens het losrijden. Ik zal eens kijken of ik het documentje nog op mijn pc heb staan.moment!
) dan teken ik daarvoor
Judith_VB schreef:Oh, hier ben ik echt nieuwsgierig naar.
Op wedstrijd ben ik op van de zenuwen. Afgelopen weekend kreeg ik mijn blouse niet eens dicht door de trillende handjes![]()
Mijn paard (natuurlijk een Arabier met antennes van hier tot Tokio) voelt dit als geen ander en maakt er meestal een compleet feestje van![]()
Dus als er iets is om mijn zenuwen in bedwang te houden (behalve drugs en alcohol![]()
) dan teken ik daarvoor
![]()
nacho_lein schreef:Erretje schreef:Ik rijd nooit wedstrijden omdat ik bij het idee alléén al bloednerveus wordt... #ergveellastvanfaalangstofsodenkik.
Idee voor een HE clinic?
Op HE worden al clinics gegeven over sportpsychologie. Alleen niet door Sanne maar door Inga Wolframm
.
.
orion456 schreef:ook als je geen spanning ervaart en het idee hebt dat het al lekker gaat op wedstrijd (of gewoon met rijden) zul je nog versteld staan, wat je nog allemaal kunt verbeteren om zelf een betere ruiter te worden door mental coaching en om nog beter te leren communiceren en rijden met je paard. Je kunt altijd nog verbeteren en nooit uitgeleerd!
schoentje schreef:Een must voor iedere wedstrijdruiter...
Maar wat kan het dan toevoegen als je geen spanning of stress hebt op concours?